Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری درباره  تعیین تکلیف پرداخت معوقات خارج از کشور، تغییرات در نرخ شهریه سرویس مدارس وشائبه در تاراج اموال آموزش و پرورش سپری شد.

افزایش حدود ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت هزینه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: امسال بنابر پیشنهاد کارگروه ماده ۱۸ و مصوبه شورای شهر افزایش ۱۰ الی ۲۰ درصدی نرخ شهریه سرویس مدارس در شهر‌های مختلف کشور را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: این تفاوت در افزایش شهریه از شهری به شهر دیگر متفاوت خواهد بود و مبنای آن هم نظر شورای شهر باتوجه به عوامل دخیل در تعیین هزینه سرویس مدرسه است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت کیفیت خودرو‌ها در سرویس مدارس، اظهار کرد: بنابر کارگروه ماده ۱۹ که با دبیری وزارت کشور برگزار می‌شود، قرار بر این است تا وزارت راه تسهیلاتی را برای مناطق روستایی در نظر بگیرد همچنین آموزش و پرورش درخواست داده است تا خودرو‌های ویژه‌ای برای سرویس مدارس به کار گرفته شوند که هنوز محقق نشده است.

تخصیص ۵ میلیون یورو برای پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره تمهیدات این مرکز برای بازگشایی مدارس خارج از کشور اظهار کرد: تمام مدارس خارج از کشور همچون تقویم ایرانی از اول مهرماه بازگشایی می‌شوند و فقط مدارس امارات متحده عربی از ۱۰ شهریورماه آغاز به کار کرد و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان این کشور تا هفته آینده ارسال می‌شود.

کریمی درباره پرداخت مطالبات معلمان گفت: این مطالبات دو بخش است که بخشی از آن مربوط به معلمانی است که شهریورماه مأموریت آن‌ها به پایان رسیده و به کشور برمی‌گردند و بخش دوم معلمان شاغل در مدارس خارج از کشور هستند که هنوز مأموریتشان تمام نشده است.

او با اشاره به اینکه بانک مرکزی سعی بر پرداخت مطالبات معلمان را دارد، اظهار کرد: اکنون تأمین اعتبار برای پرداخت مطالبات آن‌ها انجام شده است، اما باید با همکاری بانک مرکزی آن را به ارز تبدیل کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که با احتساب ارز نیمایی، ۵ میلیون یورو برای پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور اختصاص خواهیم داد.

سرانجام آموزش کتاب‌های درسی به زبان مادری در مدارس چه شد؟

مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تدریس کتاب‌های درسی زبان مادری یا زبان‌های غیر از فارسی در مدارس همانند اظهارات اخیر مدیرکل آذربایجان شرقی مبنی بر تدریس فارسی به زبان مادری در مدارس اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون اساسی آموزش کتاب‌های درسی باید بر اساس زبان رسمی کشور باشد و نمی‌توان آموزش‌ها را به زبان اقوام دیگر ارائه داد.

او ادامه داد: بنابر همان قانون می‌توان گفت که امکان آموزش به زبان مادری در ساعات فوق برنامه وجود دارد، اما چگونگی اجرای کار نیازمند سیاست گذاری کلان است.

رویکرد وزیر آموزش و پرورش درباره انتصابات جدید چیست؟

محسن حاجی میززایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی توئیتری به ضرورت تحول و تغییرات شایستگی محور  در دوران مدیریتش تاکید کرد و نوشت:

«ثبات مدیریتی از اصول کاری من است. البته تغییر برای چابکی و بهبود ضروری است اما همه تغییرات تحول‌خواهانه در #آموزش_و_پرورش بر اساس شایستگی و طی فرآیندی مشخص توسط #کمیته_انتصابات انجام خواهد شد.

هوشمندسازی و اتصال به شبکه ملی مدارس به کجا رسید؟

مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره روند هوشمندسازی مدارس باتوجه به قراردادی که اخیرا با وزارت ارتباطات منعقد شده است، اظهار کرد: هوشمندسازی در مدارس به دو بخش آموزش‌های آنلاین و خدمات اداری تقسیم می‌شود که در این حوزه آموزش و پرورش اقداماتی را دارد، از طرفی دیگر اتصال مدارس به شبکه ملی هوشمند با همکاری وزارت ارتباطات در دستور کار است.

او ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی خدمات اداری، صدور کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و مواردی از این قبیل آموزش و پرورش وارد عمل شده است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش بیان کرد: در زمینه آموزش‌های آنلاین هم پلتفرم‌های آن باید استانداردسازی شود که از حمایت‌های بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهیم کرد و بعد از این اقدام معلمان می‌توانند مشارکت پررنگ‌تری برای فعالیت داشته باشند.

شائبه در تاراج اموال آموزش و پرورش/ ابهام در تعیین تکلیف مالکیت اردوگاه «شهید باهنر»

سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه

گفت: درباره پرداخت اقساط به طور کامل تعهدات خود را انجام دادیم و هیچ کدام از قسط‌ها به تعویق نیفتاده است.

طاهری اظهار کرد: آن‌چه وظیفه سازمان برنامه و بودجه بوده است تمام و کمال انجام شد و حدود ۲ سال دیگر تا پایان پرداخت اقساط اردوگاه باقی مانده است.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه تاکنون تمامی اقساط به موقع و در سررسید پرداخت شده است، تصریح کرد: مشکلی بابت تأمین اعتبار نداریم و روال پرداخت را مطابق گذشته دنبال می‌کنیم.

پیشنهاد تغییر مطالب برخی کتاب‌ها/ محتوای دخترانه کتاب‌های درسی بررسی می‌شود

فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره پژوهشی با موضوع بررسی محتوای مردانه در کتاب‌های درسی اظهار کرد: این موضوع قبلا هم مورد توجه قرار گرفته بود و پژوهش‌هایی در این باره انجام شده بود، اما اخیرا هم به سفارش دفتر امور زنان  موضوع را مجدد بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: پژوهشی با موضوع تحلیل محتوای کتاب‌های درسی از بعد زنانه یا مردانه بودن این محتوا در دستور کار قرار گرفته است البته ارزشیابی‌هایی که از سال ۹۰ تا کنون درباره محتوای آموزشی کتاب‌های درسی انجام شده، تا حدی به موضوع جنسیت در کتاب‌های درسی هم پرداخته است.

کریمی با اشاره به اینکه پروپوزال این پژوهش نوشته شده است، تصریح کرد: اکنون در مرحله تصویب پروپوزال هستیم تا بعد از آن پژوهش جدی و دقیق‌تری بر موضوع محتوای کتاب‌های درسی با محوریت توجه به جنسیت انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش فرهنگیان اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران مدارس غرب استان سمنان به میزبانی کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار ضمن بیان اینکه مهمترین رویداد حوزه وزارت آموزش و پرورش به سرانجام رسیدن طرح رتبه بندی معلمان بوده است، ابراز داشت: بر پایه طرح مذکور برای معلمان ورودی سال ۱۴۰۳ باز. منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه معلمان در صورت کسب شرایط لازم هر چهار سال ارتقای رتبه خواهند داشت، افزود: برای رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه این میزان هزینه کرد برای رتبه بندی معلمان در شرایطی که کل بودجه سازمان نوسازی مدارس طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمان در واقع به دنبال ارتقا معیشت معلمان و کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت است.

طریفی حسینی ضمن بیان اینکه ۸۵۰ هزار معلم رتبه بندی شدند، تصریح کرد: دولت سیزدهم نیز بر این موضوع اهتمام دارند که برای ۱۴۰۳ پیگیری بیشتری خواهد شد.

وی از جذب ۷۲ هزار معلم طی سال جاری از طریق آزمون استخدامی خبر داد و افزود: ۱۹ هزار مربی پرورشی، تربیت‌بدنی و مربی سلامت نیز از اول مهر کار خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

کد خبر 6081158

دیگر خبرها

  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی