Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@14:09:21 GMT

مناقشه بر سر پشتیبانی نکردن آیفون‌های جدید از 5G!

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۰۴۸

مناقشه بر سر پشتیبانی نکردن آیفون‌های جدید از 5G!

ایتنا - بعد از معرفی و رونمایی اپل از گوشی‌های آیفون جدید سری ۱۱ که معلوم شد به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G مجهز نیستند، بسیاری از منتقدان از عقب افتادن اپل از سایر رقبایش سخن گفتند.

شرکت آمریکایی اپل چند روز پیش در جریان برگزاری رویداد اختصاصی رونمایی از جدیدترین محصولاتش، سه مدل از گوشی‌های آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ مکس پرو را معرفی و رونمایی کرد که از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن به مجهز شدن آیفون به دوربین‌های حرفه‌ای‌تر دوگانه در پنل پشتی گوشی می‌توان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، اما هم‌زمان با تجلیل بسیاری از کارشناسان و اشتیاق کاربران و علاقه‌مندان به عرضه گوشی های هوشمند توسعه داده شده توسط اپل، موج بزرگی از انتقادات نیز به سمت و سوی این غول تکنولوژی سرازیر شد که تقریبا همه این انتقادات حول محور عدم پشتیبانی گوشی‌های آیفون از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت 5G می‌چرخد.   

به نظر می‌رسد که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری نظرات و عقاید متفاوتی در خصوص پشتیبانی یا عدم پشتیبانی گوشی های جدید آیفون از شبکه 5G دارند. به عنوان مثال برخی از آنها معتقدند حتی در صورتی که سری جدید آیفون‌ها نیز به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت مجهز بودند، زیرساخت‌های لازم برای برقراری و استفاده از خدمات شبکه 5G در ایالات متحده آمریکا و همچنین بسیاری دیگر از کشورها و شهرهای جهان وجود ندارد؛ بنابراین کاربرانی که به امید بهره‌مندی از شبکه 5G به خریداری مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون مجهز به فناوری مذکور اقدام می‌کردند، نمی‌توانستند از این خدمات استفاده کنند و خیلی زود از خرید خود ناراضی و ناخشنود می شدند؛ بنابراین اپل تصمیم گرفته است برخلاف سایر شرکت های تولیدکننده موبایل و رقبای قدرتمند خود، تا زمان همگانی و قطعی شدن برقراری اینترنت 5G صبر کند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، این در حالیست که بسیاری دیگر از منتقدان بر این باورند که اپل از سایر رقبای قدرتمند خود همچون سامسونگ، هواوی، ال‌جی، شیائومی و غیره عقب خواهد افتاد چرا که آنها هم اکنون گوشی‌های مجهز به شبکه 5G توسعه داده شده خود را معرفی و عرضه کرده‌اند اما اپل با معرفی سری جدید گوشی های آیفون هنوز برنامه‌ای برای پشتیبانی از این فناوری ندارد و ممکن است برای همیشه از قافله سایر رقبای خود عقب بماند.

البته پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران در گزارش های قبلی خود برآورد و اعلام کرده بودند که احتمالا اپل برای آیفون های ۲۰۱۹ قصد ندارد شبکه ۵G را اضافه کند و این فناوری در سال ۲۰۲۰ میلادی به گوشی های آیفون افزوده خواهد شد.

از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌ بودند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

این در حالیست که بسیاری دیگر از کشورهای جهان که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره کرد، زیرساخت‌های مربوط به برقراری و راه اندازی این شبکه مخابراتی را فراهم آورده و غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای متعددی نیز در آنها تلاش می‌کنند تا به توسعه اینترنت 5G بپردازند و بستر کافی و لازم برای بهره‌مندی کاربران از خدمات پرسرعت این نسل جدید از شبکه همراه و مخابراتی مهیا کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: شبکه 5G آیفون اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟

فرارو- آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت، با پارت‌نامبر LLA یا ZAA تا ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود. درحضور آیفون ۱۴ و ۱۵ و نسخه‌های مختلف، گران‌ترین گوشی فعلی بازار به حساب می‌آید.

آیفون ۱۳ معمولی را کمی بیش از ۴۱ میلیون می‌فروشند و بین گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار می‌توانیم از گلکسی S۲۴ اولتر اسم ببریم.

قیمت گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت به ۹۵ میلیون تومان می‌رسد و فروشنده‌های موبایل بابت ارزان‌ترین نسخه گلکسی S۲۴ اولترا که ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی در اختیارتان قرار می‌دهد، بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون در خواست می‌کنند. قیمت پرفروش ترین گوشی های فعلی بازار را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟