نماینده دادستان تهران منتشر کرد؛جزئیات جدید از صحنه قتل میترا استاد به دست نجفی
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۹۶۶۰
شهریاری تصاویر جدیدی از صحنه قتل همسر دوم محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران را منتشر کرد.
به گزارش شریان نیوز،چند ماه بعد از قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی، محمد شهریاری نماینده دادستان در این پرونده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام زوایایی دیگر از نحوه قتل را توضیح داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شهریاری در مورد نحوه شلیکهای نجفی به مرحوم میترا استاد نوشت:
۱-شلیک گلوله اول:
آقای نجفی پس از برداشتن سلاح از داخل کمد آن را از ضامن خارج و گلنگدن را میکشد و مسلح میکند و بالش را از روی تخت برمی دارد و وارد حمام میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
۲-شلیک گلوله دوم
مرحوم استاد از شلیک اول حسابی ترسیده و ملتمسانه میخواهد که شلیک نکند و تا همه مسایل را درست کند. حتی دستهای خود را روی شانه نجفی میگذرد و با گفتن ((علی همه چی را درست میکنم)) موجب میشود که نجفی با سلاح که در دست راست وی بوده و حالا با دخالت مرحومه مواجه شده و در حالی که دست راستش پایین است شلیک دوم را به سمت کمد زیر روشویی انجام که در تصویر چهارم مشخص است.
تا اینجا دو شلیک و دو اثر برخورد گلوله البته گلوله دوم وارد کمد زیر روشویی شده و از کف کمد خارج میشود که در تصویر مشخص است.
۳-شلیک گلوله سوم:
گلوله سوم همانطور که در تصویر پنجم مشخص است به دیوار روبروی درب ورودی برخورد و کمانه کرده و به سقف وارد میشود. سقف حمام کاذب است و گلوله همراه با تکههای کاشی به سقف کاذب برخورد و علاوه بر ورود به سقف تکههایی از گلوله به همراه سرامیکهای خرد شده به سقف برخورد که آثار آن بر روی سقف مشهود است.
اشتباه فاحش وکلای نجفی این است که تصور آنان بر این است که این گلوله پس برخورد به دیوار به بدن مرحومه وارد که کاملاً اشتباه است. وکیل میگفت گلوله از سقف به دیوار کمانه میکند نه از دیوار به سقف! که با توجه به کاذب بودن سقف و نحوه استقرار امری محال است. تصاویر که طناب کشی شده در تصویر پنجم گویای همین موضوع است.
۴-شلیک گلوله چهارم
گلوله چهارم به دیوار جنوبی بالای وان میخورد و از ضلع جنوبی حمام به فاصله ۲۰ سانتی متر کمانه و به دیوار ضلع غربی حمام برخورد مینماید. تصویر شماره شش گویای همین موضوع است. تا اینجا چهار شلیک و شش اثر برخورد گلوله که دو تای آن کمانه است. پس همان چهار شلیک بوقوع پیوسته است.
۵-شلیک گلوله پنجم:
گلوله پنجم در حالت در گیری صورت میپذیرد و پس از ورود به کف دست مرحومه از پشت دست وی خارج و با توجه به نحوه استقرار متهم و مقتوله وارد بدن مقتوله میشود. گلوله به استخوان کف دست میخورد و با ایجاد آثار تخریبی زیاد از پشت دست خارج میشود. در شلیک پنجم گلوله در بدن مرحومه میماند و خروجی ندارد.
وکیل متهم نجفی مدعی است که سوراخ ورودی به بدن مقتوله بیضوی است. ما هم قبول داریم. گلوله به کف دست مرحومه خورده و استخوان کف دست را شکسته و از حالت مستقیم خارج و به صورت غیر مستقیم وارد بدن مرحوم میشود. به این برخورد غیر مستقیم گفته میشود نه کمانه. طبیعی است که سوراخ ورودی به بدن نمیتواند مدور باشد باید بیضوی باشد
نجفی پنج شلیک کرد و شش اثر گذاشت، البته با محل شلیک داخل کمد زیر روشویی میشود هفت اثر شلیک. هیچ اثر شلیک دیگری نیز وجود ندارد. محل صحنه و عکس و فیلمها هنوز موجود است.
نجفی آنقدر شلیک کرد تا بالاخره به قصد خود که قتل بود برسد و این هم در دستنوشتههای نجفی متبلور شده که نوشته من مرحومه را با قصد کشتم منتهی با انگیزهای خاص و هم در نحوه عملکرد وی و هم در دفاعیات خود که میگوید تا زمان تمام کردن مرحوم شلیک کردم. اما در جریان رسیدگی، چون متوجه شد که نمیتواند اثبات کند با ترفندی که وکیل بکار گرفت به سمت و سوی قتل شبه عمدی و کمانه و عدم قصد قتل رفت. وکیل خود را عزل نمود و تمرکز را به عدم سونیت و شبه عمدی گذاشت. در حالی که در لوایح وکلای اول خود صحبت از قتل با قصد قتل و انگیزه خاص مطرح است. آشفتگی دفاعیات وکلای نجفی کاملاً هویدا میباشد. اقیانوسی از آشفتگی.
به نظرم نجفی با توجه به متهم بودن، شرافتمندانهترین دفاع را کرد البته با کمی عدم صداقت در برخی مقاطع که برای یک متهم به قتل طبیعی است.
قصد نجفی از قتل با توجه به کشیدن سلاح و از ضامن خارج کردن سلاح و کشیدن گلنگدن و بردن بالش به حمام جهت کم کردن صدا کاملاً واضح است. اینکه توی حمام با وجود سرامیک ۵گلوله کمانه کرده یا غیر مستقیم وارد بدن شده کاملاً طبیعی است. دفاعیات بلاوجه است و قتل منطبق بر بند الف ماده ۲۹۰ قانون مجازات است.
وکیل در دادگاه فقط میگفت که کارشناس سلاح بیارید. تحقیقات ناقص است و... در حالی که فقط به نشر اکاذیب مشغول بود. در لایحه اعتراضیه ۱۰۰ صفحهای دادسرا به رای دادگاه به همه آنها جواب داده شده است. مثلاً میگوید که چرا متهم را شب اول ساعت ۲۲ به روانپزشکی بردید؟! جواب واضح است، چون نجفی پس از قتل متواری میگردد و ساعت ۱۹ خودش را معرفی و در رویه جاری و پروندههای مهم متهم همان لحظه جهت تست روحی و روانی، الکل، اعتیاد و مواد روانگردان معرفی تا بعداً ادعایی نشود. نجفی هم همین آزمایشات را داد. اگر میخواست در روز روشن آزمایش بدهد خوب زودتر خودش را معرفی میکرد.
جالب اینکه یکی از وکلای متهم نجفی در لایحهای کتبی ادعا میکند که متهم تحت تاثیر مواد روانگردان بوده است غافل از اینکه نتیجه آزمایش روانگردان همان شب اخذ شده است. وکیل سعی داشت با جو سازی رای شبه عمدی بگیرد، اما در دادگاه بدوی موفق نشد و باید صبر کرد تا دیوان عالی رای نهایی را اعلام نماید.
اگر دادسرا ۵ روزه پرونده را با جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد، وکیل ظرف ۵۰ روز فقط آشفتگی ایجاد کرد و بیراهه رفتن. در جلسه دوم اعلام مینماید که فرد دوم هم در کار است بعد با مصاحبه با روزنامه شرق عقب نشینی و در جلسه سوم عدول میکند.
این نیز گذشت. البته سیاست قضایی در پروندههای قتل تمرکز به صلح و سازش است و بر همین اساس بود که در روز دوم قتل جلسه صلح و سازش تشکیل و نجفی از خانواده مقتوله طلب بخشش و حلالیت نمود و با توجه به رویکرد وی، اولیادم نیز گفتند ما فکر میکنیم و اعلام رضایت میکنیم و اگر نبود برخی شیطنتها همان مرحله دادسرا نجفی موفق به اخذ رضایت میشد و اولیادم با طبع بلند و اعتقادی که داشتند از حق قصاص خود میگذشتند، اما موج سواری عدهای نگذاشت و البته بالاخره رضایت.
والعاقبه للمتقین اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
منبع: شریان
کلیدواژه: سقوط هواپیمای تهران یاسوج ایالات متحده آمریکا مجلس شورای اسلامی سوریه یاسوج بوشهر ایران کرمانشاه سقوط هواپیما روسیه عراق گرگان بارش برف تیم فوتبال استقلال تهران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
به گزارش مبلغ مستند«عشق و فلسفه»؛ پرترهای درباره «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران است که پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.
این مستند، یازدهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد از قاب این شبکه تلویزیونی پخش میشود.
حسن علیزاده فرد کارگردان این فیلم با اشاره به بخش هایی از زندگی نامه «مفتونی» گفت: دکتر نادیا مفتونی پژوهشگر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که به نمایشنامهنویسی و نقاشی نیز به صورت حرفه ای می پردازد. او با رتبه دانشیاری به تدریس در دانشکده الهیات و معارف اسلامی اشتغال دارد و از معدود چهرههای فلسفه معاصر ایران است که با فلاسفه جهانی تعامل مستقیم دارد.
او اضافه کرد: «مفتونی» در جامعه فلسفی ایران بیشتر به دلیل احیای فلسفه هنر فارابی، تبیین فلسفه علم حکمای مسلمان و استخراج مباحثی جدید از حکمت اشراق شهاب الدین سهروردی شناخته می شود.او پژوهشگر ارشد (Senior Research Scholar) در دانشکده حقوق دانشگاه ییل (Yale) و از اعضای بُرد مشاوران فصلنامه تاریخ فلسفه دانشگاه ایلینوی نیز هست.
کارگردان فیلم مستند«عشق و فلسفه» درباره مهمترین بخش پژوهش های نادیا مفتونی، اظهار کرد: نادیا مفتونی بیشتر با تمرکز او بر آثار ابونصر فارابی و بازخوانی ابعاد مختلف دیدگاههای او شناخته میشود. آثار اولیه او به استخراج، تحلیل و تبیین فلسفه هنر فارابی میپردازد. بخشی از این مطالب ناظر به جایگاه هنرمندان در مدینه فاضله و نقش کلیدی آنها در ساختار اجتماعیِ آن است. بخش دیگر که به نوعی نسبت هنر با قوای خیالی انسان است متمرکز بر تأثیرپذیری عموم مردم از خیال و در نتیجه تأثیرپذیری ایشان از آثار هنری است. تا پیش از «مفتونی» توجه به فلسفه هنر نزد فلاسفه مسلمان به گونهای بود که بیشتر به نکاتی از ابن سینا و غزالی در این زمینه اشاره میشد و نگاه قابل توجهی به فارابی وجود نداشت، اما مقالات و کتابهای مفتونی باب جدیدی از مطالعات فلسفه هنر اسلامی را با توجه به فارابی گشود.
علیزاده در ادامه با اشاره به ساختار این فیلم مستند گفت: در مستند«عشق و فلسفه» ضمن بررسی شخصیت و سلوک علمی و فرهنگی دکتر نادیا مفتونی روایتی جذاب از نحوه ازدواج او با استاد حسین نوری (جانباز و هنرمند نقاش و کارگردان سینما و تئاتر) به تصویر کشیده است. به نظر من مخاطب با دیدن این فیلم از شوق فراوان این استاد دانشگاه برای تحصیل، تحقیق و تدریس در کنار مصائب و مشکلاتی که در زندگی شخصی،گریبانگیر او بوده است؛ شگفت زده خواهد شد.
کارگردان مستند «عشق و فلسفه» تأکید کرد: در این فیلم، تعدادی از استادان فلسفه، الهیات و علوم قرآنی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران درباره جایگاه علمی دکتر مفتونی در ایران و جهان تفکر سخن گفته اند که در کنار روایت مفتونی از زندگی علمی و فرهنگی خود، درون مایهِ پژوهشی این فیلم را غنی و پربار کرده است.
بر اساس این گزارش، عوامل این مستند ۴۰ دقیقه ای عبارتند از: مجری طرح: محراب محمدزاده، مشاور رسانهای: سیده الهام کاظمی، تحقیق و پژوهش: محمد آسیابانی و سیامک صدیقی، تدوین: مینا سیفی، دستیار تدوین: کارن درآینده، صداگذاری و انتخاب موسیقی: عرفان حسن زاده، صدابرداران: مجید نجاتی، سینا الله وردی پور و علی کرامت منش، تصویربردار: حسن علیزاده فرد، دستیاران تصویر: مبینا سلمانی، محمدحسین سلطانی، میلاد محمدزاده، دستیار کارگردان: علی محمد صادق و مدیر تولید: علی هیهاوند.
«آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.
مجموعه مستند «آئینه عمر» پنجشنبهها ساعت ۱۹:۰۰ پخش و جمعهها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می شود.
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899203