Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع انگلیس می‎گوید دولت ای کشو به تصمیم دیوان عالی در مورد تعلیق پارلمان احترام گذاشته و آن را اجرا می‌کند. تاریخ انتشار: 20:00 - 21 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۰۷۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ تصمیم «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس مبنی بر تعلیق چند هفته‌ای پارلمان این کشور که با اعتراض‌های گسترده‌ای در این کشور و برخی از کشور‌های اروپایی همراه شده بود، در نهایت با رای دادگاه تجدید نظر اسکاتلند غیرقانونی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«بن والاس» وزیر دفاع کابینه جانسون روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق پارلمان به دلیل تلاش برای اخلال در کار این نهاد، گفت تعلیق پارلمان برای ممانعت در مسیر تلاش‌های نمایندگان برای جلوگیری از خروج بدون توافق انجام نشد. این در حالی است که کارشناسان به اتفاق این اقدام جانسون را تلاشی برای به بن بست کشاندن مذاکرات مجلس عوام می‌دانند.
وی در ادامه گفت در صورتی که دیوان عالی سه شنبه آینده رای دادگاه اسکاتلندی را تایید کند، دولت از آن حمایت و به این تصمیم عمل خواهد کرد.
جانسون که گفته بود "حاضر است بمیرد، اما از اتحادیه اروپا برای تعویق زمان خروج درخواست نکند" اکنون با چالش قانونی مهمی مواجه شده است.
از سوی دیگر «لن مک کلوسکی» دبیرکل اتحادیه کارگری «یونایت» به نخست وزیر هشدار داد به اسکاتلند سفر نکند، چون احتمالا در آنجا دستگیر خواهد شد.
تحولات اخیر در انگلیس سبب شده چشم انداز آینده سیاسی این کشور با ابهام روبرو شود. از یک سو جانسون به خروج از اتحادیه اروپا در ضرب الاجل تعیین شده ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با یا بدون توافق تاکید دارد و از سوی دیگر نمایندگان پارلمان با تصویب قانونی، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را ممنوع کرده اند.
موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پی برگزاری همه پرسی سال ۲۰۱۶ سبب بروز بحران سیاسی و اقتصادی گسترده‌ای در این کشور شده است. دولت «ترزا می» نخست وزیر پیشین انگلیس به دلیل رد سه باره طرح پیشنهادی توافق در پارلمان سرنگون شد؛ آینده‌ای که برای جانسون نیز قابل انتظار است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بوریس جانسون برگزیت تعلیق پارلمان اعتراضات گسترده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هشتصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور سه‌شنبه ۲۸ اسفند با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رونمایی از گزارش مصرف فرهنگی خانوار درسال ۱۴۰۱، ابعاد برنامه هفتم توسعه، عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و الزامات فرهنگی تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و همچنین برنامه‌های نمایشگاه کتاب در دستور کار این جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور قرار داشت.

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • تعلیق فعالیت رسانه های نور و بریا در افغانستان
  • پیوست فرهنگی شعار سال در «پارلمان فرهنگی» تصویب شد
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • ببینید/ کتک‌کارى در پارلمان گرجستان هنگام بررسی قانون جنجالی حضور عوامل خارجی در کشور
  • زد و خورد در پارلمان گرجستان در جریان تصویب لایحه «ماموران خارجی»