Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:12:05 GMT

نهضت امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۳۰۸۸

نهضت امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اظهارکرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس عزت و آزادگی داد.

لیوانی اضافه کرد: عشق و ارادت به امام مرز جغرافیایی نمی شناسد و هرچه که زمان می گذرد این نهضت و واقعه شکوه بیشتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام و یارانش در برابر یزید و یزدیان ایستادند و این معاندان تصور می کردند که با شهادت امام (ع) همه چیز تمام می شود ولی اینگونه نشد.

لیوانی تأکید کرد: نهضت امام حسین (ع) فراموش شدنی نیست و تا روز قیامت پابرجا خواهد بود.

وی ادامه داد: همه گروه ها اعم از مسلمانان و پیروان سایر ادیان برای ماه محرم حرمت قائل هستند و در مراسم سوگواری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند.

لیوانی در بخش دیگری از سخنان خود به بدعت ها در مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: باید با بدعت زدایی از عزاداری ها، حرمت ماه محرم را پاس بداریم و از رفتارهایی مانند قمه زنی پرهیز کرد.

وی توضیح داد که چرا کسی باید به نام امام حسین (ع) قداره‌ به دست بگیرد و به جان خود بیفتد، هیچ دلیل شرعی برای قمه زدن وجود ندارد.

لیوانی بیان کرد: به جای این رفتارهای وهن برانگیز، باید اعمالی را انجام دهد که امام حسین (ع) خواستار آن بوده است.

وی متذکر شد: عزاداری باید با رعایت اصولی انجام شود و عزاداران ملزم به رعایت آن هستند؛ آن ها نباید راه را بر مردم ببندند یا در مجاورت بیمارستان عزاداری کنند.

امام جمعه موقت گرگان اظهارکرد: برخی اقدامات در عزاداری ممکن است مردم را نسبت به امام حسین (ع) بدبین کند لذا باید مراقب بود تا مردم دچار نارضایتی نشوند.

وی همچنین متذکر شد که مداحان و شعرا باید از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند و مطالب و اشعاری که در خصوص عزاداری حسینی مطرح می شود باید در شأن و جایگاه امام حسین(ع) باشد.

لیوانی خاطرنشان کرد: ملت ایران با الگو گرفتن از حرکت عظیم عاشورا در برابر قدرت های زورگوی جهان ایستاده است.

کد خبر 4717000

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان امام جمعه گرگان ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا خرم آباد کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین

آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) با تلاش آتش نشانان بخیر گذشت و از بروز خسارت مالی سنگین جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش مشرق، در پی تماس پرسنل بیمارستان و گزارش آتش سوزی در انبار داروی بیمارستان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حمل دستگاههای تنفسی ایستگاه ۷۱ ساعت ۰۰:۲۵ روز گذشته رهسپار محل حادثه به خیابان مدنی جنوبی، بیمارستان امام حسین(ع) شدند.

عیسی عبدالپور، معاون منطقه شش عملیات در این باره گفت: آتش سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار رخ داده بود.

معاون منطقه شش عملیات در ادامه تصریح کرد: این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ متر مربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می کشید.

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان گفت: نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

عبدالپور خاطرنشان کرد: این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری های خاص گردد که با سرعت عمل و دقت بالای آتش نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

معاون منطقه شش عملیات در پایان افزود: آتش نشانان ضمن عملیات مهار آتش پس از انجام لکه گیری و انجام عملیات تهویه(تخلیه دود و جایگزینی هوای تمیز) در ساختمان انبار داروی بیمارستان، ایمن سازی موقعیت و تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود پایان دادند.

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس