Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زابل گفت:ایران منطق و گفت‌وگو است و این امر بر همگان اثبات شده اما مذاکره با دغل‌کاران و فریبکاران را معقول نمی‌دانیم؛ در برجام آمریکا و اروپا امتحان پس دادند و از برجام خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبودند. ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه زابل ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) عبارتند از بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح آن در زمانی که راه عوض شده و استبداد و ظلم مسلمین را منحرف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیامی که اگر کار رسانه‌ای و اطلاع رسانه‌ای مکمل آن نمی‌شد اثربخشی لازم را نداشت؛ به عبارت دیگر کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود و اگر سخنرانی‌های بصیرت‌افزای حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود  از کربلای اباعبدالله(ع) هم اثری نبود.

امام جمعه زابل با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه قیام عاشورا با همان آرمان‌ها و اهداف است، افزود: انقلاب اسلامی برای حفظ ارزش‌ها و مقابله با طاغوت شکل گرفت و از سلاله پاک اباعبدالله الحسین(ع) یک عبد صالح قیام کرد و پرچم توحید را به دست گرفت و مردم هم به این قیام لبیک جانانه گفتند، نه به مثل کوفیان که با بی‌بصیرتی پشت خالی کنند، بلکه با ایمان راسخ و بصیرتی ژرف، امام را یاری کردند و پرچم توحید را در این کشور اسلامی به اهتزاز در آوردند.

وی خاطرنشان کرد: لشگر اباعبدالله(ع) که از آب تحریم شدند ناامید و ضعیف نشدند، تحریم شدند اما با گام‌های استوار ایستادند؛ ملت ایران اسلامی تحریم شدند، تحریم نظامی، سیاسی و اقتصادی اما حسین‌وار و زینب‌وار ایستادند و چهل سال عزت  سربلندی را خلق کردند؛ رمز موفقیت ما مقاومت و ایستادگی مقابل زورگویی استکبار جهانی است.

امام جمعه زنجان: مسئولان در حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر تلاش کنند امام جمعه همدان| به اروپایی‌ها نمی‌توان اعتماد کردامام جمعه زاهدان: نهضت عاشورا روز به روز در حال گسترش است

‌کیخا ادامه داد: ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم و این امر بر همگان اثبات شده، اما مذاکره با دغل‌کاران و فریبکاران را معقول نمی‌دانیم. در برجام آمریکا و اروپا امتحان پس دادند و از برجام خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبودند، کاش عوائد برجام شفاف‌سازی شود تا بیشتر رخ نشان دهد. یکی از کارهای قابل تحسین گام‌های کاهش تعهدات است. گام اول و دوم کاهش تعهد انجام شد و فرصت به طرف‌های مقابل داده شد که اگر به تعهدات عمل نکنند خواهند دید که دیگر برجامی در کار نخواهد بود، چرا که قراردادها دو طرفه است و نمی‌شود یک طرف پایبند به تعهدات باشد و طرف دیگر پایبند نباشد.

امام جمعه زابل تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام و بعد از اینکه دیده شد که کشورهای اروپایی هم به تعهدات عمل نمی‌کنند و با پررویی خواستار عقب‌نشینی بیشتر ایران در مورد فناوری هسته‌ای و حتی قدرت موشکی بالستیک هستند، جمهوری اسلامی ایران بر اساس بیانیه 18 اردیبهشت‌ماه شورای عالی امنیت ملی در توقف برخی تعهدات برجامی در 120 روز گذشته اقداماتی را در قالب گام‌های اول و دوم انجام داد.

وی اضافه کرد: ایران با اقداماتی که در قالب گام سوم انجام داده و خواهد داد، هر آنچه در برجام مورد تحقیق و توسعه ماشین‌های سانترفیوژ نسل جدید تعهد کرده، کنار می‌گذارد و بر توانمندی خود می‌افزاید و آماده می‌شود تا در صورت نیاز از این ماشین‌های سانترفیوژ در مقیاس صنعتی استفاده کند و در ضمن آن به میزان ذخایر اورانیوم غنی شده خود نیز می‌افزاید.

‌کیخا با بیان اینکه مقابل زورگویی دشمن باید محکم بایستیم، تاکید کرد: وقتی انگلیس نفتکش ما را گرفت و در واقع دزدی دریایی انجام داد، اگر ما وارد مذاکره می‌شدیم و به صورت دیپلماتیک و حرف پیگیر می‌شدیم نتیجه‌ای نمی‌داد. نفتکش را گرفت ما هم نفتکش آنها را گرفتیم و با ذلت و خواری نفتکش ما را آزاد کردند. آمریکا نیز برای اینکه جلوی پیروزی ایران را بگیرد و لکه ننگ انگلیس را پاک کند به ناخدای نفتکش ایرانی که ملیت هندی داشت چند میلیون دلار رشوه پیشنهاد داد تا نفتکش ایران را به جایی که آنها بخواهند ببرد، اما ناخدای هندی قبول نکرد و آبروریزی دیگری برای آمریکا ثبت شد. از طرف دیگر انهدام پهباد آمریکا توسط سپاه پاسداران شکست دیگری برای استکبار جهانی بود. این پیروزی‌ها نتیجه بصیرت و روحیه بسیجی و حرکت در راستای فرامین نایب امام زمان(عج)  آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی بیان کرد: از تمامی عزیزانی که زحمت کشیدند تا امسال در دهه اول محرم مراسمات بهتری نسبت به پارسال داشته باشیم از مردم ، جوانان، هیئات مذهبی، سازمان‌ تبلیغات، اوقاف، علما، طلاب و مداحان اهل بیت(ع)، نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیجیان، ارتش، شورای تامین، اداره اطلاعات، قرارگاه عملیاتی شهید هراتی، صدا و سیمای مرکز هامون و رادیو شهری تشکر می‌کنیم. به ویژه تشکر از آیت‌الله محامی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان که در جمع عزاداران و مبلغان حضور یافتند و رونق خاصی به محافل بخشیدند.

امام جمعه زابل اظهار داشت: حال و روز این روزهای سیستان دارالولایه امیدبخش است. جوانان و مردم ما مطالبه‌گر شده‌اند و با همدلی، هم‌افزایی و نشاط در صحنه حضور دارند؛ چون می‌دانند با نشستن و نگاه کردن کار درست نمی‌شود. امروز شاهدیم سیستان بلوغ فکری و سیاسی‌اش رخ نمایان کرده و بروز پیدا کرده. بلوغ فکری و سیاسی یعنی اینکه وقتی پای منافع کل سیستان در میان است دیگر قوم و قبیله و طایفه رنگی ندارد و دیگر از اینکه یک نفر در طایفه‌ای به جای همه تصمیم بگیرد و برای منفعت شخصی رای یک طایفه را معامله کند خبری نیست.

وی ادامه داد: شاهدیم معاون عمرانی وزیر کشور ورود کرده که جای تقدیر و تشکر دارد هم از وزیر کشور و هم از نماینده مردم، شاهدیم در کنار نماینده جوانان ما سخن می‌گویند و این یعنی مطالبه‌گری. جوانان ما با وجود اعتراض به مشکلات مدیریتی در شهر و شورای شهر در کنار آنها اقدام به بازسازی سطل‌های زباله می‌کنند. شاهدیم دل همه سیستانی‌های کشور برای سیستان می‌تپد و اقدام عملی هم می‌کنند و این یعنی  سیستان رو به ترقی و پیشرفت است.

‌کیخا اضافه کرد: بر این اتحاد و همدلی باید مستحکم ایستادگی کنیم و اگر هر شخص با سخنی و یا پیامکی در فضای حقیقی یا مجازی قصد تخریب این وحدت را داشته باشد، باید خود مردم برخورد کنند. حنجره‌هایی که سخن به میان می‌آورند که این وحدت را از بین ببرند، آن حنجره باید خاموش شود. هیچکس حق ندارد این وحدت را در هم بشکند چرا که این کار خیانتی در حق سیستان و سیستانیان است.

امام جمعه زابل گفت: سخن از لیدر است، لیدر در سیستان کیست؟ لیدر همان کسی است که در کل جهان اسلام لیدر است، ما یک رهبر بیشتر نداریم، رهبر در کل جهان اسلام و غیراسلام مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و در سیستان هم رهبر ما حضرت آقاست.

وی بیان کرد: مردم شریف، رشید و ولایت‌مدار سیستان به ویژه جوانان این بلوغ فکری و سیاسی را حفظ کنید، انقلابی و بسیجی بمانید. اکنون زمان عضوگیری "مجمع اندیشه‌های ناب سیستان" یا همان مجمع "انس" که  به زودی تشکیل جلسه خواهد داد و در روز 25 محرم، روز سیستان که امسال برای اولین بار به صورت گسترده انجام خواهد شد این مجمع هم اولین جلسه خود را برگزار خواهد کرد. راه پیشرفت سیستان در کنار هم بودن و تاکیر بر مجمع انس است. یک مجمعی که محل مطالبات، اتاق فکر و قلب فرهنگی سیستان می‌شود و مطالبات را در مقیاس وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و دفتر رهبر معظم انقلاب پیگیر می‌شود.

‌کیخا افزود: چه بنده در خدمت شما باشم و چه نباشم انشاالله این راه را ادامه دهید؛ همچون شهید میرحسینی‌ها، شهید عالی‌ها و شهید لکزائی‌ها  در صحنه حضور داشته باشید و متحد باشید تا انشاالله سیستانی آبادتر از گذشته را رغم بزنید. سخن را با فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد سیستان به پایان می‌رسانم که فرموده‌اند "مردم سیستان مردمی هستند که از لحاظ گذشته تاریخی بین همه اقوام ایرانی کم نظیرند. گذشته سیستان گذشته‌ای فوق‌العاده، برجسته و درخشان است."

انتهای پیام/ش

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای شورای تأمین و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صومعه‌سرا به‌مناسبت سالروز تأسیس سپاه، وحدت میان نیروهای مسلح و قوای سه‌گانه کشور و همچنین حمایت امام امت را سبب رقم خوردن شاهکار عظیم عملیات وعده صادق دانست و اظهار کرد: اوایل انقلاب، شاهد اتفاقات و درگیری‌های داخلی بسیار از سوی منافقان بودیم که به امنیت کشور صدمه زده بود.

وی افزود: منافقانی که دست‌پرورده آمریکا و حتی از داعش بدتر بودند و جنایات بسیاری را علیه این مردم مرتکب شدند و در کوچه‌ پس کوچه‌ها علیه بزرگانی همچون شهید بهشتی شعار می‌دادند و به او توهین می‌کردند اما خداوند روزگارشان را در عملیات‌ مرصاد سیاه کرد و امروز روزگارشان سیاه‌تر از قبل شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هم‌آوایی میان مسئولان و پیشرفت‌های‌ امروز کشور با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: در بحران جنگ تحمیلی با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم اما خداوند ما را به جایگاهی رساند تا امروز در برابر قدرت‌های نظامی دنیا بایستیم و نه‌تنها در عرصه نظامی بلکه در تمام زوایای مربوط به امور کشور رشد کرده‌ایم و امکانات و خدمات حتی به روستاهایمان رفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه بعضی افراد با هر بهانه‌ای فقط درصدد حمله غیرمنصفانه به ارکان نظام هستند و در زمین دشمن بازی‌ می‌کنند، تصریح کرد: کار دشمن هجمه وارد کردن و بزرگ‌نمایی لکه‌های سیاه است.

امام جمعه رشت با اشاره به نیروهای توانمند و سالمی که در سراسر کشور در حال نقش‌آفرینی هستند، گفت: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، امروز بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم که در حال تحصیل هستند و دانشجوهای علوم پزشکی و نظامی قوی هم داریم که مایه افتخارند.

وی به حضور حماسه‌ساز مردم در راهپیمایی روز قدس و صفوف نماز عید فطر در شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: این مردم بصیر با درک شرایط می‌دانند کجا باید در راه رضای خدا قیام کنند؛ رهبر معظم انقلاب هم با تأکید بر مسئله جهاد تبیین خواستار گفتن موفقیت‌ها و یادآوری ایام‌الله برای مردم شده بودند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان گیلان خطاب به‌ مسئولان گفت: مطالبات مردم، زیاد و به‌حق است که با توجه به امکانات قطعا نمی‌توان پاسخگوی همه مطالبات مردم بود اما باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرید و در هرحال با چهره گشاده و نیکو با مردم روبه‌رو شوید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه همه مشکلات با هماهنگی و هم‌آوایی میان مسئولان در شهرستان‌ها قابل برطرف شدن هستند، گفت: حضور میدانی مسئولان بین مردم باعث خوشحالی و رضایت مردم خواهد شد و باید جدی گرفته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی درباره برطرف کردن غم‌های دیگران افزود: در روایات آمده است هرکس غمی را از چهره‌ای بزداید، خداوند غم‌های دنیا و آخرت او را برطرف خواهد کرد.

کد خبر 846160 منبع: ایسنا برچسب‌ها نماز جمعه دفاع - سپاه پاسداران ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند