Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی منیعات مسئول قرارگاه جهادی حضرت ابوالفضل (ع) بسیج دانشجویی شهرستان شادگان در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این گروه جهادی، در سال ۹۲ با همت برادران جهادی و مومن این شهرستان تاسیس شد.

او افزود: بلافاصله پس از تاسیس این قرارگاه جهادی، فعالیت آن به صورت رسمی و سازماندهی شده با هدف محرومیت زدایی آغاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منیعات با اشاره به اینکه شهرستان شادگان بافت روستایی و ضعیف بیشتری دارد، اظهار داشت: بیش از ۲۲۰ روستا در این شهرستان وجود دارد که از نظر امکانات شرایط مناسبی ندارد، ولی به دلیل انرژی و توانایی بالای اعضای گروه از آن‌ها برای حضور در مناطق محروم شهرستان‌های باغملک و لالی و همچنین مشهد مقدس دعوت بعمل آمده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با فعالیت و جهاد جهادگران قرارگاه جهادی حضرت ابوالفضل (ع) بسیج دانشجویی شهرستان شادگان، روستایی صلحاویه در این شهرستان به طور کامل آباد شد.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت ابوالفضل (ع) بسیج دانشجویی شهرستان شادگان اذعان داشت: با همت خیرین، سپاه و تلاش و اراده جهادگران و مطالبه صحیح از مسئولان، ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا با کانال کشی ۲ هزار و ۴۰۰ متر احیا شد.

مصطفی منیعات، اتمام عملیات احداث تنها مسجد نیمه کاره روستای صلیحاویه، احداث یک باب منزل برای یک خانواده نیازمند و آسفالت شدن معابر روستایی با پیگیری‌های انجام شده از استان خوزستان (اهواز) و تهران را از جمله خدمات این گروه جهادی در مناطق محروم برشمرد.

به گفته او، بیش از ۴۰ نفر پزشک، پرستار و بهیار برای پایش و غربالگری روستای صلیحاویه به منطقه اعزام شدند.

حضور فعال جهادگران در مناطق سیل زده خوزستان

منیعات با بیان اینکه اردو‌های جهادی همچنان به قوت خود باقی است، بیان کرد: در سیلاب اخیر، یک هزار و ۵۰۰ جهادگر در مناطق درگیر سیل خوزستان ساماندهی و جانمایی شدند و صد‌ها متر سیل بند زدن احداث کردند.

این مقام مسئول، تامین امکانات از جمله؛ گونی، پلاستیک، بیل، ماشین سبک، کمپرسی، لودر، تهیه و توزیع روزانه یکهزار پرس غذای گرم، تامین کولر، فرش و برق کشی اتاق فردی با مشکل حرکتی بیش از ۹۰ درصد در روستای سیل زده صراخیه به کمک سایر مسئولان جهادی استان خوزستان را از دیگر خدمات گروه جهادی قرارگاه حضرت ابالفضل (ع) عنوان کرد.

باسواد شدن دختری ۱۲ ساله در ۱۰ روز

مصطفی منیعات اظهار کرد:در جریان اردو‌های جهادی، دختری ۱۲ ساله که از داشتن سواد خواندن و نوشتن محروم بود و علاقه زیادی به کسب این مهارت داشت، با عنایت اهل بیت علیهم السلام و با همت خواهران بسیجی حاضر در اردو و اراده آن دختر، موفق شدن در مدت ۱۰ روز سواد خواندن و نوشتن را کسب کند و با خط خود نامه‌ای برای تشکر و خداحافظی نوشت.

او گفت: تهیه و توزیع لوازم التحریر، سبد کالا، پیگیری بعضی از مشکلات مردم، راه اندازی مشاغل خانگی از جمله؛ پخت نان خانگی، اهدای نخل، مرغ و... از دیگر فعالیت‌ها و خدمات گروه جهادی قرارگاه جهادی حضرت ابالفضل (ع) بسیج دانشجویی شهرستان شادگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دکتر محبی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی در اندیکای خوزستان گفت: قرارگاه جهادی شهدای اندیکا با حمایت و پشتیبانی سپاه امام علی بن ابی طالب (علیه السلام)، دانشگاه علوم پزشکی قم، بسیج جامعه پزشکی قم، بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی قم، متشکل از گروه‌های جهادی شهید شیخ شعاعی، سفیران سلامت، شهید لطفی نیاسر و شهید دیالمه در مدت شش روز در شهرستان اندیکا و روستا‌های اطراف فعالیت کرد.
وی افزود: در بخش پزشکی ۵۰ نفر از پزشکان فوق تخصص و متخصص با تخصص‌های ریه، غدد، چشم، گوش، حلق و بینی، متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال، متخصص قلب، و ... به حدود ۳ هزار ۴۵۰ نفر از مردم شریف منطقه خدمت ارائه کردند و حدود ۲۲۰ قلم دارو به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان توزیع شد.
وی با اشاره به انجام خدمات گسترده در بخش دندان پزشکی، گفت: در بخش دندانپزشکی نیز با حضور متخصصان و دندان پزشکان در بخش‌های تصویر برداری، جراحی، عصب کشی و ترمیم بیش از ۱۶۰۰ خدمت ارائه شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به حضور گروه پزشکی در روستا‌های اطراف و چادر‌های عشایر اشاره کرد و گفت: تیم پزشکی با حضور در روستا‌ها و چادر عشایر به ویزیت آنها و ارایه دارو پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان