Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:12:55 GMT

اوپک: تولید نفت ایران ۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۲۵۹

اوپک: تولید نفت ایران ۲۴ هزار بشکه در روز کاهش یافت

اوپک در جدیدترین گزارش خود از کاهش ۲۴ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در اوت ۲۰۱۹ و کاهش ۴.۸۸ دلاری قیمت نفت سنگین ایران در این ماه خبر داد. ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، تولید نفت ایران در ماه اوت 2019 با 24 هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

194 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این در حالی است که میزان کل تولید نفت اوپک در ماه اوت با 136 هزار بشکه افزایش به رقم 29 میلیون و 741 هزار بشکه در روز رسیده است. عربستان در این ماه تولید نفت خود را 118 هزار بشکه در روز و نیجریه 86 هزار بشکه در روز افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در ماه اوت با 4.88 دلار کاهش نسبت به ماه قبل از آن به 57 دلار و 77 سنت رسیده است.

قیمت متوسط سبد نفتی اوپک نیز در ماه اوت با کاهش 5.09 دلاری نسبت به ماه قبل از آن به 59 دلار و 62 سنت رسیده است.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,80,85/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اوپک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اوپک سازمان اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین برآورد خود با توجه به انتظار افت مصرف در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (اوئی‌سی‌دی) تقاضا برای نفت را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه‌اش پیش‌بینی برای رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ را با اشاره به مصرف کمتر از حد انتظار در کشورهای عضو اوئی‌سی‌دی و کاهش حجم فعالیت کارخانه‌ها کاهش داد.

این آژانس همچنین چشم‌انداز خود درباره رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۴ میلادی را با کاهش روزانه ۱۳۰ هزار بشکه‌ای نسبت به برآورد پیشین، یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و ادامه داد افت تقاضای متوقف‌شده از سوی چین پس از کاهش محدودیت‌های کرونا روند خود را طی کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که داده‌های مربوط به دریافت محموله‌های نفتی تحویلی برای بسیاری از کشورها کاهشی بوده است، زیرا هوای گرم غیرمعمول اواخر زمستان باعث کاهش بیش از حد انتظار مصرف سوخت گرمایشی در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی شد.

افزون بر این، رکود بلندمدت فعالیت بخش‌های تولیدی در اقتصادهای پیشرفته همچنان تقاضا برای سوخت‌های صنعتی را کاهش می‌دهد.

این چشم‌انداز بسیار کمتر از برآورد ماهانه اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است. اوپک به‌تازگی در گزارش ماهانه خود با توجه به انتظار برای  مصرف بالای سوخت در تابستان رشد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه‌ای را برای تقاضای جهانی نفت خام پیش‌بینی کرد، اما از پیش‌بینی رشد اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۹۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر است.

آژانس بین‌المللی انرژی ادامه داد: رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۵ میلادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی جهان ثابت بماند و رشد خودروهای برقی شتاب بیشتری داشته باشد.

چین با توجه به لغو دیرهنگام محدودیت‌های کرونا، انتظار می‌رود سهم کمتری از رشد تقاضای جهان را به خود اختصاص دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که انتظار می‌رود سهم چین در افزایش تقاضای جهانی نفت از ۷۹ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۲۷ درصد در سال آینده میلادی برسد.

بر اساس اعلام این نهاد بین‌المللی، با وجود کاهش پیش‌بینی‌شده برای تقاضای جهانی، این سطح از رشد تقاضای نفت حتی در بحبوحه انتظارهای ضعیف برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ و افزایش استقرار فناوری‌های انرژی پاک تا حد زیادی مطابق با روند پیش از کرونا باقی می‌ماند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، رشد عرضه جهانی نفت ۷۷۰ هزار بشکه در روز خواهد بود و در مجموع به ۱۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد که  بخش عمده افزایش عرضه از سوی کشورهای خارج از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک‌پلاس (اوپک و متحدانش) خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند
  • آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد
  • افزایش قیمت نفت سنگین ایران