Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@10:54:51 GMT

ثبت ۳۱۱۸ هکتار بافت فرسوده در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۸۸۹

ثبت ۳۱۱۸ هکتار بافت فرسوده در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل سابق ثبت اسناد واملاک لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۱میلیون برگ از اسناد و پرونده‌های ثبتی مردم استان آرشیو ودر فایل‌های الکترونیکی نگهداری می‌شود گفت:۳۱۱۸ هکتار بافت فرسوده در لرستان ثبت شد.
داریوش چهری اظهار داشت: طی این مدت مهمترین اقدامات انجام شده در سازمان ثبت اسناد واملاک خارج شدن ثبت اسناد از حالت سنتی به ثبت نوین و الکترونیکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه‌های متعددی در اداره کل ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی نصب شد که ماحصل این اقدامات هدایت اداره کل به سمت آنی معاملات شده است.

مدیرکل سابق ثبت اسناد واملاک لرستان در ارتباط با اقدامات انجام شده طی ۶ سال گذشته عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف اقدامات متفاوتی انجام شده به طوری که در حوزه پدافند غیرعامل سعی بر این شد بهترین بهره را از اعتبارات بگیریم و اتاق سروری با کلیه شرایط و ضوابط فنی در اداره کل ثبت اسناد و املاک تعبیه کنیم تابتوانی در شرایط بحران آمار و اطلاعات مردم که به صورت امانت در دست ماست محفوظ کنیم که نمونه بارز آن در سیل اخیر پلدختر بود که کوچکترین مشکلی در بحث اسناد مالکیت اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ میلیون برگ از اسناد و پرونده‌های ثبتی مردم استان آرشیو ودر فایل‌های الکترونیکی نگهداری می‌شود، بیان کرد: در واحد ثبتی پلدختر، الشتر و خرم‌آباد گردش فیزیکی پرونده‌ها را تحت هیچ شرایطی ندارند و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود همچنین به روز رسانی آمار واطلاعات به صورت ثانیه‌ای و به محض ورود انجام می‌شود.

چهری آرشیو دفاتر املاک را از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک استان دانست و گفت:تاکنون ۴ هزار و ۴۱۱ دفتر املاک اسکن و در فایل‌های الکترونیکی نگهداری شده که در مواقع لزوم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم، هوشمند سازی بایگانی کلیه واحد‌های ثبتی به سیستم اطفاء حریق هوشمند جهت محافظت از اسناد قدیمی مردم، بایگانی‌های ریلی و دوربین‌های حفاظتی در کلیه واحد‌های ثبتی استان جز واحد سلسله نصب شده است.

وی تصریح کرد: در موارد متعدد جعل که دادگاه‌ها از ما خواسته‌اند از همین دوربین‌های حفاظتی کمک گرفته‌ایم و عاملان جعل را شناسایی کرده‌ایم و همچنین ایحاد ساختمان شماره ۲ اداره کل ثبت اسناد واملاک به مساحت هزار متر مربع شامل اداره ثبت شرکت‌ها، اداره اسنادرسمی و معاونت اسناد از دیگر اقدامات انجام شده طی شش سال گذشته در اداره ثبت اسناد و املاک استان لرستان بوده است.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک لرستان خاطرنشان کرد: جهت خرید پهباد حدود ۵۰۰ میلیون تومان از طرف سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرارگرفته است که بتوانیم نقشه‌ها را به صورت پروازی داشته باشیم و از حالت سنتی خارج شویم.

وی اظهارداشت: طی شش سال گذشته حدود ۲۲۶ هزار و ۵۶۳ فقره سند مالکیت در استان صادر، ۴۲۲ هزار استعلام جواب داده شده، پاسخ ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ استعلام قضایی به محاکم قضایی داده شده و ۶ هزارو ۱۰۳ فقره شرکت در استان ثبت و ۴۲۷ فقره شرکت ابطالی داشته‌ایم.

چهری افزود: طی مدت مذکور ۱۲ هزار و ۳۳۲ فقره پرونده اجرایی در استان تشکیل شده که قسمت عمده آن مربوط به بحث برنامه ششم توسعه انجام شده است.

وی عنوان کرد: در مدت ذکر شده ۱۱۷ هزار و ۱۱۰ واقعه ازدواج و ۲۲ هزار و ۶۱۹ واقعه طلاق در استان لرستان اتفاق افتاده است، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سند در استان سند توسط دفاتر اسناد رسمی تنظیم شدو هیئت نظارت هزارو ۲۸ فقره رای صادر کرده که برابر با صد سال گذشته است و این آرا به ندرت در شورای عالی ثبت نقض شده است.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک لرستان بیان کرد: در دادگاه انتظامی اقدامات خوبی با برخورد با دفاتر متخلف انجام شده و با دفتر خانه‌ای با ۶۲ فقره سابقه تخلف برخورد شد و در همین راستا سالانه ۲۰۰ کیفرخواست داشته‌ایم که در مجموع ۷۳۲ رای شده است.

وی گفت:پیش بینی درآمد اداره ثبت اسناد و املاک کشور طی شش سال گذشته ۵۸ میلیاردتومان بوده که ۱۴۲ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده‌ایم، ۳۷۷ میلیارد تومان مطالبات وصولی بانک‌ها اخذو به بانک‌ها برگردانده شده است.

چهری تصریح کرد:۴۲ هزار و ۱۶۴ هکتار نقشه حریم و بستر رودخانه‌ها جهت جلوگیری از ضررو زیان به بستر رودخانه‌ها در سامانه جانشینی شده، ۴ هزار و ۱۹۰ قطعه اراضی وقفی، ۳۹ هزار و ۵۵۴ هکتار حریم و بستر راه‌ها، ۲ هزار و ۴۵۷ هکتار حرایم سه گانه راه آهن و همچنین یک میلیون و ۴۵۴ هزار هکتار اراضی ملی جانمایی شده که بر همین اساس ۹۵ درصد اراضی ملی استان سند دار شده‌اند.

وی اظهارداشت:۳ هزار و ۱۱۸ هکتار بافت فرسوده، ۱۳ هزار و ۹۲۵ هکتار امور اراضی و ۱۶ هزار و ۷۶۴ هکتار اراضی دولتی در سیستم‌ها جانمایی شده به گونه‌ای که دخل و تصرف در اموال دولتی امکان پذیر نیست.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به ۳۰ هزار و ۴۸۲ قطعه بنیاد مسکن افزود: حدود ۵۴ هزار و ۴۵ قطعه را در طرح شمیم انجام شده و ۱۴ هزارو ۷۱۳ تثبیت طرح شمیم داشته ایم و همچنین ۶ هزار ۸۴۶ برگ نقشه از نقشه علی قدیمی ثبتی برای آیندگان نگهداری شده و محدوده ۲ هزار و ۸۴۵ روستا در سامانه‌ها مشخص شده است.

وی در رابطه با مناطق چهارگانه محیط زیست خاطر نشان کرد:حدود ۳۸۴ هزار هکتار جانمایی شده و امکان دخل و تصرف امکان پذیر نیست.

چهری با اشاره به قانون تعیین تکلیف عنوان کرد:از ۴۴ هزار پرونده قانون تعیبن تکلیف ۳۹ هزار پرونده منجر به آراء مثبت و منفی و با کیفیت شده که حدود ۴۲ هزار پرونده تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام/ب

۳۱۱۸ هکتار بافت فرسوده در لرستان ثبت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جاری آغاز شده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان‌کرد: اکنون ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌تدریج افتتاح خواهند شد.

گفتنی است؛ دولت مردمی سیزدهم رکورددار نوسازی مسکن در بافت فرسوده است. در حالی که در نخستین جلسه قرارگاه مسکن با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، آمار صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

 تاکنون بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می‌گیرند؛ بسته‌هایی که باید توسط شهرداری‌های همه شهرها اجرایی شود.

در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی مهم‌ترین آن‌هاست.

برپایه این گزارش، صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ارائه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد)، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط اداره‌های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره و صدور پایان کار در کمترین زمان از جمله این مشوق‌هاست.

اعطای طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏‌افزا، پارکینگ راحت‏‌تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض در این بسته پیش‌بینی شده است.

استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند. در این زمینه تاکنون ۳۶۰ شهر اقدام کرده و بسته تشویقی خودشان را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران