Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:25:08 GMT

بودجه تامین آب فضای سبز مشهد ۲۶ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۹۱۳

بودجه تامین آب فضای سبز مشهد ۲۶ برابر شد

محمد حاجیان شهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختصاص این مبلغ برای تامین آب پایدار ویژه آبیاری فضای سبز از مهمترین اقدامات این دوره شورای اسلامی شهر مشهد است و در حالی که میانگین بودجه سالانه این پروژه از سال ۸۶ تا سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال بود در سال جاری ۱۲۹۰ میلیارد ریال برای این بخش اختصاص یافت که موفقیت بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای توسعه هر مترمربع فضای سبز باید به همان میزان منابع آب پایدار پیش بینی و تامین شود.
وی گفت: مهم ترین هدف و چشم انداز کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد تامین سرانه ۱۸ متر مربعی فضای سبز اجتماعی است، سرانه فضای سبز این شهر در حال حاضر از نظر اکولوژیکی در وضعیت خوبی قرار دارد اما رویکرد مدیریت شهری، ایجاد امکان استفاده شهروندان، زائران و گردشگران این کلانشهر از فضای سبز شهر است.
حاجیان شهری افزود: فضای سبز شهری باید به سوی فضای سبز اجتماعی، بوستان های محلی و منطقه ای بویژه در مناطق کم برخوردار پیش برود تا مردم بتوانند بیشتر از آنها استفاده کنند.
وی اظهار داشت: سیاستگذاری امسال شورا افزوده شدن حدود ۴۰ هکتار به سرانه فضای سبز اجتماعی این کلانشهر است و باید به عدد سرانه مطلوب برسیم تا مردم دسترسی راحت به آن ها داشته و ناچار نباشند برای استفاده از فضای سبز اجتماعی بین دو نقطه شهر تردد کنند.
وی همچنین با اشاره به مغفول ماندن ساماندهی موتورهای دیزلی در شهر طی سالهای گذشته گفت: در ادوار گذشته تمرکز روی ناوگان حمل و نقل شهری و خودروهای شخصی برای اصلاح روند مربوط به کاهش آلودگی هوا بود و در بخش ماشین آلات عمرانی آیین نامه دقیق وجود نداشت لذا با پیگیری های این کمیسیون، شهرداری مکلف به تنظیم آیین نامه مربوط به تردد این ماشین آلات در شهر شد.
حاجیان شهری افزود: گازوئیل جزو سوخت‌ های دارای آلایندگی زیاد است به ویژه اینکه با محدودیت هایی برای تامین گازوئیل با استاندارد یورو چهار نیز مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: مصوبه بازچرخانی آب خاکستری نیز یکی از مهمترین اقدامات شورای پنجم در حوزه محیط زیست و تامین منابع آب به شمار می رود که طبق این مصوبه پروژه های در حال احداث موظف به تامین تاسیسات لازم برای بازچرخانی آب خاکستری برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز و باغ بام های خود هستند.
وی گفت: ساختمان های دولتی نیز در این طرح گنجانده شده اند و برای الگو سازی در این برنامه ساختمان های شهرداری در اجرای این طرح پیشگام خواهند بود.
سرانه فضای سبز کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد حدود ۱۶.۶۵ مترمربع است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست مشهد مدیریت شهری آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص محل تامین بودجه واحدهای مسکن مهر در سال ۱۴۰۳ گفت:  تمام هزینه هایی که برای تکمیل پروژه های مسکن انجام می شود صرفا از محل صندوق ملی مسکن امکان پذیر است. البته منابع این صندوق تقویت خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  همچنین  در مورد زمان افزایش قیمت بلیت هوایپما و احتمال آزادسازی قیمت گذاری بلیت اظهار کرد: تا امروز که در خدمت شما هستم و رای دیوان عدالت اداری رسما مشخص نیست. مسئولیت نهایی قیمت گذاری بر عهده ستاد تنطیم بازار است.

وی افزود: شورای عالی هواپیمایی بررسی های لازم را کرده و پیشنهاد خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است و منتظر بررسی پیشنهاد شورا در ستاد هستیم. مگر اینکه رای دیوان مسیر تعیین قیمت گذاری بلیت هواپیما را تغییر دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خبر خوش درباره طرح نهضت ملی مسکن
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه سرویس مدارس استثنایی تهران ۲۸ برابر شد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • حذف انشعابات آب شهری از آب فضای سبز اصلی‌ترین اقدام شهرداری یزد