Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@10:07:46 GMT

تروریست‌های داعش مشغول بسترسازی برای جنگ هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۸۶۷

عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با «قشگار جنوشعالیف» وزیر کشور قرقیزستان در شهر «بیشکک» دیدار کرد.

اخبار سیاسی- در قالب این دیدار، طرفین طیف وسیعی از مسائل مورد علاقه را مورد بررسی قرار دادند.

در ابتدای این جلسه جنوشعالیف اظهار داشت: در دوران بعد از استقلال، قرقیزستان با چالش‌های امنیتی فراوانی مواجه شد و تقویت روابط با کشورهای منطقه از جمله ایران یکی از اولویت‌های دولت قرقیزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه‌های جنایتکار بین‌المللی در تمام مناطق جهان تقویت شده اند و تهدیدات جدی برای امنیت کشورهای منطقه به وجود آورده اندکه این عامل ضرورت توسعه تعاملات بین کشورهای منطقه را بیش از گذشته نشان می دهد.

این مقام قرقیز تصریح کرد: در این راستا همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای قرقیزستان اهمیت ویژه ای دارد و ما اطمینان داریم امضا توافقنامه همکاری انتظامی و امنیتی دوجانبه انگیزه جدید برای توسعه همکاری‌های همه جانبه ایجاد خواهد کرد.

وزیر کشور قرقیزستان خاطر نشان کرد: این نخستین و تنها توافقنامه همکاری بین 2 کشور نیست، در سال 2016 نیزدولت‌های قرقیزستان و ایران توافقنامه همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را تصویب کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران دارای تجربه های فراوانی در زمینه مبارزه با گروه های جنایتکار  و قاچاقچیان مواد مخدر بین المللی است تعمیق روابط با همتایان ایرانی یک گام بسیار مهم در مقطع کنونی است.

جنوشعالیف گفت: قرقیزستان نیز از جمله کشورهایی است که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و تجربیات ارزنده ای  در مبارزه با این تهدیدات را به دست آورده است و به نظر من بیشکک هم توانایی ارائه اطلاعات قابل توجه به همتایان ایرانی را دارد.

این مقام قرقیز اظهار داشت: در همکاری با ایران، وزارت کشور قرقیزستان علاقه‌مند به راه‌اندازی سامانه‌های اطلاعاتی مشترک، تبادل اطلاعات، آموزش روش‌های جدید انجام تحقیقات و به خصوص آموزش پرسنل نظامی  واحدهای ویژه است.

وی تصریح کرد: تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با سازمان‌های تروریستی و افراطگرایان بین‌المللی و مجرمین از اولویت های وزارت کشور قرقیزستان می‌باشد و ادامه ارتباطات در این بخش‌ها لازم است.

وی افزود: در پایان شخصا بر آمادگی قرقیزستان برای توسعه هرگونه همکاری با ایران تأکید کنم.

در ادامه جلسه رحمانی فضلی اظهار داشت: قرقیزستان و ایران اشتراکات فراوانی در زمینه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و غیره را دارند که با تکیه به این عوامل می‌توان همکاری بین دو کشور را توسعه داد.

وزیر کشور ایران تصریح کرد: در دوره ریاست «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران  2 ملاقات با رؤسای جمهوری قرقیزستان انجام شده و در قالب این نشست‌ها 15 تفاهمنامه به امضا رسید و در حال حاضر همکاری‌های بیشکک و تهران بر اساس آن اسناد تنظیم می‌شود.

این مقام خاطر نشان کرد: همچنین توافقنامه ای که امروز بین وزارت کشور قرقیزستان و ایران امضا می‌شود بستر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های امنیتی، انتظامی، مبارزه با جرائم سازمان یافته، افراطگرایی، قاچاقچیان مواد مخدر فراهم خواهد کرد.

وی گفت: در ادامه با تکیه به توافقنامه جدید نشست‌های کارشناسی 2 کشور برگزار می شود تا تلاش برای اجرای تمام ظرفیت های موجود  انجام گیرد.

فضلی ادامه داد: وزارت کشور ایران دارای اختیارات فراوانی از جمله امنیت داخلی، سیاست داخلی، پلیس، نیروی انتظامی، تعیین استانداران، موضوع مرز و ... است  و این اختیارات باعث شده که این وزارت خانه تجربه های مناسب،همه جانبه و مختلفی را بدست آورده است و از طریق اجرایی شدن توافقات دوجانبه طرف قرقیز فوائد زیادی را در زمینه‌های مختلف بدست می آورد.
وزیر کشور ایران تصریح کرد: به خصوص در موضوع مبارزه با افراطگرایی، تروریسم، گروه‌های تکفیری، وهابیت از جمله مقابله با سازمان‌های بین‌المللی مانند القاعده، طالبان، داعش و غیره ایران دارای تجربیات زیادی است. این گروه های تروریستی  چهره خشن، افراطی و خون‌ریز را  از اسلام به نمایش می‌ گذارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه به این گروه‌ها همواره مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و سایر قدرت‌های منطقه بوده اما جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و ثبات برای تمام کشورهای منطقه می‌باشد. 

فضلی خاطر نشان کرد: ما دخالت کشورهای خارجی در مسائل جهان اسلام را به هیچ وجه نمی پذیریم زیرا آنان به دنبال منافع خود هستند و تفرقه انداختن بین کشورهای و مردمان منطقه کار آنها است و هر کشوری از جمله سوریه، عراق، یمن، افغانستان که قدرت‌های مذکور وارد شدند به جز خونریزی، قتل، غارت، از بین رفتن تمدن به وجود نیامد.

این مقام گفت: ایران به هیچ وجه به دنبال مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر نیست اما هر کشور منطقه که از ایران کمک بخواهد ایران به عنوان برادر مسلمان در کنار آنها خواهد بود و تهران در این زمینه تجربه زیادی را دارد.

وی افزود: پس از شکست داعش در عراق و سوریه تروریست ها به کشورهای خود بازمی گردند  و هم اکنون مشغول بسترسازی برای گسترش ناآرامی و جنگ به ویژه در افغانستان هستند ضمن آنکه ایران آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای منطقه در زمینه آموزش، تبادل تجربیات و اطلاعات را دارد.

فضلی تصریح کرد: علاوه بر این ایران با توجه به وجود مرزهای مشترک با افغانستان دارای تجربه های زیادی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و برای تبادل این تجربه ها همواره  آماده هستیم.

وی گفت: ایران حتی با توجه به تحولات در کشورهای همسایه امن ترین و ارام ترین کشور در منطقه خود می‌باشد و همکاری با قرقیزستان در حوزه آموزش و تبادل اطلاعات در تأمین امنیت داخلی مؤثر خواهد بود.

 وزیران کشور قرقیزستان و ایران تبادل نظر درباره مسائل مورد نظر و تقویت همکاری را بررسی کردند و در پایان با ابراز آمادگی هر 2 کشور برای تعمیق تعاملات دوجانبه بر افزایش تعاملات در موضوعات مختلف تاکید کردند.

در نتیجه این دیدار توافقنامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی دوجانبه به امضا رسید.
رحمانی فضلی امروز بعد از ظهر  برای انجام سفر کاری وارد بیشکک شد.

در این سفر فضلی علاوه بر دیدار  با وزیر کشور قرقیزستان  فردا با«محمدقالی عبدالقاضی‌اف» نخست وزیر قرقیزستان ملاقات خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزیر کشور عربستان سعودی ایران جمهوری اسلامی ایران جنگ قرقیزستان وزیر کشور رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

به گزارش فرارو، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران ادامه داد: فدراسیون روسیه ارتباطات کاری سازنده‌ای با ایران و اسرائیل دارد؛ شما می‌دانید که ما به تماس‌های نزدیک با تهران ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حال انجام گفتگو هستیم، درباره نیاز به کاهش تنش سریع صحبت می‌کنیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم که در این شرایط خویشتنداری معقول نشان دهند.

پسکوف خطاب به خبرنگاری که درباره درگیری بدون واسطه ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد، گفت: شما می‌گویید در صورت درگیری مستقیم، اما من وضعیت فعلی را یک درگیری غیرمستقیم نمی‌نامم، زیرا وضعیتی که کنسولگری یک کشور تخریب می‌شود، به سختی می‌تواند یک درگیری غیرمستقیم نامیده شود.

سخنگوی کرملین به این سوال که آیا تهران از قبل در مورد حملات برنامه ریزی شده به اسرائیل به مسکو اطلاع داده است، پاسخی نداد. وی در این باره گفت: من نمی‌توانم مطلبی در این باره به شما بگویم.

پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترور‌های شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.

آغاز خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال دیگری درباره گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان مبنی بر آغاز عقب نشینی نیرو‌های حافظ صلح روسی از قره باغ گفت: بله، واقعا همین طور است.
وی تأیید کرد که خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ آغاز شده است.

ریشه تحریکات ضد روسی در گرجستان از خارج این کشور است

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشور‌ها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشور‌ها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها به هر شکلی اقداماتی را انجام می‌دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت: انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آن‌ها سعی می‌کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه‌ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می‌کنیم.

پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه‌ای برای محدود کردن نفوذ و لابی خارجی در این کشور است. این سند به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، جایی که آن را با یک قانون مشابه روسی مقایسه می‌کنند که بر سازمان‌های عمومی و عوامل دریافت‌کننده بودجه از خارج کشور نظارت می‌کند. در جریان بررسی این لایحه درگیری‌های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

تلگرام به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره مصاحبه پاول دوروف از بنیانگذاران پیام‌رسان تلگرام با تاکر کارلسون روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: تلگرام در روسیه یک وسیله ارتباطی مهم است که نباید به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسکو برای محدود کردن امکان استفاده تروریست‌ها از این پلت فرم به سراغ صاحبان تلگرام رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: ما بار‌ها از مسئولان تلگرام از جمله پاول دوروف خواسته ایم که بسیار حواسمان باشد و اقدامات لازم را انجام دهند تا تلگرام به عنوان یک محصول پرطرفدار و با تکنولوژی بالا به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود.

وی ادامه داد: دوروف در مصاحبه‌اش در مورد تمایل خود برای فراهم کردن دسترسی برابر همگان به این پلت فرم صحبت می‌کند، اما بعید است که این سخنان در مورد تروریست‌ها صدق کند.

پیش از این استفاده تروریست‌های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو از تلگرام برای جذب اعضا و حمایت مالی خبرساز شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • هشدار سخنگوی نیروهای مسلح ایران به غرب : عاقل باشید و از اسرائیل حمایت نکنید
  • هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به کشورهای غربی حامی اسرائیل: هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد
  • دست از حمایت رژیم اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست بردارید
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا