Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: از رئیس‌جمهور عجیب بود که در یک سخنرانی، هم علیه دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند هم یک دوقطبی را برای انتخابات آتی ایجاد می‌کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجّت‌الاسلام علیرضا پناهیان، رئیس حوزه علمیه دارالحکمه در سخنانی با موضوع مقدمات شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام که پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران در دانشگاه تهران ایراد کرد، گفت: چقدر خوب است که در ذکر مصیبت‌های اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام از ریشه‌های شکل‌گیری این مظلومیت هم سخن به میان می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه نباید به اجمال از کنار ریشه‌های شکل‌گیری این مظلومیت عبور کرد و باید به تفصیل درباره آن‌ها سخن گفت، اظهار داشت: نباید به ابراز تعجّب از این فاجعه بسنده کرد و گفت که چطور هنوز نیم قرن سپری نشده، فرزند پیغمبر را به شهادت می‌رسانند.

پناهیان ادامه داد: امیدواریم یک زمانی برسد که اعتراض مردم ما فقط به قاتلین و حتی «خاذلین»؛ یعنی کسانی که امام حسین را یاری نکردند، محدود نشود و اعتراض خود را گسترش بدهند به ریشه‌های شکل‌گیری واقعه کربلا.

وی یکی از اوّلین ریشه‌های شکل‌گیری واقعه کربلا را ایجاد جریان نفاق در زمان پیامبر دانست و گفت: شکل‌گیری جریان نفاق در زمان پیامبر (ص) باعث نزول سوره منافقین شد. اینکه خوب است در نماز جمعه سوره منافقین خوانده شود، به این معنا نیست که این یک وردی است که خواندنش مستحب است، بلکه فهمیدن معنای آن و تناسبی که با نمازجمعه دارد، لازم است.

وی با اشاره به ایجاد دوقطبی مهاجر ــ انصار، توسط «عبدالله بن اُبَی» در یکی از غزوات پیامبر (ص) گفت: پیامبر از سخنان اُبَی، آنقدر ناراحت شدند که لشکر را در موقعی که باید استراحت می‌کردند، حرکت دادند. وقتی علّت این اقدام را از ایشان پرسیدند، فرمودند که مگر ندیدید که اُبَی گفته وقتی به مدینه برگردیم، می‌خواهیم مهاجرین را اخراج کنیم.

پناهیان، وجود اختلاف نظر در جامعه اسلامی را مایه برکت دانست و تصریح کرد: درعین حال، دوقطبی کردن جامعه و ذلیل کردن یک قطب و عزیز دانستن قطب دیگر، رفتاری منافقانه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما سالهاست دوقطبی شکل گرفته است، اظهار داشت: این دوقطبی، در اوایل، معنا و مصادیقی داشت که بعد‌ها تغییر و تحوّل پیدا کرد؛ دوقطبی که با هم دعوا داشتند، در کنار هم قرار گرفتند، امّا اسم‌شان باقی ماند. بنابراین، دوقطبی‌ای که اکنون جریان دارد، یک دوقطبی کاذب است.

رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با تشکر از رئیس‌جمهور بابت موضع‌گیری اخیر خود علیه دوقطبی‌سازی در جامعه، گفت: از ایشان عجیب بود که در یک سخنرانی، هم علیه دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند هم اینکه با طرح موضوع زن، یک دوقطبی را برای انتخابات آتی ایجاد می‌کنند و به تبلیغات‌چی‌ها گرا می‌دهند که از این موضوع برای ایجاد دوقطبی استفاده کنند.

پناهیان با بیان اینکه در موضوع زن، دوقطبی خاصی وجود ندارد، گفت: طرح این موضوع از سوی رئیس‌جمهور، عجیب است که البته این طور سخن گفتن از سوی ایشان، زیاد رخ داده است.

وی با بیان اینکه دوقطبی مهاجر ــ انصار در زمان پیامبر (ص) ادامه داشت و مسئله خلافت هم تحت تأثیر آن قرار گرفت، اظهار داشت: ضرر دوقطبی‌سازی برای جامعه این است که موجب ایجاد خفقان روانی و دیکتاتوری رسانه‌ای در جامعه می‌شود و هرکس می‌خواهد به موضوعی انتقاد کند، می‌ترسد که او را به یک قطب منتسب کنند. ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوقطبی سازی روحانی عبدالله بن ابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان گفت که حمله ایران به رژیم صهیونیستی، حق ایران بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان درخصوص عملیات تلافی جویانه ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تصریح کرد که این حمله حق ایران بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند چراکه این حقی کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • رییسی ۳ اردیبهشت به پاکستان می‌رود
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود