Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران خواهان صلح و ثبات برای تمام کشورهای منطقه، پاسخ رهبر انقلاب به سؤالی درباره «فروختن نذورات عزاداری»، دولت با لایحه شفافیت در مسیر کاهش فساد حرکت می کند، بازدید سرلشکر باقری از پایگاه دریایی منطقه شانگهای برخی اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایران خواهان صلح و ثبات برای تمام کشورهای منطقه، پاسخ رهبر انقلاب به سؤالی درباره «فروختن نذورات عزاداری»، دولت با لایحه شفافیت در مسیر کاهش فساد حرکت می کند،  بازدید سرلشکر باقری از پایگاه دریایی منطقه شانگهای از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه بیست و دوم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات قهری یکجانبه مانع اصلی مبارزه یکپارچه بین المللی با قاچاق انسان است

در نشست کار گروه کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته سازمان ملل که از 9 تا 13 سپتامبر 2019 (19- 23 شهریور) در وین برگزار شد، نماینده کشورمان با قرائت بیانیه ای، ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد جامع بین المللی با در نظر داشتن ریشه های اصلی و زمینه ساز قاچاق انسان، اقدامات قهری یکجانبه را یکی از مهمترین موانع پیش روی همکاری های بین المللی در مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی دانست.
در این بیانیه با اشاره به اینکه قاچاق و بهره کشی انسان کماکان یک واقعیت تلخ برای بسیاری از زنان و کودکان در سراسر جهان است، این پدیده را یکی از بزرگترین نقض های حقوق بشر و کرامت انسان دانسته که کماکان بسیاری از کشورها از آن رنج می برند و هیچ کشوری از این جرم در امان نیست.

 

ایران خواهان صلح و ثبات برای تمام کشورهای منطقه است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: قرقیزستان و ایران اشتراکات فراوانی در زمینه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و نظایر آن دارند که با تکیه بر این عوامل، می‌توان همکاری بین دو کشور را توسعه داد.

 

وزیر کشور ایران تصریح کرد: در دوره ریاست حسن روحانی دو ملاقات با رؤسای‌جمهوری قرقیزستان برگزار شده  و در قالب این نشست‌ها ۱۵ تفاهمنامه به امضا رسیده است و در حال حاضر همکاری‌های بیشکک و تهران بر اساس آن اسناد تنظیم می‌شود.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در این راستا، توافقنامه‌ای که امروز بین وزارت کشور قرقیزستان و ایران امضا شد، بستر مناسبی را برای توسعه همکاری‌های امنیتی، انتظامی، مبارزه با جرائم سازمان یافته، افراط گرایی و قاچاقچیان مواد مخدر فراهم خواهد کرد.

 

از هفته دولت تحویل واحد‌های احداثی مناطق سیل زده گلستان آغاز شد

«هادی حق شناس» شب گذشته (پنجشنبه 21 شهریور) در بنامه گفتگوی ویژهه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان با اشاره به اینکه بر اثر سیل ۳۲۶ واحد آموزشی در این استان دچار آسیب شد که ۲۱۱ واحد تعمیر شد و از ۲۴ مدرسه تخریبی ۱۷ مدرسه در دست ساخت است، گفت: ۱۱ مدرسه ۳ کلاسه نیز در ابتدای سال تحصیلی آماده استفاده می‌شود.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی با مشکل جدی روبرو نیستیم و در مجموع ۴ شهر آسیب دیده سیل استان گلستان ۲ یا ۳ مدرسه ۲ شیفته می‌شود که مدارس ۲۴ کلاسه هستند، گفت: ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی باید در این استان ساخته شود که از این تعداد ۴ هزار و ۷۷۳ واحد پی کنی ۳ هزار و ۴۴۸ واحد فونداسیون آن‌ها تمام، ۲ هزار واحد اسکلت بندی، ۶۵۹ واحد مسقف و ۳۹۳ واحد دیوارچینی شده اند و از هفته دولت تحویل واحد‌های احداثی را آغاز کردیم.

 

وی با بیان اینکه در شهر آق قلا و گمیشان حداکثر ۳۰ چادر هنوز برپاست و آسیب دیدگان از سیل فقط روز‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، گفت: اولویت ما ساخت و اتمام واحد‌های مسکونی این افراد است. به دلیل ورثه‌ای بودن، در حاشیه رودخانه قرار داشتن و یا مسائل مربوط به میراث فرهنگی تعدادی از افراد آسیب دیده از سیل هنوز مراجعه نکرده اند و تکلیف آن‌ها مشخص نیست که امیدواریم در دو سه هفته آینده مشکل این افراد نیز حل شود و کار پی کنی واحد‌های آن‌ها آغاز شود.

 

تعمیر ۱۴ هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی مناطق سیل زده خوزستان آغاز شده است

«غلامرضا شریعتی» شب گذشته (پنجشنبه 21 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان با بیان اینکه در بحث مدارس مشکل خاصی نداریم و مدارس آسیب دیده از سیل را با سازه‌های سبک و یا به روش سنتی بازسازی کردیم، گفت: البته ممکن است برخی از مدارس با تاخیر ۱۰، ۲۰ روزه کار خود را آغاز کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه از ۴۸ هزار کشت شلتوک در سال گذشته به ۲۳ هزار هکتار در امسال رسیده ایم، گفت: ۴۶۰ هزار هکتار با احتساب کشت نیشکر امسال در استان خوزستان کشت تابستانه داشته ایم که در تاریخ زراعت ایران بی سابقه بود. پس از ۳۰، ۴۰ سال امسال در خرمشهر شلتوک کشت شده است و ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشت شلتوک در مناطق سیل زده بوده اند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است در مناطقی به صورت بسیار محدود کشتی انجام نشده باشد که آن نیز به دلیل زهکشی نامناسب آن اراضی است، افزود: سه هزار و ۳۰۱ نفر از کشاورزان غرامت دریافت کرده اند که مجموع آن ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 

پاسخ رهبر انقلاب به سؤالی درباره «فروختن نذورات عزاداری»

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سؤالی درباره «فروختن نذورات عزاداری»، پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سؤال را منتشر کرد.

 

متن این سؤال و پاسخ به شرح ذیل است:

 

سؤال: افرادی برای احسان دادن در هیئت عزاداری برنج و گوشت نذر کرده­‌اند اگر برنج بیشتر از گوشت باشد آیا می‌توان مقدار اضافی برنج را فروخت و گوشت یا وسایل مورد نیاز احسان را تهیّه کرد؟

 

جواب: نذورات و هدایا باید در همان جهتی که نذر کننده یا هدیه ‌کننده گفته و نیت کرده، مصرف شود و اگر نذر کننده صیغه شرعی نذر نخوانده باشد، می توان با اجازه او جنس اهدایی او را تعویض یا در محل دیگر مصرف کرد.

 

دیدار فرمانده ستاد کل نیرو‌های مسلح با فرمانده نظامی منطقه شانگ‌های

سرلشکر باقری که به چین سفر کرده است، در دیدار با فرمانده نظامی شانگ‌های به بحث و تبادل نظر با او پرداخت. در این ملاقات فرمانده نظامی منطقه شانگ‌های ضمن خیر مقدم به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و هیات همراه حضور اسردار باقری را در منطقه شانگهای دارای ثمرات راهبردی برای دو کشور قلمداد کرد.



او ضمن بیان گزارشی از روند پیشرفت شهر شانگهای و چشم انداز آینده آن به دیرینه روابط دوستانه دو کشور اشاره کرد و گفت دوستی چین و ایران سابقه در تاریخ دارد و ناگسستنی است.     سرلشکر باقری نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمهوری خلق چین و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور، توسعه روابط فیمابین را امری لازم برای تقویت و استحکام پیوند‌های دوستی دو ملت و مقابله با یکجانبه گرایی افراطی رژیم عهدشکن آمریکا بیان کرد.

 

دولت با لایحه شفافیت در مسیر کاهش فساد حرکت می کند

علی ربیعی، سخنگوی دولت در توییتر نوشت: دولت با ایجاد زیرساخت‌ و اقداماتی نظیرلایحه شفافیت، افزایش ظرفیت نقد و نظارت، برای کاهش فساد حرکت می‌کند.

 

وی اضافه کرد: تاکید این بودکه تصمیم سیاستی در معرض فضای امنیتی قضایی قرار نگیرد و مراحل آیین دادرسی در بررسی‌ها رعایت شود.

 

بازدید سرلشکر باقری از پایگاه دریایی منطقه شانگهای

سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است در بازدید از پایگاه دریایی شانگهای مورد استقبال «سرهنگ یائو» سرهنگ ارشد دریایی، فرمانده و کارکنان این پایگاه قرار گرفت.



سرلشکر باقری در جریان این بازدید از تجهیزات و شناور‌های این پایگاه دریایی بازدید کرد و در ادامه برنامه‌های سفر به جمهوری خلق چین عصر روز پنجشنبه وارد شانگهای شد و مورد استقبال مقامات عالیرتبه نظامی این شهر قرار گرفت.

 

در ادامه سرلشکر باقری و هیات همراه در ضیافت شامی که توسط فرمانده نظامی شانگ‌های تدارک دیده شده بود شرکت کردند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی تاسوعای حسینی عزاداری خبرگزاری شبستان استان بوشهر محرم سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون بدون اشاره به اینکه پاسخ تنبیهی تهران به رژیم صهیونیستی پس از تجاوزگری این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت، گفت: پاسخ به ایران یک تصمیم مستقل برای (رژیم) اسرائیل است و ما در ارتباط دائمی با آنها هستیم.

وی افزود: ما با (رژیم) اسرائیل و بقیه شرکای خود در تماس هستیم تا شاهد گسترش درگیری‌ها نباشیم.

رایدر ضمن تکرار دوباره مواضع حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی، گفت: ما در دفاع از (رژیم) اسرائیل تردید نخواهیم کرد و برای محافظت از نیروهای خود در منطقه تلاش خواهیم کرد.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه آنچه ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود، اضافه کرد: ما بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کردیم تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود.

رایدر همچنین با اشاره به اینکه تنش‌ها در منطقه از زمان حمله حماس بالا بوده است، گفت: وزیر دفاع آمریکا یک سری تماس‌ها برای کاهش تنش‌ها انجام داد تا به سوی جنگ گسترده‌تر نرویم.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم، افزود: نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله یمن) کشتی های بیش از ۵۰ کشور را هدف قرار دادند و شهروندان کشورهایی را که درگیر جنگ غزه نبودند، کشتند و هم اکنون تنها هدف ما باز کردن کریدور دریای سرخ و تضمین امنیت ناوبری دریایی است.

گفتنی است؛ نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه در تعامل بود
  • ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه در تعامل بود