Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحبت از برقراری روابط دیپلماتیک پاکستان با اسرائیل موضوع جدیدی نیست اما در روزهای اخیر این موضوع مجدداً به نقل محافل مورد بحث رسانه‌های پاکستانی تبدیل گشته است. ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ بین الملل پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین محمدی» با ارسال یادداشتی نوشت: طی چند هفته اخیر مجدداً شایعاتی مبنی بر احتمال عادی سازی روابط میان پاکستان و رژیم صهیونیستی به گوش رسید و علی رغم اینکه هیچ منبع رسمی چنین خبری را تائید نکرده بود با این حال علاقه «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق پاکستان به عادی سازی روابط با اسرائیل و وجود تعداد زیادی از وزاری کابینه او در کابینه فعلی دولت تحریک انصاف و همچنین احتمال گفتگوی پنهانی مقامات اماراتی و سعودی در جریان سفیر اخیرشان به پاکستان نگرانی‌ها را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می رسد نگرانی ها در زمان حاضر به خصوص  با وجود ارتباطات این رژیم جعلی با هند و حمایت آشکار نتانیاهو از دولت «مودی» در قضیه کشمیر منتفی است چه بسا که دشمنی با رژیم صهیونیستی تنها سیاهه‌ای در قوانین و آئین رسمی پاکستان یا مطابق آنچه «محمد علی جناح» گفته بود نیست و چنانچه اگر مراودات سیاسی بین اسلام آباد و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، یا اتباع پاکستانی حق سفر به فلسطین اشغالی را ندارند در اصل خواسته خود مردم پاکستان است.

بعلاوه اینکه دشمنی با رژیم صهیونیستی تنها به شیعیان در این کشور محدود نمی‌شود و تمام مذاهب و حتی احزاب و جماعت های اسلامی  به شدت علیه اسرائیل واکنش نشان می‌دهند و در این زمینه روحیات مردمی چنان قوی است که اتهام علاقه به اسرائیل یکی از بدترین انواع اتهام زنی به مسئولین سیاسی پاکستان تلقی می‌شود.

 

چند ماه قبل در جریان تنش های بین دو کشور هند و پاکستان پس از حادثه «پلواما» تقریبا در تمام رسانه‌های معتبر پاکستانی به وضوح روحیه ضد اسرائیلی مردم نشان داده شد و به این معنا که یکی از دلایل مخالفت همیشگی مردم پاکستان به ارتباط با اسرائیل، نزدیکی تنگاتنگ رژیم صهیونیستی با دشمن شماره یک پاکستان یعنی هند بیان شده است؛ رژیم صهیونیستی که بدون شک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متحدان تسلیحاتی هند در تنش‌های اخیر میان دهلی نو و اسلام آباد نقش مهمی را ایفا کرده است.

گفتنی است در جریان تنش های هفت ماه قبل بین هند و پاکستان، رصدهای اطلاعاتی پاکستان فاش کرد که هند با مشارکت اسرائیل قصد داشت از ایالت راجستان هند به بخش های مهمی از پاکستان حمله موشکی انجام دهند ولی اسلام آباد برای پیشگیری از این اتفاق ضمن افشای دانسته های خود به مقامات هندی آنها را تهدید به مقابله به مثل کرده است.

 احتمال ارتباط پاکستان با رژیم صهیونیستی به صورت خفیف اینک با مانعی بسیار جدی مواجه است و آن هم قبول نقش آفرینی رژیم صهیونیستی در تنش میان هند و پاکستان به نفع دهلی‌نو است که تا مدت ها مردم پاکستان را کاملا در جبهه ضد صهیونیستی نگاه خواهد داشت چنانچه در مقابل نیز در جریان جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی، پاکستان تنها متحد غیر عربی کشورهای عربی بود که تاکنون نیز دشمنی خود با این رژیم را حفظ کرده است.

پرونده "اسرائیل در افغانستان"‌ــ‌4| پروژه نفوذ صهیونیستی در افغانستان با نگاه به عادی‌سازی روابط تل‌آویو و پاکستانپرونده "اسرائیل در افغانستان"-5|حساسیت رسانه‌های اسرائیلی به گزارش‌های تسنیم از پروژه نفوذ موساد در افغانستان

باید به خاطر داشت که پاکستان در منطقه برای خنثی کردن پروژه اسرائیل حضور دارد و نه برای اعطای مشروعیت به اسرائیل از طریق به رسمیت شناختن آن و اسلام آباد هرگز حاضر نیست تحت هر فشار سیاسی یا چیز دیگری به رژیم صهیونیستی نزدیک شود.

 

رهبران پاکستان از بی‌نظیر بوتو تا پرویز مشرف در گذشته این نکته را به اثبات رسانده‌اند که هرگونه حرکت اسلام‌آباد به سمت تعامل با اسرائیل، نیازمند هماهنگی با کشورهای عربی مسلمان از جمله امارات و عربستان سعودی است، از این گذشته تقریباً تمامی روابط و تعاملات پنهانی بسیار محدود و جزئی پاکستان با اسرائیل تا به امروز نه به علت علاقه دولت پاکستان بلکه به جهت خوش خدمتی اسلام‌آباد برای واشنگتن بوده است.

ستون نویس پاکستانی: امارات ماموریت برقراری ارتباط بین اسرائیل و پاکستان را برعهده داردارتش پاکستان: شایعه ارتباط با اسرائیل توطئه دشمنان است

با افشای حضور اسرائیل در کشورهای عمان، افغانستان و برخی دیگر اینک از میان همسایگان جمهوری اسلامی ایران تنها پاکستان تکیه گاه امنی برای تهران خواهد بود که هرگز حاضر به ارتباط با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک دو کشور تا به امروز نبوده است.

در پایان به نظر می رسد اگرچه گام‌های آزمایشی پاکستان در جهت برقراری روابط با اسرائیل، ابتدا مستلزم عادی سازی روابط عربستان سعودی و امارات متحده عربی با اسرائیل است اما با توجه به روحیه ضد اسرائیلی احزاب سیاسی_ اسلامی در داخل خواه شیعه و خواه سنی و روحیه حمایت از جبهه مقاومت فلسطینیان توسط مردم پاکستان، نه تنها دیدار رسمی بین مقامات اسلام آباد و تل‌آویو هرگز به سرانجام نخواهد رسید بلکه به زودی احتمال تهدید به نابودی اسرائیل از جانب پاکستانی ها دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

R1475/P/S8,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار پاکستان اسرائیل اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ نعیم قاسم: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که حزب الله لبنان به هرگونه تخطی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.   وی با بیان اینکه حزب الله با هرگونه تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد، گفت: ما نه از رویارویی با (رژیم) اسرائیل و نه از حمایت غزه دست نخواهیم کشید و نخواهیم پذیرفت که این پرونده بسته شود مگر بعد از آنکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.   معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: پشتیبانی ما برای غزه است و لبنان می‌داند که اگر در برابر آنچه که امروز در این باریکه رخ می‌دهد سکوت کند، نفر بعدی خواهد بود.   حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.   تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند