Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@20:35:54 GMT

برپایی عزاداری دهه اول محرم در «سامارا»ی روسیه + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۴۰۹

برپایی عزاداری دهه اول محرم در «سامارا»ی روسیه + عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایکنا از روسیه؛ آیین عزاداری دهه اول محرم‌الحرام در شهر «سامارا»ی روسیه همه ساله با احیای سنت تشت‌گذاری برگزار می شود و امسال نیز همین عزاداری طبق عادت هر ساله برگزار شد. 
عزاداری محرم‌الحرام در شهر «چاپایفسک» استان سامارا نیز 10 سال است که متفاوت‌تر از دیگر شهرهای این استان برگزار می‌شود. علت آن هم این است که در این شهر کوچک شیعیان خودشنان مسجد دارند و شیعیان جمهوری آذربایجان از شهرهای نزدیک هم برای عزاداری به این مسجد می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روز عاشورا زنان و مردان آذری در این مسجد جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود مسجد به نام «سید حسین تقی اویچ» از شهر «ماساللی» جمهوری آذربایجان در زمینی متعلق به خود و با کمک مردم ساخته شده است.   تشت‌گذاری یا تشت‌گردانی از مناسک و آیین های عزاداری امام حسین(ع) در ایران، به‌ویژه در مناطق آذری‌نشین است. این آیین پیش از آغاز محرم در روزهای بیست و هفتم تا سی‌ام ذی‌الحجه و در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود. در این مراسم عزاداران تشت‌های آب را که نمادی از رود فرات است با خود حمل می‌کنند و به درون مسجد می‌آورند. برخی این آیین را برگرفته از رفتار سپاه امام حسین(ع) در مقابل سپاه حر بن یزید، در ۲۷ ذی‌الحجه می‌دانند که در آن حسین(ع) دستور داد آب مشک‌ها را داخل تشت‌هایی ریخته، سپاه حر و اسبان‌شان را سیراب کنند.           انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا روسیه عزاداری محرم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم سومین سالگرد شهادت سید محمد حجازی فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت در مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

مراسم مذکور فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در شهرک شهید محلاتی، خیابان ولایت برگزار می‌شود.

کد خبر 6087379 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود