Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره اقدامات و تدابیر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای مراسم اربعین امسال اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس مصوبه ستاد ملی اربعین حسینی (ع) در وزارت کشور، به عنوان مسئول کمیته امداد و نجات معرفی شده است،

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این عملیات دو ماموریت را در داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی و اجرا کرده است، گفت: در داخل کشور و تا رسیدن به مرز‌های زمینی (مهران، چذابه، شلمچه و خسروی)، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خدمات لازم را به زائرین سالار شهیدان (ع) و در خارج از مرز‌ها (کشور عراق) مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خدمات درمانی مربوطه را به زائرین اربعین حسینی (ع) در شهر‌های کربلا معلی، کاظمین شریفین، سامرا، کوت، حله و نجف اشرف را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ضمن پوشش و ارائه خدمات در جاده‌های مواصلاتی منتهی به مرز‌های یاد شده در داخل کشور، همکاری لازم جهت پشتیبانی از مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت جهت ارائه خدمات امدادرسانی به زائرین با استفاده از امکانات منابع انسانی و لجستیکی این سازمان، در مسیر‌های مواصلاتی مرز‌های خروجی کشور تا شهر‌های کربلای معلی و نجف‌اشرف به عهده خواهد داشت.

سلیمی با اشاره به مدت زمان این طرح بیان کرد: این طرح از طول مدت ۱۳۹۸/۷/۱۳ تا روز جمعه مورخ ۱۳۹۸/۸/۳ اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در کشور عراق بیان کرد: ۱۲ نماینده به شهر‌های کربلا معلی، نجف اشرف، کاظمین و حله، ۸ دستگاه خودروی اتوبوس آمبولانس به همراه ۶۴ نفر شامل پزشک، پرستار، نجاتگر و راننده، ۴۲ دستگاه خودروی آمبولانس بهمراه ۸۴ نفر نجاتگر و راننده و ۳ دستگاه خودروی ارتباطات به همراه ۹ نفر کارشناس و کاربر خودرو در طول برگزاری مراسم به کشور عراق اعزام خواهند شد.

سلیمی درباره اقدامات جمعیت هلال احمر در داخل کشور تصریح کرد: ۴ قرارگاه مرزی اربعین حسینی (ع) در مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه و خسروی ایجاد خواهد شد و نمایندگان جمعیت هلال احمر در طول طرح در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه مستقر همچنین ۴ تیم عملیاتی در قرارگاه‌های مرزی مستقر خواهند شد.

او افزود: ۳۸ دستگاه خودروی عملیاتی (کمک‌دار)، ۳۶ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی و موتورلانس، ۹۴ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۴ دستگاه خودروی ارتباطات (تیپ یک) در قرارگاه‌های مرزی همچنین ۴ فروند بالگرد در قرارگاه‌های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان حضور هزار و ۲۲۴ نفر کادر درمانی مستقر در بیمارستان‌ها و پایگاه‌های درمانی در کشور عراق گفت: ۷۲ نفر پزشک متخصص در رشته‌های مختلف، ۲۷۷ نفر پزشک عمومی، ۱۹۵ نفر پرستار خانم، ۸۴ نفر نیروی پذیرش، ۱۰ نفر نیروی انفورماتیک، ۱۴۲ نفر نیروی اورژانس ۱۱۵، ۱۲۶ نفر مترجم عرب زبان، ۶۲ نفر امدادگر، ۱۵۸ نفر تکنسین دارویی، ۴۰ نفر کارشناس بهداشت و بیماری‌ها و ۵۸ نفر نیروی خدمات در کشور عراق حضور دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات امداد و نجات جمعیت هلال احمر پرستار خودرو سازمان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان

ایسنا/گیلان معاون امداد و نجات هلال احمر گیلان گفت: ساعت ۳:۴۳ بامداد امروز در شهرستان آستارا به اردبیل - محور حیران گیلان - یک دستگاه اتوبوس با ۱۸ مصدوم و ۵ فوتی واژگون شد.

کمیل پرناک امروز، ۲۷ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از وقع حادثه ترافیکی خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۳:۴۳ بامداد دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه در شهرستان آستارا به اردبیل - محور حیران گیلان - یک دستگاه اتوبوس واژگون گردید.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با همکاری جمعیت هلال احمر استان اربیل و تیم های امدادی از شعب آستارا، تالش و رضوانشهر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه حادثه مذکور پنج فوتی داشت، عنوان کرد: پس از انجام عملیات رهاسازی، ۱۸ نفر از مصدومین نیز توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و فوتی‌های حادثه به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پنج فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران
  • تیم امداد و نجات کوهستان خراسان شمالی چهار مفقودی را نجات داد