Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@02:18:52 GMT

شعار اربعین امسال اعلام شد؛ "الحسین یجمعنا"

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۶۸۷

شعار اربعین امسال اعلام شد؛ 'الحسین یجمعنا'

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ظهر امروز در آئین رونمایی از پوستر و شعار اربعین در سال جاری که در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به اهمیت وجود شعار به‌عنوان نماد و نشانه اظهار داشت: پرچم‌های کشورها به‌عنوان علامات آن‌ها و شعار آن کشور در پرچم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) برای هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری را انتخاب می‌کرد، ابراز کرد: تمامی شعارهای اهل‌بیت(ع) از جنس آسمانی و سمایی بوده است و اطاعت از خداوند و قرآن جز شعارهای مورد تأکید اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یکی از ویژگی‌های شعار خوب را الهام‌بخشی و فراگیری آن دانست و ادامه داد: شعار باید واقعی باشد نه مانند شعاری که خوارج در جنگ با هدفی غلط به دنبال آن بودند.

وی با تأکید بر اینکه شعار اربعین سال گذشته «حب‌الحسین یجمعنا» بود، یادآور شد: شعار«الحسین یجمعنا» برای اربعین امسال در نظر گرفته‌ شده ‌که برگرفته‌شده از شور افرادی که در ایام اربعین به پیاده‌روی می‌روند را نشان می‌دهد.

نواب با اشاره به اهمیت وجود خلوص و دلدادگی در بین زیارت کنندگان سیدالشهدا گفت: این خلوص در بین زائران اباعبدالله الحسین(ع) سبب ایجاد موج خروشان زائران شده است.

وی معرفی گستردگی اربعین را موردتوجه قرار داد و افزود: می‌توان از امکانات رسانه‌ای با ساخت برنامه‌های مناسب مظلومیت امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را جهانیان ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اعزام زائران عمره مفرده بعد از ۹ سال وقفه امسال انجام می‌شود و در نخستین پرواز ۲۵۰ نفر زائر از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.
زینلی افزود: نخستین کاروان اعزامی از شیراز شامل زائرانی از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر هستند.
به گفته او؛ اعزام‌های بعدی حج عمره بعد از برگزاری حج تمتع صورت می‌گیرد.
مدیر حج و زیارت فارس همچنین از اعزام نخستین کاروان حج تمتع از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز از نیمه اول خرداد خبر داد.
به گفته زینلی؛ کاروان‌های حج تمتع امسال تحت عنوان "کاروان‌های حرم تا حرم همراه با شهدا "به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد