Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با محمد سعید عبیداله اف رئیس مجلس ملی این کشور دیدار و در خصوص توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش همکاری‌های دو جانبه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبیداله اف با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی و تاریخی ملت‌های ایران و تاجیکستان و دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف و توسعه مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

در این دیدار سفیر کشورمان گفت: مجالس دو کشور می‌توانند نقش حمایتی مهمی در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور داشته باشند.بیشتر بخوانید: پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان از سر گرفته شد

محمدتقی صابری با اشاره به اراده مقامات عالی دو کشور بر گسترش روابط میان دو ملت هم دین، هم زبان و هم فرهنگ و نیز تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور را اعلام کرد که مورد استقبال رئیس مجلس ملی تاجیکستان قرار گرفت.

انتهای پیام/   روابط ایران و گرجستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم