Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:14:34 GMT

سطح زیر کشت باغات پسته تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۳۴۶۹

سطح زیر کشت باغات پسته تایباد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار باغ غیربارور دارد و میانگین برداشت محصول در باغات بارور آن ۸۳۰ کیلو گرم پسته در هر هکتار است.

محمد میری افزود: با توجه به کمبود منابع آب و افت ذخایر آب زیرزمینی ۲۰ درصد باغات پسته این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت می‌شود که ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هزار و ۹۲۶ تن انواع پسته در تایباد تولید شد اظهار داشت: از این میزان ۱۰ درصد در این شهرستان به مصرف می‌ رسد.

وی گفت: این محصول بیش از ۲ هزار بهره بردار در این منطقه دارد و با هدف تولید محصول سالم امسال در ۸۰ درصد باغات پسته این شهرستان مبارزه بیولوژیکی با آفات انجام شد.

شهرستان تایباد با ۴۰ هزار هکتار کشتزار بیش از هفت هزار بهره بردار کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در آن تولید می‌ شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پسته کم آبی کشاورزی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مزار مولانا ابوبکر تایبادی از گردشگران + فیلم

مدیراجرایی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی گفت: مجموعه تاریخی مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی میزبان گردشگران خارجی و داخلی است و تاکنون ۱۹ هزار و ۴۹۰ گردشگر از این مجموعه بازدید کرده اند. - اخبار استانها -

عامر توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تایباد، اظهار داشت: مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی این شهرستان مرزی همه ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران خارجی و داخلی است.

وی افزود: مجموعه مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی در سال 848 هجری قمری به پاس ارادت تیمور گورکانی و پسر شاهرخ تیموری ساخته شده است.

مدیر اجرایی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این بنا کتیبه ای است که دور تا دور بنا قرار دارد و یازده آیه اول سوره کهف که نشان از زندگی پس از مرگ را دارد با خط ثلث و بر روی آجر تراشیده شده و با کاشی معرق بر روی بنا نسب شده است که چنین هنری در هیچ جای ایران نداریم‌.

توکلی تصریح کرد: حدود 7هزار یادگاری بر روی 3 هزار قطعه سنگ توسط شخصیت‌های مختلف در داخل مسجد مزار ایجاد شده است که بر شکوه این مجموعه تاریخی شهرستان افزوده است.

نظام الدین کارگزار، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشکری شهرستان تایباد نیز گفت: شهرستان تایباد بیش از 72اثر ملی و جهانی دارد که شاخص‌ترین آنها مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مراز شاهزاده قاسم و کاروانسرای جهانی عباس آباد است.

وی افزود: در دور اول سفرهای نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 7 فروردین امسال تعداد 19 هزار و 490 گردشگر خارجی و داخلی وارد شهرستان تایباد شده‌اند.

.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • ۱۴ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه دار شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • میزبانی مزار مولانا ابوبکر تایبادی از گردشگران + فیلم
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • تردد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • خطر سرمازدگی درختان پسته ضعیف است