Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@11:25:21 GMT

پاکسازی ساحل به جای زندان برای مجرم

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۹۳۴

به گزارش ایلنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش امروز گفت : مردی 55 ساله تالشی که فاضلاب های خانگی را در منطقه ساحلی جوکندان تالش تخلیه می کرد با حکم قاضی شعبه 102 دادگاه عمومی و انقلاب تالش، به جای زندان به پاکسازی منطقه آلوده شده به وسعت یک هکتار محکوم شد.

عارف شادکام افزود: این حکم ، جایگزین یک سال حبس تعزیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پارسال هم 2 نفر از آلوده کنندگان محیط زیست در این شهرستان به پاکسازی بخشی از جنگل های روستای شیلان تالش محکوم شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، کلاهبردار گوشی آیفون و تبلت اپل که طبق تخمین‌ها بیش‌ از ۶ میلیون‌ دلار دستگاه تقلبی را با روشی زیرکانه به دستگاه‌های اصل تبدیل کرده بود، به ۵۱ ماه زندان محکوم شد. دو متهم دیگر که با این کلاهبردار همکاری داشتند، هرکدام به ۴۱ ماه زندان محکوم شدند. همچنین دارایی و پول نقد تیم کلاهبردار به‌ ارزش بیش‌ از چهار میلیون‌ دلار ضبط شد.

کلاهبرداران، آیفون و آیپدهای تقلبی خراب را که از نظر ظاهری بسیار شبیه مدل‌های اصلی بودند از بازار چین خریداری و شماره‌سریال محصولات اصلی فروخته‌شده توسط اپل در ایالات‌متحده را روی آن‌ها ثبت کردند.

کلاهبرداران آیفون و آیپد صدها نفر را استخدام کردند تا محصولات جعلی را به فروشگاه‌های اپل ببرند و بگویند دستگاه آن‌ها روشن نمی‌شود. هنگامی‌ که تکنیسین‌های اپل شماره‌سریال آن‌ها را بررسی می‌کردند، طبق قوانین گارانتی، مدل‌های جایگزین اصلی را به این افراد ارائه می‌دادند. کلاهبرداران در مرحله‌ی بعد دستگاه‌های اصلی را به چین انتقال می‌دادند و آن‌ها را می‌فروختند.

تیم سه‌ نفره‌ی کلاهبرداران با یکدیگر برادر بودند؛ دو نفر آن‌ها از قبل دستگیر و به ۴۱ ماه زندان محکوم شدند. طبق اعلام Patently Apple، ژیوی آلن لیائو امروز در دادگاه فدرال به‌دلیل نقش خود به‌عنوان سازمان‌دهنده و رهبر کلاهبرداری بین‌المللی برای قاچاق محصولات تقلبی اپل به ۵۱ ماه زندان محکوم شد.

سینتیا آن باشانت، قاضی پرونده، می‌گوید حکم زندان با توجه‌ به جرم مناسب است؛ زیرا لیائو سازمان‌دهنده و رهبر گروه جنایی بین‌المللی گسترده‌ای بوده که برای چندسال کالاهای تقلبی را در سرتاسر آمریکای شمالی قاچاق می‌کرد.

طرح کلاهبرداران، پیچیده و شامل دستگاه‌های تقلبی وارداتی از چین بود که شباهت بسیار زیادی به دستگاه‌های اصلی اپل داشتند. بدین‌ترتیب لیائو با مدیریت عملیات و هدایت محصولات تقلبی اپل درآمدهای مجرمانه به‌دست آورده است.

طرح کلاهبرداران آیفون و آیپد تا چند سال بدون شناسایی‌شدن کار کرد و سرانجام با مشارکت FBI و ادراه‌ی پلیس سن‌دیگو فاش شد. استیسی موی، مأمور ویژه‌ی FBI در سن‌دیگو، می‌گوید: «حکم لیائو، فصل مهمی از تحقیقات چندساله‌ را می‌بندد. این پرونده‌ طرحی بین‌المللی و پیچیده را برای فروش کالاهای تقلبی در سرتاسر جهان فاش کرد.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888862

دیگر خبرها

  • کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!
  • ۱۸ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان دستگیر شدند
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شوشتر پاکیزه میزبان گردشگران شد
  • زنگ خطر برای خلیج فارس و دریای عمان به صدا درآمده است!