Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@20:46:55 GMT

کاهش قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۳۸۱۸

کاهش قیمت نفت به زیر ۶۰ دلار

از آنجایی که نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت از پیشرفت در حل اختلاف تجاری آمریکا و چین پیشی گرفته است، قیمت نفت در معاملات امروز به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

اوپک و آژانس بین المللی انرژی با انتشار گزارش‌هایی بر مازاد نفت در سال آینده اشاره کردند.

گریج ارلام، تحلیلگر بازار گفت: «قیمت نفت در روز‌های اخیر علی رغم افزایش ارزش بازار‌های بورس و کاهش ذخایر زیاد ذخایر نفتی، کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آژانس بین المللی انرژی همچنان کاهش تقاضا برای نفت را به علت نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان پیش بینی می‌کنند.»

هر بشکه نفت برنت با ۴۷ سنت کاهش ۵۹.۹۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۰ سنت کاهش ۵۴.۶۹ دلار معامله شد.

امید به پیشرفت در اختلافات تجاری سبب تقویت قیمت نفت شد. دو اقتصاد بزرگ جهان در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات هستند.


لوک من اوتونوگا، تحلیلگر بازار گفت: «موجی از خوش بینی در مورد احتمال پیشرفت در مذاکرات آمریکا و چین بازار‌های مالی را فرا گرفته است.»


نفت برنت در این هفته نزدیک ۵ دلار نوسان قیمتی داشته و در آستانه ثبت نخستین هفته کاهشی در ۵ هفته گذشته قرار دارد. نفت خام آمریکا نیز ناپایدار بوده است و در مسیر ثبت نخستین هفته کاهشی در ۳ هفته گذشته قرار دارد.

به علت توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید، قیمت نفت برنت امسال ۱۲ درصد رشد قیمت داشته است.

تولیدکنندگان نفت تلاش می‌کنند که مانع افزایش ذخایر نفت شوند و این تلاش ثمره داده و ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به کمترین میزان در نزدیک یک سال گذشته رسید.

کمیته رصد اوپک پلاس این هفته گذشته دیدار و تعهد عراق و نیجریه به کاهش تولید را دریافت کردند.
برخی نمایندگان اوپک می‌گویند دیدگاه کاهش بیشتر تولید در سال آینده، دارد تقویت می‌شود، اما وزیر نفت جدید عربستان گفت: مذاکرات در این رابطه به نشست بعدی اوپک در ماه دسامبر موکول شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت بازار جهانی نفت اقتصاد جهانی رکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز

به گزارش جام جم آنلاین، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۷۳۶ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان کشف قیمت شد‌.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۳ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

کاهش ۹۵هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن افزایش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۵۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۵ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۹۵ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) ، با کاهش ۱. ۳۴ درصدی به نرخ ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟