Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:55:20 GMT

جریمه میلیاردی گوگل در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۹۲۶۹

جریمه میلیاردی گوگل در فرانسه

به گزارش رویترز، از چهار سال پیش پرونده‌ای درباره کلاهبرداری مالی این غول فناوری گشوده شد و این مبلغ در چارچوب این پرونده پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بازرسان فرانسوی گوگل را متهم کرده‌اند که با اعلام نکردن بخشی از فعالیت‌هایش در فرانسه سعی کرده است از پرداخت مالیات به این کشور خودداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغی که گوگل با پرداخت آن موافقت کرده شامل جریمه‌ای پانصد میلیون یوریی و ۴۶۵ میلیون یورو مالیات است.

گوگل بخشی از شرکت «آلفابت» است که در کشورهای اروپایی مالیات چندانی پرداخت نمی‌کند زیرا تقریبا همه فروش‌هایش را به ایرلند اعلام می‌کند. مقر اروپایی گوگل در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند قرار دارد.

«ژرالد دارمانین» وزیر بودجه فرانسه روز پنجشنبه به روزنامه فیگارو گفت جریمه گوگل یک رویه حقوقی تازه ایجاد می‌کند. وی افزود گفت‌وگوهایی با شرکت‌های دیگر برای دریافت مالیات از آنها در جریان است.

کشورهای اروپایی در دریافت مالیات از شرکت‌های چندملیتی فناوری که در در حوزه قضایی آنها فعالیت می‌کنند، ناموفق بوده است.

فرانسه تلاش کرده است تا همه اعضای اتحادیه اروپا را برای وضع مالیات از غول‌های فناوری ترغیب کند اما کشورهای ایرلند، دانمارک، سوئد و فنلاند با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند.

به همین دلیل، فرانسه به طور یکجانبه قانونی برای وضع مالیات بر درآمد شرکت‌های فناوری تصویب کرده است. این قانون با اعتراض دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روبرو شده است. ترامپ گفته که در اقدامی تلافی‌جویانه بر شراب فرانسه مالیات می‌بندد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فناوری گوگل فرانسه مالیات یورو کشورهای اروپایی پایتخت ایرلند بودجه اتحادیه اروپا سوئد درآمد قانون اتحادیه اروپا فرانسه گوگل اروپا جریمه مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، منابع خبری امروز گزارش دادند که یکی از نمایندگان ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی از سوی پلیس فرانسه احضار شد.

«ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس این کشور او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است.

ماتیلد پانوت افزود: این احضاریه ارعاب و تهدید است؛ هیچ احضاریه و هیچ گونه ارعابی ما را از اعتراض به نسل کشی مداوم علیه مردم فلسطین باز نمی دارد و ما سکوت نخواهیم کرد.

این احضار در شرایطی انجام شده که مقامات فرانسه چند سال پیش انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تحت عنوان آزادی بیان و رسانه ها توجیه می کردند اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک ترین انتقادی از رژیم کودک کش صهیونیستی، تاب و تحمل خود را از دست داده و با منتقدین بدترین نوع از مجازات ها از جمله حبس های طولانی مدت روا می دارند.

کد خبر 6087375 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • فناوری در خدمت جنایت
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس