Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه‌های قضایی و امنیتی آمریکا تصمیم گرفتند بعد از هفت سال نام مقام سعودی دخیل در پرونده یازدهم سپتامبر را که از گزارش سال ۲۰۱۲ حذف شده بود، در اختیار وکلای شاکیان پرونده قرار دهند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در بحبوحه برخی اختلافات پشت‌پرده با ریاض، با تغییر وضعیت نام یکی از مهمترین عوامل حادثه یازده سپتامبر از محرمانه به غیرمحرمانه موافقت کرده، اما اجازه انتشار عمومی این نام را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرد مورد نظر یکی از افراد مهم ذیل پرونده حادثه یازدهم سپتامبر است که به هدایت دو نفر از کمک‌کنندگان به ربایندگان هواپیما در کالیفرنیا متهم بوده و بدین ترتیب قرار است نام وی در اختیار خانواده قربانیان و شاکیان از عربستان سعودی در این پرونده قرار بگیرد.

به نوشته وبگاه شبکه «اِن. بی. سی. نیوز» خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر مدت‌هاست که می‌گویند افشای نام این فرد از سوی دولت واشنگتن می‌تواند شکایت آن‌ها مبنی بر دست داشتن عربستان سعودی در این حمله را تایید کرده و اکنون این تصمیم دستگاه‌های قضایی و امنیتی آمریکا را نوعی پیروزی برای خود می‌دانند.

با اینکه اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) احتمال داده در آینده اسناد بیشتری از حادثه یازدهم سپتامبر منتشر شود، اما دولت آمریکا فعلا اجازه غیرمحرمانه شدن دیگر اسناد مورد نظر شاکیان این پرونده را صادر نکرده است.

مقامات سفارتخانه عربستان سعودی در واشنگتن از هرگونه اظهار نظر درباره این تصمیم دولت آمریکا امتناع ورزیدند و سخنگو‌های کاخ سفید نیز بدون پاسخ دادن به سوالات رسانه‌ها، آن‌ها را به وزارت دادگستری ارجاع دادند.

نام شخص مورد نظر پیشتر از خلاصه گزارش اف. بی. آی درباره حادثه یازده سپتامبر که در سال ۲۰۱۲ منتشر گردید، حذف شده بود و به همین دلیل خانواده‌های قربانیان و وکلای شاکیان اینگونه برداشت کرده‌اند که وی باید یک مقام ارشد سعودی باشد.

اف. بی. آی درباره با اذعان به اینکه این فرد یکی از مقامات سعودی است، می‌گوید افشای نام او یکی از اولویت‌های خانواده‌های قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر بوده و وکلای شاکیان نیز آن را بخش مهمی از اطلاعات لازم برای پیشبرد شکایت از عربستان سعودی می‌دانند.

گزارش چهار صفحه‌ای که در سال ۲۰۱۲ از سوی اف. بی. آی منتشر شد به نقش سه نفر در کالیفرنیا اشاره می‌کرد که به ربایندگان هواپیما کمک کرده بودند تا محلی برای اقامت، گواهینامه رانندگی و دیگر موارد مورد نیاز برای زندگی در این شهر را دریافت کنند.

۱۷ سال از روزی که دو هواپیما به برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک برخورد کردند و آغازگر سال‌ها جنگ درگیری در غرب آسیا شدند، می‌گذرد. هرچند از همان ابتدا مقام‌های آمریکایی انگشت اتهام را به سوی القاعده گرفتند و به همین بهانه هم به افغانستان حمله کردند، اما همچنان سوالات زیادی درباره عاملان آن حمله و انگیزه‌های آن‌ها بی‌جواب باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقام ارشد نظامی: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • توضیح مقام ارشد ارتش درباره حادثه در اصفهان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان