Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان، عصر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی روستای تنگ چنار شهرستان مهریز با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: یزد چندین سال متوالی در خشکسالی به‌سر برد و بارندگی‌های بهار امسال هم نتوانست مشکلات ایجاد شده ناشی از خشکسالی‌ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت‌ها متوجه روستاهای استان یزد به ویژه روستاهای شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بوده است، افزود: این خشکسالی‌ها امان روستاییان را بریده و حاصل سال‌ها دسترنج آنها را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌های کلانی در سطح کشور در حوزه آب برای مناطق کویری از جمله یزد دارد که امیدواریم این برنامه‌ها از فشار خشکسالی بر مردم روستاها بکاهد.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد با اشاره به مشکلاتی که روستاییان به دلیل عدم وجود آب شرب و کشاورزی با آن مواجه هستند، بیان کرد: این مسائل امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با وزیر نیرو در میان گذاشته شد و تقاضای مردم پنج شهرستان حوزه انتخابیه به صورت مکتوب نیز به وزیر ارائه شد که امیدواریم تدابیری در زمینه رفع این مشکلات اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر روستاها، شهرهایی مانند مروست در شهرستان خاتم نیز که زمانی باغ‌شهر بود، با مشکلات بی‌آبی مواجه هستند، افزود: درختان در این مناطق خشکیده‌اند و اغلب کشاورزان برای گذران زندگی خود ناچار به ترک منطقه و پناه آوردن به شهرها شده اند.

صباغیان اظهار امیدواری کرد: افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی بتواند برای روستاییان باقی‌مانده در این مناطق انگیزه‌ای برای ماندن و زندگی کردن ایجاد کند و حداقل از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند.

به گزارش مهر، امروز با حضور وزیر نیرو، طرح‌های آبرسانی به ۷۳ روستای استان یزد بهره‌برداری شد.

کد خبر 4716801

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجلس شورای اسلامی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه

ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیرو‌های این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک عملیاتی» می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته بود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «جرمی هانت»، رئیس خزانه‌داری این کشور بر سر افزایش بودجه نظامی در لایحه بودجه اخیر لابی گری کرده، اما در این راه ناموفق بوده است.

وزیر دفاع انگلیس در صحبت خطاب به کمیته دفاعی مجلس عوام این کشور گفت: «ما به صورت خیلی صریح گفته‌ایم حجم پولی که هم‌اکنون صرف مهمات می‌کنیم هر چند چشمگیر است تهدیدات پیش روی ما در همه حوزه‌ها را رفع نمی‌کند.»

تلگراف گزارش کرد راب مگوون این ارزیابی را تایید کرده است که «ارتش انگلیس نخواهد توانست در یک جنگ داغ تمام عیار با ولادیمیر پوتین برای بیش از ۲ ماه بجنگد، چون مهمات و ذخایر تجهیزات لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس چنین جنگی را در کنار متحدانش در ائتلاف ناتو انجام خواهد داد و به این ترتیب این متحدان مجموعا قدرت تسلیحاتی بیشتر از روسیه خواهند داشت.

شاپس مدعی شد در قبال این صحبت که انگلیس منحصرا برای جنگ با روسیه آماده نیست «درک این موضوع مهم است که، چون ما در ناتو هستیم و بند پنجم اساسنامه (بند دفاع دسته جمعی ناتو) وجود دارد ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نخواهیم گرفت.»

تحقیقات اخیر کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس مشخص کرد نیرو‌های نظامی این کشور «تحت فشار فزاینده» هستند و برای جنگ با روسیه آمادگی ندارند.

در گزارش مربوط به این تحقیقات تصریح شد دولت لندن بدون اصلاحات فوری به منظور رفع بحران استخدام نیرو «هرگز به آمادگی استراتژیک یا رزمی دست نخواهد یافت» و همچنین لازم است که ذخایر سلاح‌ها و مهمات ارتش انگلیس به شکلی چشمگیر افزایش یابند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • تهدید سیل برای ۳ قنات در بخش مرکزی تفت
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد