Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت فکر کردن به اهداف قیام عاشورا و ابعاد آن، گفت: حرکت و قیام امام حسین(ع) میزان و تراز دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی» در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه امروز (۲۲ شهریور) با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، گفت: فکر کردن در خصوص قیام و حرکت امام حسین(ع) یک ضرورت است که هر یک از عزاداران و پیروان آن حضرت باید به اهداف و اهمیت واقعه عاشورا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز به اهمیت فکر کردن به اهداف قیام عاشورا و ابعاد آن به ویژه امر به معروف به عنوان یک تکلیف برای همگان، گفت: حرکت و قیام امام حسین(ع) میزان و تراز دین است.

 

وی با بیان این مطلب که تعزیه ها، خطبه ها، سخنرانی ها و ... در خصوص قیام عاشور مطرح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف همگانی برای تمام مردم است که با تراز قراردادن قیام امام حسین(ع) این مهم را در جامعه پیاده کنند.

 

خبر در حال تکمیل است....

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم تاسوعای حسینی ماه محرم عاشورا عاشورای حسینی مسجد عزاداری امام حسین ع محرم خبرگزاری شبستان امام حسین ع تراز دین حرکت امام حسین خطبه نماز جمعه نماینده ولی فقیه در البرز امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است

یک کارشناس محیط زیست گفت: در دریای خزر دو دهه اخیر ۲ متر کاهش تراز آب ثبت شده است و اکنون به کمترین مقدار خود یک قرن اخیر در تراز دریای خزر رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  دریای خزر در سال‌های اخیر توسط عواملی مختلفی از جمله آلودگی‌های نفتی، ورود فاضلاب، آلودگی‌های پلاستیکی و... تهدید می‌شود اما در میان همه تهدیدات «کاهش تراز آب» دریای خزر در حال حاضر اصلی‌ترین تهدید این دریا محسوب می‌شود.

در همین راستا سال 2020 میلادی، مقاله‌ای با عنوان «طرف دیگر سطح تراز آب دریاها» در نشریه نیچر آلمان چاپ شد که نتایج پژوهش‌های آن نشان می‌دهد، بر اساس سناریوهای مختلف، سطح آب دریای خزر تا پایان قرن حاضر 9 تا 18 ‌متر پایین خواهد آمد ! این پژوهش  می‌گوید که دریای خزر با «فاجعه» روبرو است.

کاهش ورودی آب از ولگا بیشترین تأثیر را بر "کاهش تراز آب دریای خزر" دارد

بر اساس این گزارش، طی سه دهه گذشته سطح دریای خزر مقداری افت کرده اما تبخیر زیاد آب، یخ نبستن دریای خزر طی زمستان در مناطق شمالی و عدم تعادل در میزان آب‌های ورودی باعث خواهد شد که تا پایان قرن حداقل 9 متر از سطح آب دریا کاهش یابد و این رقم حتی می‌تواند به 18 متر برسد.

گزارش یاد شده چنین سناریویی را تهدید زیست‌محیطی نامیده و می‌گوید سطح دریای خزر به صورت فزاینده‌ای پایین‌تر می‌آید و شتاب کاهش آب در حال افزایش است، با توجه به اینکه آب‌های بخش روسیه و ترکمنستان خزر، کم عمق است، با افت 9 متری آب حدود 24 درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد و اگر 18 متر آب افت کند، 34 درصد از سطح این دریاچه خشک خواهد شد!

در رابطه با علل اصلی این موضوع الهه موحدی؛ کارشناس محیط زیست به تسنیم گفت: دریای خزر در تاریخ خود نوسانات زیادی را داشته است و اگر به دوره‌های زمین شناسی بیش از 100 سال اخیر برسیم، می‌بینیم که این نوسان‌ها شدیدتر هم بوده است. ماهیت دریای خزر دریاچه است و تغییرات اقلیمی می‌تواند به شدت روی این دریاچه تاثیر بگذارد. در واقع اگر این تاثیر در دریاهای آزاد در حد میلی‌متر باشد در دریای خزر به چندین متر می‌رسد.

وی افزود: در دریای خزر دو دهه اخیر 2 متر کاهش تراز آب ثبت شده است و اکنون به کمترین مقدار خود یک قرن اخیر در تراز دریای خزر رسیده است.

این کارشناس با بیان اینکه کاهش ورودی آب نیز در کنار تغییر اقلیم به شدت روی کاهش تراز تاثیرگذار بوده است، اظهار کرد: سهم رودخانه‌های ما در دریای خزر بسیار کم است و 80 درصد آب خزر را ولگا می‌دهد اما علاوه بر ولگا ورودی‌های سایر رودخانه‌ها این حوزه نیز کم شده است. ولگا 300 میلیارد متر مکعب آب وارد دریای خزر می‌کند و تغییرات ورودی آب آن به خزر از همه موارد اثرگذارتر است.

موحدی با اشاره به بحث تبخیر دریای خزر نیز توضیح داد: دریای خزر یک دریاچه آب شیرین است و لذا تبخیر آن بالاتر از دریاهای شور است و یکی، دو درجه افزایش گرمایش جهانی تاثیر بسیار شدیدی بر تبخیر آب آن داشته است به طوری که داده‌های سازمان نقشه برداری نشان می‌دهد که این تبخیر می‌تواند 10 سانتی‌متر در سال باشد. البته بعضی سال‌ها این مقدار بیشتر و بعضی سال‌ها کمتر بوده است. به عنوان مثال در همین سال 2024 داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تراز خزر نسبت به سال گذشته 20 سانتی‌متر کاهش داشته‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان
  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است