Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@22:51:53 GMT

جانسون: به ملکه برای تعلیق پارلمان دروغ نگفتم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۴۲۷

جانسون: به ملکه برای تعلیق پارلمان دروغ نگفتم

مخالفان نخست وزیر بریتانیا او را متهم می‌کنند که با «دروغ گویی» موفق شده است موافقت ملکه را نسبت به تعلیق پارلمان این کشور جلب کند. یک دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز پنجشنبه توصیه نخست وزیر به ملکه الیزابت دوم برای تعلیق پارلمان را «غیرقانونی» دانست.

بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا به ملکه دروغ گفته است یا خیر گفت: «خیر اصلا، دادگاه عالی در انگلستان کاملا با ما هم نظر است اما تصمیم نهایی با دیوان عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مخالفان دولت بریتانیا بر این باور هستند که تعلیق پارلمان این کشور با هدف جلوگیری از بحث در پارلمان در آستانه موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گرفته شده است. این در حالی است که بوریس جانسون اصرار دارد که که هدف دولت آغاز دوره نشست پارلمان با برنامه ریزی جدید بوده است.

قضات دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند این استدلال دولت بریتانیا را رد کرده اند و هدف از تعلیق پارلمان را جلوگیری از فعالیت مجلس عوام دانسته اند.

با وجود حکم روز چهارشنبه دادگاه عالی اسکاتلند نمایندگان مجلس عوام تا روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) به صحن این مجلس باز نخواهند گشت. این در حالی است که دولت بریتانیا ضمن ابراز «ناخرسندی» از تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرده که درخواست تجدیدنظر در این حکم را به دیوان عالی بریتانیا ارائه کرده است.

جلسه بررسی درخواست تجدیدنظر دولت بریتانیا در تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز سه شنبه آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 454745

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین، تنش و بی اعتمادی بین دولت عباس و دولت بایدن در سه سال گذشته افزایش یافته است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ه امروز (پنجشنبه) در مورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای گیری می‌کند که به فلسطین به جای وضعیت ناظر فعلی، عضویت کامل در سازمان ملل می دهد. برای به دست آوردن وضعیت عضویت کامل - که به منزله به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی از سوی سازمان ملل است - ابتدا نیاز به ۹ رأی برای ارائه قطعنامه به شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل است. این شورا که شامل ایالات متحده است، باید این درخواست را تأیید کند و سپس باید حداقل دو سوم آرای مجمع عمومی را دریافت کند.

مقامات آمریکایی و صهیونیست گفتند که دولت بایدن در تلاش است تا مانع از کسب ۹ رأی توسط فلسطینی ها شود تا آمریکا مجبور به وتوی این قطعنامه نباشد. وتوی آمریکا در مورد چنین قطعنامه‌ای، به‌ویژه در بحبوحه جنگ غزه، انتقاد شدیدی را برای بایدن در سطح بین‌المللی و درون حزب خود، از جمله برخی از حامیانش، به همراه خواهد داشت.

یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن در ماه‌های اخیر در حال بررسی گزینه‌هایی برای به رسمیت شناختن احتمالی فلسطین بوده است، اما نه به عنوان یک پیشنهاد یکجانبه در سازمان ملل. این مقام گفت که دولت به سناریوهای به رسمیت شناختن به عنوان بخشی از یک توافق منطقه‌ای گسترده‌تر که شامل یک طرح پس از جنگ و عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است، نگاه می‌کند. 

دو هفته پیش سفیر فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل خواستار تجدید درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد. پس از درخواست فلسطینیان، شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته‌ای را تشکیل داد تا درباره آن بحث و تبادل نظر کند. این کمیته روز سه‌شنبه گزارش خود را ارائه کرد و گفت که طبق نسخه‌ای از این گزارش، ۱۵ عضو شورا در مورد این سوال که آیا باید پذیرش فلسطین را به عنوان عضو کامل سازمان توصیه کنند، اختلاف نظر دارند.

مقامات آمریکایی، صهیونیست و فلسطینی می‌گویند که در دو هفته گذشته، دولت بایدن به عباس و مشاورانش فشار آورده است تا از درخواست خود صرف نظر کنند. مقامات فلسطینی و آمریکایی می گویند، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این موضوع را مستقیماً در یک تماس تلفنی با عباس مطرح کرد و سایر مقامات آمریکایی تقریباً هر روز در دو هفته گذشته آن را با همتایان فلسطینی خود در میان گذاشتند. یک مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن برای فلسطینی ها روشن کرد که قوانین فعلی ایالات متحده دولت را مجبور می‌کند چنین قطعنامه‌ای را وتو کند یا بودجه سازمان ملل را کاهش دهد.

به گفته این مقامات، عباس فشارهای آمریکا را رد کرد و دستیارانش به دولت بایدن گفتند که با رأی گیری پیش می روند. یک مقام ارشد فلسطینی گفت که دولت بایدن از او پرسیده است که اگر عباس برای دیدار با بایدن در کاخ سفید دعوت شود، پیشنهاد را تعلیق خواهد کرد یا خیر. این مقام فلسطینی گفت عباس این مبادله را رد کرد و گفت که او یک سال پیش با چنین پیشنهاد آمریکا موافقت کرد اما هرگز دعوتی دریافت نکرد.

مقامات آمریکایی اعتراف کردند که در متقاعد کردن فلسطینی‌ها برای تعلیق پیشنهادشان در سازمان ملل شکست خوردند. این مقام فلسطینی گفت. آنها می‌گویند: ما می‌خواستیم ایالات متحده یک جایگزین اساسی برای به رسمیت شناختن سازمان ملل ارائه دهد. آنها این کار را نکردند. ما معتقدیم عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل بسیار دیر شده است. ما بیش از ۱۲ سال از درخواست اولیه خود منتظر بوده‌ایم.

یک مقام ارشد صهیونیست گفت که فلسطینی‌ها در حال حاضر هشت عضو شورای امنیت دارند که انتظار می رود از آنها حمایت کنند، روسیه، چین، الجزایر، مالت، اسلوونی، سیرالئون، موزامبیک و گویان. انتظار می رود که بریتانیا رای ممتنع بدهد. به گفته این مقام، ایالات متحده و اسرائیل در حال لابی گری با فرانسه، سوئیس، ژاپن، کره جنوبی و اکوادور برای رای مخالف یا ممتنع در رای‌گیری هستند تا فلسطینی ها به ۹ رای نرسند. مقامات آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی گفتند که در صورت شکست این تلاش ها، انتظار می رود دولت بایدن این قطعنامه را وتو کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • جزئیات انتقال حمید نوری به سوئیت امنیتی سوئد/ ارتباط شهروند ایرانی با خانواده‌اش بار دیگر قطع شد
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس