Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود: امروزه موضوع قیام عاشورا از حوزه شیعه و مسلمانان خارج شده و تجلی جهانی پیدا کرده است.

  وی به برگزاری آیین های عزاداری در نقاط مختلف جهان اشاره کرد و گفت: برخی از دولت های دست نشانده نیز عزاداری سیدالشهداء(ع) را ممنوع کرده و حتی تعدادی از عزاداران را شهید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت الاسلام امینی افزود: آن ها که مخالف برگزاری آیین های محرم هستند از تاریخ عبرت بگیرند، باید بدانند قبل از آن ها نیز برخی سلاطین به این کار مبادرت کردند، اما امروز از آن ها نام و نشانی نمانده در حالی که نام امام حسین(ع) هر روز پرآوازه تر می شود.

  وی برخی شاخصه‌های قیام عاشورا که الگوی آزادگان شده را برشمرد و گفت: شهامت و ایستادگی در برابر ستم ، از خودگذشتگی برای هدف والا، صبر و ایستادگی و مقابله با جهالت از ویژگی های قیام اباعبدالله (ع) است.

  امینی الهام بخشی به نهضت های تاریخ پس از این قیام را از دیگر ویژگی ها خواند و گفت: حرکت ؛ اقدام و آزادگی از دیگر ویژگی های قیام عاشوراست، فرهنگ عاشورا در زندگی روزانه مردم نیز تاثیرگذار است.

  خطیب جمعه شاهرود به برداشتن گام سوم از برنامه کاهش تعهدات کشورمان در برجام هم اشاره کرد و گفت: طرف مذاکره دیپلمات‌های ایران در شرایط کنونی اروپایی هستند، آن ها ثابت کرده اند دنباله رو آمریکا هستند ، بنابر این نباید توقع اجرای تعهدات از سوی آن ها را داشته باشیم.

وی افزود: راه اصلی مردم ایران برای مقابله با تحریم ها پیروی از فرهنگ عاشوراست،مردم و مسئولان در این جنگ اقتصادی باید وظایف خود را بطور کامل انجام دهند، در این جنگ بدعمل کردن و سوء مدیریت گام برداشتن در نقشه دشمنان است.

  حجت الاسلام امینی به تشریح اهداف آمریکا و همپیمان‌هایش در تحریم ها هم اشاره کرد و گفت: تغییر سیاست های منطقه‌ای و جهانی ، راکد کردن پیشرفت های علمی ، ایجاد شکاف اجتماعی و جنگ روانی ، دست کشیدن از قدرت بازدارندگی موشکی ، تشویق به مهاجرت و فرار مغزها از آن جمله هستند، که به هیچ یک از این اهداف نرسیدند.

وی به موضوع مذاکره آمریکا و طالبان هم اشاره کرد و گفت: آمریکا با سرنوشت ملت ها بازی می کند، آن ها گروه های تروریستی مانند طالبان، داعش و القاعده را درست کردند، ملت و دولت افغانستان باید بدانند دولت آمریکا برای هیچ ملتی دلسوزی نمی کند.

۷۳۵۸/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام شاهرود نماز جمعه عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است