Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی لرستان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام گرفت، افزود: عشایر کشور با در اختیار داشتن ۲۳ میلیون راس دام سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند که معادل ۲۵درصد گوشت قرمز کشور تولیدی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر ایران افزود: این جمعیت سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات لبنی، دامی و باغی تولید و روانه بازار می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ۳۵میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر قرار دارد، اظهار داشت: تولید سالانه ۳۵هزار تن شیر و تولید ۳۵درصد صنایع دستی کشور از دیگر فعالیت‌های اقتصادی عشایر به شمار می‌رود.

قندالی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰هزار خانوار عشایر از منابع انرژی خورشیدی بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده و منابع انرژی خورشیدی در اختیار ۲۵هزار خانوار عشایری قرار گرفته است.

او از اعطای ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت: همچنین در بحث آبرسانی شرب به عشایر ۳۴۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/م

افزایش ۲۰درصدی تولید گوشت قرمز عشایری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل اصغری فرماندار بیله سوار گفت: نمایش نمادین کوچ عشایر، زندگی روزمره عشایری، مراسم عروسی عشایری، برپایی آلاچیق اقوام مختلف و برگزاری مسابقات متنوع و ورزش‌های بومی از جمله برنامه‌هایی است که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • بازار گوشت روی موج قرمز