Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن بررسی مسائل روز جامعه به سخنرانی پیرامون نهضت عاشورایی امام حسین (ع) پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته 22 شهریور ماه 98 ضمن بررسی مسائل روز جامعه به سخنرانی پیرامون نهضت عاشورایی امام حسین (ع) پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح آدمی با گریه بر امام حسین (ع) تکامل می یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه امروز بیست و دوم شهریور ماه در شهرکرد گفت:  مسلمانان دین‌داری و تشیع را مدیون خون امام سوم هستند، بنی‌امیه قصد از بین بردن دین خدا را داشتند که امام حسین (ع) با خون خود این دین را جاودانه کرد و اذان یکی از نشانه‌هایی است که پیروز اصلی میدان نبرد کربلا را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: امام حسین و یارانشان شهید شدند اما اسلام پابرجا ماند و امامت، حق و اسلام مدیون خون این عزیزان است.

وی بیان کرد: همانگونه که برای عزاداری امام حسین(ع) با مال و توان فعالیت می‌کنید بصیرت و آگاهیتان در این زمینه را هم بالا ببرید که این اعمال با بصیرت و آگاهی به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه آخرت همیشه وجود دارد و دنیا طولانی است اما بالاخره به پایان می‌رسد، اظهار کرد: این جمله معنای انقلابی نیز دارد، فرزندان انقلابی امام زیربار طاعت از انسان‌های پست نمی‌روند پدران و مادرانی دارند که اجازه نمی‌دهند زیر بار ظلم بروند رهبر انقلاب با عقل و درایت این مملکت را اداره می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در اوج و اقتدار است، گفت:‌ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با درایت خودشان، کاروان جمهوزی اسلامی ایران را به سرمنزل مقصود خواهند رساند.
 

وی تاکید کرد: درایت‌های مقام معظم رهبری باعث شده است تا جمهوری اسلامی ایران با مقاومت‌های سیاسی و اقتصادی و با تاسی از قیام امام حسین (ع) روی پای خود بایستد و زیر بار ظلم نرود.

وی افزود: ‌مسئولان باید ارزش‌های اسلامی و دینی را پاس بدارند و برای ترویج آن تلاش کنند.

فاطمی تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای با لهو و لعب اصلاح نشده است و اگر کسی سراغ دارد باید آن را اعلام کند.

وی یادآور شد:‌ گاهی مشاهده شده که برگزاری اعیاد مذهبی مانند نیمه شعبان، غدیر و قربان به دست مردم سپرده می‌شود اما آنجا هم امکان خارج شدن از کنترل و توان مردمی را دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد اظهار داشت: هر کس برای مجالس عزاداری امام حسین (ع) گربه کند روحش تربیت و بر معنویاتش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی گفت:‌ مسوولان چهارمحال و بختیاری موضوع اهمیت دادن به ارزش‌ها از طریق آموزش و پرورش را مستقیم پیگیری کنند.

فاطمی تاکید کرد:‌ ترویج ارزش‌های دینی در مدارس و جامعه باعث تسریع در روند رو به رشد کشور و استان خواهد شد.

وی افزود: باید میراث دینی و اسلامی کشور و دین را حفظ و برای انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده تلاش کنیم.

 

دشمنان از وحدت و عزاداری مردم درمحرم می ترسند

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای با اشاره به قیام حضرت امام حسین(ع) و یکی از فرمایشات این امام همام افزود: حضرت سید الشهدا(ع) فرمودند:فقد مُلِئَت بُطونُکُم مِن الحَرامِ و طُبِعَ على قُلوبِکُم یعنی اینکه ای لشگر کوفیان شکم های شده پرشده از لقمه حرام و هر آنچه من بگم با اینکه می دانید حق می گویم قبول نمی کنید.

حجت الاسلام بهرامی افزود:امام حسین(ع) همچنین فرمودند:اگرکسی حرام خوارشد واورا پسرپیغمبر هم نصیحت کنداثر ندارد،حق رانمی پذیرد،لقمه ی حرام اورا هلاک می کند.

وی ادامه داد: حالا اگراین بطن را عام بگیریم یعنی فقط شکم مراد نباشد، وقتی انسان مراقب خودش نباشد ،مراقب واردات شکم ،واردات قلب ودل که از راه چشم وگوش وزبان اتفاق می افتد آنوقت جائی برای حق درقلب این انسان نیست.
 
امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: سخنان امام سجاد (ع) در مورد خاندان یزید باعث شد تا مردم نسبت به ظلم و ستم های آنان بیشتر آگاه شده و این خاندان رسوا شود.

بهرامی ادامه داد:عاشورا به دست امام حسین(ع) ایجاد و به دست امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری کامل شد و در حقیقت عاشورا یک آغاز است نه یک انجام کار، و پاسداری از پیام عاشورا از دستآوردهای بزرگ شهدا بوده است.

وی افزود:خدای متعال حسین بن علی را مصباح الهدی وسفینه وکشتی نجات برای بشریت قرار داد لذا می بینیم با یک نگاهی به وضعیت عزاداری در کشورهای مختلف وفراگیری وگستردگی مراسمات عاشورا آن بعدجهانی وگستردگی نهضت عاشورا ونفوذ پیام عاشورا آشکارتر می شود.

خطیب جمعه شهر اردل با بیان اینکه دشمنان از وحدت و عزاداری مردم درمحرم می ترسند افزود:گفتمان مقاومت که بااتکاء به ارزشهای اسلامی والهام گرفته از فرهنگ عاشورا شگل گرفت امروز در قالب سازمانهای مقاومت نظیر حزب الله لبنان ،انصارالله یمن،حشدالشعبی عراق،دفاع وطنی سوریه ، فاطمیون، زینبیون وحیدریون افغانستان وپاکستان تجلی پیداکرد توانست در عین خنثی سازی طراحی های دشمنان اسلام ومنطقه ، توجه جهانیان به ویژه مسلمانان رابه فرهنگ مقاومت وعاشورا جلب کند.
 
حجت الاسلام بهرامی گفت:درس ها وعبرت های عاشورا کارآمدی خودش را نشان داد.درس ایثار،اخلاص ،شجاعت وبصیرت،صبر واستقامت در برابرسختی ها ،آزادگی ،قیام الله ،درس محبت اینها از جمله آموزه های عاشورا است.

وی بیان کرد:امیدواریم بافراگیرشدن این پیام ها ودرس ها زمینه ی پیروزی نهائی بشریت برهمه ی دشمنان وبدخواهان بشریت فراهم شود.

حجت الاسلام بهرامی از حضور پرشور مردم در مراسمات عزای حسینی و و کلیه ادارات و نیروهای نظامی انتظامی که پشتیبان این برنامه ها بودند تقدیر و تشکر کرد.

بهرامی به سفر وزیر محترم جهاد کشاورزی به شهرستان اشاره کرد و افزود: وزیر محترم  ضمن بازدید از طرحهای کشاورزی  وبرخی از طرحهای نیمه کاره بازدید کردند و قولهای خوبی برا تکمیل این پروژه ها  دادند که امیدوارم هم جهاداستان ،هم مسئولان شهرستان باجدیت پیگیر این قولها باشند.

 

عاشورا می‏تواند شبکه بین‏ المللی مقاومت را ایجاد کند

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر فارسان گفت: فراگیری و گستردگی مراسم عاشورای حسینی در کشورهای مختلف که در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده، بُعد جهانی و گستردگی نهضت حسینی را آشکار کرده است.

وی افزود: این حضور که امسال ارتباط معناداری با شکل‌گیری جبهه فراگیر مقاومت یافته است، نمایانگر پویایی و زایندگی این نهضت و دارای این پیام است که عاشورا می‏تواند همه آزادیخواهان و عدالت‌طلبان دنیا را به هم پیوند دهد و شبکه بین‏المللی مقاومت را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزش‌های اسلامی و الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی که در عرصه میدانی با ایثارگری و ازخودگذشتگی مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسینی در قالب سازمان‌های مقاومت، نظیر حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، فاطمیون، زینبیون وحیدریون افغانستان و پاکستان تجلی یافت توانست در عین خنثی‌سازی توطئه دشمن، اقبال جهانیان به‌ویژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب نماید.

وی عنوان داشت: تحولات دهه‏های اخیر به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی سبب شده است درس‌ها و عبرت‌های عاشورا کارآمدی خود را بیش‌ازپیش نشان دهد. درس ایثار و فداکاری، درس دین‌داری، درس اخلاص، درس موقع‌شناسی، درس بصیرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، درس آزادی و حریّت، درس قیام للَّه، درس محبت و عشق و درس آمادگی برای پشتیبانی از حقّ و برپایی عدل آموزه‏های نهضت امام حسین علیه‏السلام نشان می‏دهد که نهضت حسینی، سنتی الهی است و به همین دلیل پیام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نیست.

 

حادثه عاشورا به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است

حجت الاسلام مهدی سعیدی امام جمعه موقت شهرستان لردگان در خطبه اول نماز جمعه لردگان ضمن رعایت تقوای الهی به سبک زندگی اسلامی اشاره داشت و گفت: سبک زندگی اسلامی بر اساس باورها و شناخت ها و رفتارها انتخاب و مطالبی را در همین خصوص ارائه کرد و ایمان را تجلی حضور قلب همراه با عمل از دیدگاه اسلام در سبک زندگی مورد پذیرش دانست.


 وی صبر، یقین، عدل و جهاد  پایه های اصلی ایمان دانست و گفت: صبر در سایه شوق و اشتیاق به لقاءالله میسر است و دومین پایه صبر خوف از خداوند است که همین خوف از خداوند انسانها را از حرام ها باز می دارد .

وی، زهر و بی رغبتی و منتظر ماند مرگ را از پایه های دیگر صبر دانست و گفت: چنین انسان هایی مدام به سوی خیرات و خوبی در سرعت است و فرصت‌های خوبی و نیکی را مغتنم می شمارد.

حجت الاسلام سعیدی در همین خصوص همه ی مسئولان را به انجام وظیفه و خدمت به مردم سفارش کرد و خاطرنشان کرد فرصت ها در گذر است پس انجام خدمت صادقانه می بایست در دستور کار قرار گیرد.
 
امام جمعه موقت لردگان در خطبه دوم واقعه عاشورا را فراموش نشدنی  دانست و عبرت گیری از حادثه عاشورا را وظیفه همه مومنان خواند و خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت حادثه عاشورا نتیجه بی بصیرت و ضعف دشمن‌شناسی و امام شناسی مردم زمان امام حسین علیه السلام بوده و بی معرفتی نسبت به امام زمان (ع) وضعف در شناخت دشمن و نداشتن ثبات قدم منتج به ایستادن در مقابل جبهه حق و شهادت امام زمان اباعبدالله الحسین(ع) می شود.

وی، تجدید پیمان همیشگی و  ثابت قدم بودن و داشتن معرفت را دعای همیشگی مومنان برشمرد و خاطرنشان کرد، چنین انسانهایی تربیت یافته مکتب امامان هستند و مانند مردم زمان امام حسین علیه السلام در ریختن خون امام زمان شریک نمی‌شوند.


سعیدیف عبرت بزرگ عاشورا در این زمان عهد و پیمان و ثابت قدم بودن و داشتن معرفت و داشتن تقوا و در صحنه بودن و یاری کردن امام زمان و تائب برحقش سید علی خامنه ای است که در بیانات مقاومت سید حسن نصرالله این یاری و عهد و پیمان و معرفت و بصیرت به خوبی نمایان و آشکار شده است.


 وی خاطرنشان کرد در پیام محرمیو عاشورایی سید حسن نصرالله در خصوص تجدید پیمان با ولی زمان آمده است که حسین زمانمان راتنها نخواهیم گذاشت و این پیامی است بس صریح و آشکار برای همه رهروان واقعی آن حضرتش.
 
امام جمعه موقت لردگان در پایان،  ضمن تقدیر و تشکر از هیئت های مذهبی در خصوص برپایی مراسمات عزاداری در ایام محرم و عاشورا خواستار شد هیئت های مذهبی ضمن برپایی شور در برپایی شعور و نیز کوشا باشند و معارف دینی و عاشورایی را ترویج دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد / روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد

اسماعیلی گفت: در آستانه روز قدس هستیم با این حرکت گسترده که در جهان اسلام آغاز شده روز قدس بیاد ماندنی خلق خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از اثر مشترک ۹ خطاط مطرح دنیای اسلام باموضوع (کتابت آیات مقاومت) و ترجمه روایی قرآن با رویکرد سبک زندگی که در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد، گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که امسال بخش بین الملل با شکوه مثال زدنی انجام شد. از همکاران در معاون و سازمان فرهنگ و ارتباطات و مهمانان خارجی قدردانی می‌کنم. یکی از اهداف اصلی کار ما در نمایشگاه امسال توجه ویژه به موضوع غزه و فلسطین بود.

وی ادامه داد: در کنار همه آثار و خیرات و برکاتی که طوفان الاقصی داشت یکی از دستاوردهایش موضوع احیای توجه به قرآن کریم بود. این مبارزان خستگی ناپذیر طبق گزارش موثقی که در نهاد‌های مرتبط ارائه شده است همه یا حافظ کل قرآن بودند و یا حافظ اجزای قرآن. حماسه طوفان الاقصی توانست حصار‌های ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد. صهیونیست‌ها حلقه سختی را ایجاد کردند که نمی‌شود نفوذ کرد و نمی‌توان وارد سرزمین اشغالی شد و حافظین قرآن این حلقه‌ها را از بین بردند. نمونه بارز احیای توجه ویژه به قرآن در سیره و سلوک همه کودکان و زنان و مجاهدین غزه نمود داشت. صحنه‌های متعددی را دیدیم که چطور فرزند مادر از دست داده، مادر کودک از دست داده در برابر این مصیبت با قوت و اقتدار آیه قرآن را زمزمه می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ابتکار خوبی که همکاران در بخش بین الملل انجام دادند و هنرمندان از ۹ اثری هنری را پدید آوردند بسیار حائز اهمیت است.

اسماعیلی اظهار داشت: در آستانه روز قدس هستیم با این حرکت گسترده که در جهان اسلام آغاز شده روز قدس بیاد ماندنی خلق خواهد شد و همه فرزندان مقاومت در همه گستره عظیم جغرافیای مقاومت و کشور‌های اسلامی و خارج از جهان اسلام پیوستگی خود را با قدس اعلام خواهند کرد.

وی با درود به روح پاک و مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه داد: امام پرچم مقاومت و پیروزی و نصر بر غاصبان صهیونیست را بدست ما داد و به ما نوید و بشارت داد که بزودی این نسل بزرگ را تجربه خواهیم کرد. سنصلی فی القدس انشالله.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از همه دست اندرکاران بخش بین الملل و همه هنرمندان و بخش‌های مهم را به یادگار گذاشتند از تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • جایگاه هنر و ادب در نظم نوین جهانی برای جمهوری اسلامی بسیار اساسی است
  • کامبک‌های فراموش‌نشدنی در دنیای فوتبال / فیلم
  • طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد / روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • علی مطهری: درگیر نوروز هستیم و موضوع غزه را فراموش کردیم
  • علی مطهری : همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲
  • مطهری: همگی درگیر نوروز هستیم و غزه را فراموش کردیم