Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور مهمانی ناخوانده به نام «سنبل آبی» که یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهان آبزی جهان است این روزها ساحل رودسر گیلان را تهدید می‌کند.

سنبل آبی (water Hyacinth) یا ارکیده آبی با نام علمی (Eichhornia Crassipes) گیاهی آبزی شناور چند ساله از خانواده غلافیان بومی مناطق گرمسیری و زیر گرمسیری آمریکای جنوبی به ویژه حوضه آمازون است که در آب‌های شیرین زندگی کرده و در خارج از زیستگاه خود به‌عنوان گیاهی مهاجم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گیاه مهاجم ‏سنبل آبی به‌دلیل رشد سریع در محیط‌های آبی (رشد دو برابری در عرض دو هفته) و مصرف مقادیر زیادی از اکسیژن آب، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهان آبزی است که در جهان شناخته شده و در مدت کوتاهی قادر است تا اکوسیستم منطقه را نابود کند.

این گیاه با برگ‌های گسترده، ضخیم، براق و تخم مرغی شکل 10 تا 20 سانتی‌متری که به اندازه یک متر در ارتفاع بالاتر از سطح آب رشد می‌کند، دارای ریشه‌های ارغوانی سیاه آزاد و ساقه راست است که 8 تا 15 گل جذاب و زیبا بر روی خود دارد.

سنبل آبی نه تنها در آب‌های شور؛ می‌تواند در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها، مصب رودخانه‌ها، استخرها از جمله استخرهای پرورش ماهی، مانداب‌های جنگلی، باتلاق‌ها و زیستگاه‌های آبی کم‌عمق، رودخانه‌های دارای جریان کند و هر مکان آبی غنی از عناصر غذایی رشد و گسترش یابد.

ضروری است برای مقابله با این گونه خطرناک قوانینی مشابه قوانین موجود در رابطه با مواد مخدر و کشت خشخاش وضع شود، زیرا با یک تهدید ملی روبه‌رو هستیم.

بذر سنبل آبی 15 تا 30 سال داخل خاک زنده می‌ماند و خاصیت باروری دارد.



۴۷۲۱۲

کد خبر 1298956

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم سینمای ایران باشگاه پرسپولیس تلویزیون دونالد ترامپ تیم ملی فوتبال ایران رژیم صهیونیستی اسرائیل خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی با بیان اینکه استان زنجان ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی دارد، گفت: این استان در تولید آبزی در سطح کشور جایگاه خوبی دارد.

وی به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توانمندی و ظرفیت‌های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

حسنی تاکید کرد: بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

وی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

کد خبر 6085344

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی