Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید سالانه یک هزار و ۵۰۰ روستای کشور به شبکه آب شرب متصل خواهند شد، گفت: تا تابستان سال ۱۴۰۰ جمعیت تحت پوشش آب سالم و پایدار در روستا‌ها به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید. تاریخ انتشار: 09:46 - 22 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۱۰۷ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان اظهار کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به بیش ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستای کشور با صرف اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب شرب بهداشتی متصل شده است، ادامه داد: امروز جمعیتی بالغ بر ۶.۷ میلیون نفر از روستائیان کشور از آب سالم برخوردار شده‌اند؛ در حالی که این رقم پیش از کمتر از یک میلیون نفر بوده است.
وزیر نیرو تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم این جمعیت به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا کند و هر سال یک هزار و ۵۰۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل شوند.
اردکانیان بیان کرد: وزارت نیرو با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی درصدد است تا پایان امسال ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با صرف اعتباری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان را بهره‌برداری برساند.
وی اضافه کرد: این وزارتخانه در استان یزد نیز ۱۳۶ پروژه بزرگ آب و برق با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد. این طرح‌ها به طور متوسط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در راساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم تا بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در روستا‌های مناطق کم آب و خشک نظیر یزد بایستی شاهد مهاجرت معکوس باشیم، تصریح کرد: جهت‌گیری برنامه‌های تولیدی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی ما باید به گونه‌ای باشد که جذابیت محیط‌های روستایی و دهستان‌ها به میزانی افزایش یابد که سرمایه‌گذاران چه در بخش‌های خرد و کوچک و چه در بخش‌های بزرگ بتوانند سرمایه‌های خود را بیشتر روانه این نواحی کنند تا شاهد افزایش رونق تولید و فعالیت در روستا‌ها باشیم.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روستا برق آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با بررسی میزان هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش امور آبفا زاوه و تحلیل تراکم اتفاقات و حوادث شبکه‌ها، اقدام به اصلاح ۶۰۰۰ متر از شبکه  آب‌رسانی در روستاهای حفیظ‌آباد، کنگ علیا، ریگان، ساق، قلعه نی، کلاته سعید، کنگ سفلی و شهر دولت‌آباد شد.

حسین امامی افزود : در زمینه توسعه شبکه هم ۴۰۰۰ متر کار اجرایی در شهرهای دولت‌آباد و چخماق، و روستاهای صبی، ساق، عنبرسرا، کاریزبالا، پطرو، صفی‌آباد، نصیرآباد، کلاته زنگنه، محمدآباد و قلعه آقاحسن انجام شده است.

امامی یادآور شد: شبکه فرسوده آب در اغلب روستاها، موجب هدر رفت میزان قابل توجهی از آب تولیدی می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تعیین اولویت و برنامه زمانبندی مشخص نسبت به اصلاح شبکه ها اقدام کرد.

وی هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را ٢١ درصد اعلام کرد و افزود: در این خصوص برنامه جامعی برای کاهش هدر رفت آب به ١۵ درصد در دست انجام است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه‌دار بودن شرایط خشکسالی در خراسان رضوی حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی آب‌رسانی شده و یا در حال آبرسانی است، گفت: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال در حال انجام است.

امامی در پایان افزود: امسال ۴۰ شهرستان خراسان رضوی با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند بود که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود