Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان، عصر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی روستای تنگ چنار شهرستان مهریز با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: یزد چندین سال متوالی در خشکسالی به‌سر برد و بارندگی‌های بهار امسال هم نتوانست مشکلات ایجاد شده ناشی از خشکسالی‌ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت‌ها متوجه روستاهای استان یزد به ویژه روستاهای شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بوده است، افزود: این خشکسالی‌ها امان روستاییان را بریده و حاصل سال‌ها دسترنج آنها را از بین برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت نیرو برنامه‌ریزی‌های کلانی در سطح کشور در حوزه آب برای مناطق کویری از جمله یزد دارد که امیدواریم این برنامه‌ها از فشار خشکسالی بر مردم روستاها بکاهد.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد با اشاره به مشکلاتی که روستاییان به دلیل عدم وجود آب شرب و کشاورزی با آن مواجه هستند، بیان کرد: این مسائل امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با وزیر نیرو در میان گذاشته شد و تقاضای مردم پنج شهرستان حوزه انتخابیه به صورت مکتوب نیز به وزیر ارائه شد که امیدواریم تدابیری در زمینه رفع این مشکلات اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر روستاها، شهرهایی مانند مروست در شهرستان خاتم نیز که زمانی باغ‌شهر بود، با مشکلات بی‌آبی مواجه هستند، افزود: درختان در این مناطق خشکیده‌اند و اغلب کشاورزان برای گذران زندگی خود ناچار به ترک منطقه و پناه آوردن به شهرها شده اند.

صباغیان اظهار امیدواری کرد: افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی بتواند برای روستاییان باقی‌مانده در این مناطق انگیزه‌ای برای ماندن و زندگی کردن ایجاد کند و حداقل از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کند.

به گزارش مهر، امروز با حضور وزیر نیرو، طرح‌های آبرسانی به ۷۳ روستای استان یزد بهره‌برداری شد.

کد خبر 4716801

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد مجلس شورای اسلامی ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود