Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کریم المحمداوی»، عضو ائتلاف الفتح عراق، در گفتگو با پایگاه اینترنتی «المعلومه» از دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، خواست نسبت به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع «حشد الشعبی» موضع‌گیری کند.

المحمداوی افزود رژیم صهیونیستی حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را نقض کرده است و در صورت عدم پاسخگویی دولت عراق، موضع این ائتلاف نسبت به نخست‌وزیر تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی بار‌ها مواضع حشد الشعبی را در عراق و سوریه هدف حملات خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ماهیت سیاست و سیاستمداران انگلیسی، درتازه‌ترین نشست مجلس عوام این کشور آشکارتر شد. وقتی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، در بیانیه‌ای که در نشست ویژه دولت و مجلس به مناسبت حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی خواند و واکنش‌ها به آن شکل گرفت.
ریشی سوناک، رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر بریتانیا در این نشست می‌گوید:" با این حمله، ایران ماهیت واقعی خود را نشان داد. نیت ایران، گسترش بحران در حیاط خلوتش است تا فاجعه در خاورمیانه را بیش‌تر کند. هدف ما، حفاظت از ثبات و امنیت است. زمانی که کشور‌هایی همچون ایران و روسیه، صلح را تهدید می‌کنند، ما در برابر آن‌ها می‌ایستیم و همدوش متحدان و دوستانمان، از ارزش‌ها و منافع خودمان حفاظت می‌کنیم. "

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


رهبر حزب کارگر که رقیب حزب حاکم محافظه کار انگلیس محسوب می‌شود نیز همچون ۷ ماه اخیر، به شدت از جنایات اسرائیل حمایت کرد.
کایر استارمر می‌گوید: " ما از اقدام بریتانیا، در کنار متحدانمان، در برابر حمله ایران به اسرائیل، حمایت می‌کنیم و همچنین از درخواست نخست وزیر برای تنش زدایی، پشتیبانی می‌کنیم. تردید نیست که حمله نیرو‌های ایرانی در این هفته، جهان را خطرناک‌تر کرد. "
شماری از نمایندگان مستقل و حق طلب در مجلس انگلیس، بی توجه به نظام سیاسی و رسانه‌های هوادار صهیونیسم، نظر خود را با شجاعت بیان کردند.
جورج گالووی، نماینده حزب کارگران بریتانیا می‌گوید:" در سخنان نخست وزیر حتی یک کلمه درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق وجود نداشت. کاری که موجب شروع تنش اخیر شده است. همه در این مجلس، همچون یک کنسرت منظم ایران را محکوم می‌کنند. حتی رهبر حزب رقیب دولت نیز در این باره سخن نمی‌گوید... از زمانی که بریتانیا ایران را اشغال و منابع ایرانیان را غارت کرد و دولت دموکراتیک ایران را سرنگون کرد، ایرانیان دیگر به سخنان نخست وزیر بریتانیا گوش نمی‌کنند.
جرمی کوربین، سیاستمدار کهنه کار و چهره محبوب حامیان فلسطین و مخالفان جنگ به عنوان نماینده مستقل رویکرد دولت را به چالش کشید و افزود:" ۳۳ هزار نفر در غزه کشته شده اند و بمب‌هایی که در این مدت بر سر مردم غزه ریخته شد، بیش از مجموع بمب‌هایی بود که در جنگ عراق ریخته شد. حوادث اخیر نشان داد که شرایط تا چه اندازه خطرناک است و تنش می‌تواند به سراسر خاورمیانه گسترش یابد. آیا نخست وزیر می‌پذیرد که محور اصلی همه مشکلات این منطقه، ادامه اشغالگری اسرائیل در فلسطین است؟ او برای پایان اشغال فلسطین و آتش بس درازمدت در غزه، چه می‌کند؟ "
حزب ملی اسکاتلند سومین حزب بزرگ انگلیس تنها حزب عمده این کشور است که طرح درخواست آتش بس در غزه را ارائه کرد که البته مجلس با آن به مخالفت برخاست.
مهایری بلک (Mhairi Black)، نماینده حزب ملی اسکاتلند در این نشست می‌گوید:" اگر شلیک ۱۰۰ موشک ایرانی به خاطر حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران، نامتناسب نامیده می‌شود، بمباران اسرائیل در ۱۹۲ روز گذشته علیه غزه نیز باید نامتناسب ارزیابی شود. "

جان مک دانل، نماینده حزب کارگر در مجلس نیز با تمجید از مواضع نمایندگان صلح طلب می‌گوید:" این مجلس به درستی خواهان خویشتنداری دولت اسراییل است، ما قبلا هم خواهان خویشتنداری اسرائیل شده ایم: ما خواهان توقف حملات به غزه شده ایم، ما خواهان کشتار جمعی در آن شده ایم، ما خواهان توقف گسترش شهرک‌های یهودی در کرانه باختری شده ایم، اما این شهرک‌ها بیش‌تر شده اند، ما خواهان راه‌هایی برای رساندن غذا به کودکان گرسنه در فلسطین شده ایم و اکنون سوء تغذیه، آن کودکان را می‌کشد. اگر اسرائیل کماکان به این اقدامات ادامه دهد، دولت بریتانیا چه اقدامی خواهد کرد، زیرا دولت راست افراطی اسرائیل، با کارهایش خاورمیانه را شعله ور کرده است؟ "
کارولین لوکاس، نماینده حزب سبز سیاست دولت را برای انگلیس نگران کننده می‌داند و می‌گوید:" من واقعا از این که نخست وزیر اکنون ما را به یک طرف جنگ مبدل کرده است نگرانم. نخست وزیر بریتانیا در حمایت از نخست وزیر اسرائیل، چنین کرد. نتانیاهو به علت وابستگی به افراد راست افراطی در دولت اسرائیل، به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه حمله کرد و بدین ترتیب، تنش را به صورت خطرناکی افزایش داد. بمباران کنسولگری ایران، قطعا نقض قوانین بین المللی بود. "
محمد یاسین، نماینده حزب کارگر بی توجهی دولت به هشدار قضات و حقوقدانان را به باد انتقادگرفت و گفت:" چهار قاضی پیشین دادگاه عالی بریتانیا همراه با بیش از ششصد حقوقدان در این کشور، از جمله بیش از شصت دادستان یه نخست وزیر هشدار داده اند با ادامه ارسال بمب و جنگ اافزار برای ارتش اسرائیل، این کشور در معرض نقض قوانین بین الملل و مشارکت در نسل کشی اسرائیل در غزه است. چرا نخست وزیر این هشدار‌ها را جدی نمی‌گیرد؟ چرا حتی نظر مشاوران حقوقی اش را نادیده می‌گیرد؟ "
استفن فری (Stephen Farry)، نماینده ایرلند شمالی هم اسراییل را عامل تهدید صلح و ثبات منطقه خواند و افزود:" نخست وزیر می‌گوید خواهان ثبات در منطقه است، اما باید شفاف و صادقانه گفت که اسرائیل خودش تهدید برای ثبات در خاورمیانه است و قوانین بین المللی را نقض کرده است. "
کلودیا وب (Claudia Webbe)، نماینده مستقل، با به چالش کشیدن سیاست دوگانه دولت می‌گوید:" نیروی هوایی بریتانیا که می‌تواند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را که به سمت اسرائیل در حرکت بودند رهگیری و منهدم کند، چرا علیه پهپاد‌ها و موشک‌های اسراییلی که به گفته دیوان کیفری بین المللی و گزارشگر ویژه سازمان ملل، در حال نسل کشی در غزه اند، اقدام نکرده است؟ چرا دولت بریتانیا به وظیفه خود در حفاظت از جان زنان و کودکان فلسطینی اقدام نمی‌کند؟ چرا این دولت مانع کشتار جمعی فلسطینیان نمی‌شود؟ "
تانمانجیت سینگ دسی (Tanmanjeet Singh Dhesi نماینده حزب کارگر مسئولیت نخست وزیررا برای ثبات در منطقه یاداور می‌شود و می‌افزاید:" آیا نخست وزیر با نتانیاهو، درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه گفتگو کرده است یا می‌خواهد با او در این باره صحبت کند؟ "
ریشی سوناک در پاسخ می‌گوید:" ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم آرامش و ثبات را حفظ کنند و وزیر خارجه ما گفت که به ویژه از اسرائیل می‌خواهیم تنش را افزایش ندهد و به موفقیت در خنثی کردن حمله ایران تمرکز کند. "
بر کسی پوشیده نیست که نظام انگلیس در ۷۶ سال اخیر، با اقدامات نظامی، دیپلماتیک، اقتصادی و رسانه‌ای از اصلی‌ترین حامیان رژیم اسراییل بوده است.
اما در ماه‌های اخیر و پس از عملیات توفان الاقصی رویکر نظام انگلیس، بیش از هر زمان دیگربه چالش کشیده شده است که مخالفت شماری از نمایندگان مجلس و اکثریت ۷۶ درصدی جامعه انگلیس با این سیاست‌ها مبین آن است....
با صدا‌ها
۱ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۲ – کایر استارمر- رهبر حزب کارگر انگلیس
۳ – جورج گالووی – نماینده حزب کارگران بریتانیا در مجلس
۴ – جرمی کوربین – رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس
۵ – مهایری بلک – نماینده حزب ملی اسکاتلند
۶ – جان مک دانل – نماینده مجلس از حزب کارگر
۷ – کارولین لوکاس – نماینده حزب سبز انگلیس
۸ – محمد یاسین – نماینده مجلس از حزب کارگر
۹ – استفن فری – نماینده ایرلند شمالی در مجلس انگلیس
۱۰ – کلودیا وب – نماینده مستقل مجلس انگلیس
۱۱ – تانمانجیت سنگ دسی – نماینده مجلس از حزب کارگر
۱۲ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس

دیگر خبرها

  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • تاکید دبیر کل سازمان همکاری اسلامی بر توقف جنایات صهیونیست ها