Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:10:56 GMT

مصرف قهوه موجب کاهش ریسک سنگ کیسه صفرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۸۳۸

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک اعلام می‌کنند مصرف زیاد قهوه موجب محافظت در مقابل بیماری کیسه صفرا می‌شود.

محققان با مطالعه ۱۰۴,۴۹۳ فرد دریافتند افرادی که بیش از ۶ فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، ۲۳ درصد کمتر با احتمال ابتلاء به سنگ صفرا روبرو بودند.

طبق نتایج این مطالعه، نوشیدن یک فنجان قهوه اضافی در روز با ۳ درصد کمتر خطر ابتلاء به سنگ صفرا مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین افرادی که دارای گونه‌های ژنتیکی خاص مرتبط با افزایش مصرف قهوه هستند نیز با خطر کمتر ابتلاء به سنگ صفرا مواجه بودند.

محققان معتقدند که چندین مکانیسم در پی مصرف قهوه منجر به پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا می‌شود که باید موردمطالعه بیشتر قرار گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود

به گزارش همشهری آنلاین، کاهش استفاده از کیسه و ظروف پلاستیکی مصوبه شورای شهر تهران است و از این رو بنا به گفته‌های حلیا سادات حسینی امسال هم چون سال گذشته کمیته کاهش مصرف پلاستیک تشکیل و موضوعات مربوط به تداوم طرح «صندوق سبز» را پیگیری می کنیم. او در تشریح این طرح گفت: «در راستای اجرای این طرح مقرر شده تمام غرفه‌های عرضه کننده خشکبار در میادین میوه و تره بار به جای استفاده از پلاستیک، محصولات را در پاکت‌های کاغذی به مشتری‌ها عرضه کنند. در بخش سوپری میادین میوه و تره‌بار هم اجناس حداکثر در دو کیسه بزرگ به مشتریان تحویل داده می‌شود. در بخش مواد پروتئینی کیسه مجزایی عرضه نمی‌شود و پای صندوق مواد پروتئینی داخل یک کیسه تحویل مشتری داده می‌شود.»

به گفته حسینی طرح صندوق سبز تا پایان پاییز سال گذشته در فروشگاه‌های شهروند اجرایی شد اما مسئولان شهروند برای استمرار طرح موافقت نکردند. آن طور که مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران عنوان کرده: «بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون کاهش کیسه‌های پلاستیکی مقرر شد کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین عرضه نشود. فروشگاه «شهروند» این موضوع را رعایت کرد و استفاده از کیسه‌های بالای ۲۵ میکرون در این فروشگاه به محض ابلاغ در اواخر سال گذشته اجرایی شد و در میادین شهرداری تهران امسال اجرایی می‌شود.»

حسینی تاکید کرد که به‌طور قطع در کمیته کاهش مصرف پلاستیک نسبت به خودداری از از استفاده از ظروف یکبار مصرف در شهرداری تهران ورود خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم ابلاغیه‌ای از سوی معاونت مالی مبنی بر کاهش خرید مصرف ظروف یکبار مصرف داشته باشیم.

کد خبر 844255 برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • آشغال‌های دوست داشتنی
  • آشغالهای دوست داشتنی
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • قهوه خور‌ها بخوانند
  • قهوه خورها بخوانند
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • بازگشت به یک نوستالژی پاک و دوست دار محیط زیست | خرید از میادین تره بار با پاکت کاغذی انجام می شود