Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ امام جمعه موقت تهران گفت:‌ ‌انقلاب اسلامی ایران با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری را کسب کرده است.
نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» در دانشگاه تهران برگزار شد.
ابوترابی فرد در خطبه نخست نماز جمعه با عرض‌ تسلیت به مناسبت شهادت سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه اسلام و خاندان آن حضرت، ‌به تشریح عاشورا این پدیده زنده مولد موثر و استثنایی تاریخ اسلام و حیات انسانی و آثار و ثمرات ارزشمند و انسان ساز آن پرداخت و تصریح کرد :‌ ۴۰ سال است انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری را بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این منظومه فکری با تمام ارزش ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مرواریدهای غلتان اشک جرعه- جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می ریزد و مهم ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران حماسه عاشورا را منظومه فکری توصیف کرد که هم راه را می نمایاند و هم بستر پرشتاب انسان و جامعه را به مقصد می رساند.
ابوترابی فرد یادآور شد: عاشورا به صورت شفاف جنگ بین دو اسلام یزیدی و اسلام دین مدار و اخلاق مدار عزت مدار و در یک کلمه اسلام ناب محمدی و انقلابی است.
وی همچنین گفت:‌ این مدرسه عاشورا است که با درس استقامت، ایستادگی و بصیرت، فرهنگ مسلط امروز جوامع بشری را به یک فرهنگ انقلابی و مقاوم و پیروز تبدیل کرده است
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی تولد نمی یافت اگر این مدرسه نبود از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر لبنان مقاوم و خط شکن بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی یافت.
ابوترابی فرد ادامه داد:‌ با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب،‌نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود. عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است، این پدیده مولد هر سال با درخشش نو،‌ ظهور می کند و انوار فروزانش را برجوامع انسانی می تابد .عاشورا بزرگ ترین پیروزی تاریخ اسلام است .
وی به نظرات یک مورخ اسکاتلندی درباره عاشورا اشاره کرد و گفت: این مورخ می گوید که امام حسین (ع) و یارانش ثایت کردند تفوق ادبی در جایی که حق و باطل روبرو می شوند، اهمیتی ندارد و پیروزی آن حضرت با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است.
وی تاکید کرد:‌ پیروز صحنه عاشورا، حسین بن علی (ع) است نه از دیدگاه ما بلکه  از دیدگاه صاحب نظران ومتفکران غربی که شرق را مورد تحلیل قرار داده اند .
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کرده اند بدون تردید جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است.
ابوترابی افزود:‌ در عاشورا شاخصه های حیات اسلامی تمدن اسلامی تبلور یافته است، عاشورا تبلور انسان ؛‌ جامعه و حاکمیت در تراز اسلامی است و ما تفکر عاشورا و اندیشه عاشورا را در بستر خلق و تربیت انسان در تراز دین، ساختن جامعه در تراز قرآن و شکل گیری نظام اسلامی مبتنی بر قران و وحی و سنت پیامبر اسلام (ص) می دانیم .
وی خاطرنشان کرد:‌ استکبار جهانی بداند نگاه امت های به پا خاسته در سراسر دنیا به نگاه حسین بن علی (ع) است .
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد:‌ ایران اسلامی باید نماد یک جامعه عاشورایی باشد و تمام ظرفیت های آن را در خود به نمایش بگذارد. این راه رسیدن به اقتدار و عزت است و این مسیر خلق قدرت را هموار می کند .
ابوترابی فرد یادآور شد: مدرسه عاشورا یعنی مدرسه عزت ، ایستادگی، اخلاق، معرفت و عبادت . جامعه عاشورایی ما باید در همه این عرصه ها نماد و مظهر عاشورا باشد. برچسب ها: ابوترابی فرد ، نماز جمعه ، تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: ابوترابی فرد نماز جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

جامعه کشتی با انتشار پیام قدردانی حمایت مقام معظم رهبری را مایه دلگرمی و اطمینان خاطر خود دانست. در متن پیام جامعه کشتی آمده است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • امیدواریم عملیات وعده صادق مقدمه پیروزی نهایی اسلام و مسلمین باشد
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است