Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، وزیر نیرو در سفر روز گذشته خود به یزد خبری را مبنی بر افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرد که در برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه تحت عنوان تعرفه جدید فروش برق منعکس شده است.

در توضیح این خبر آمده است؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر روز پنجشنبه به استان یزد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش هزینه‌های تامین انرژی در طی یک سال اخیر، وزارت نیرو در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش کرده است تا فشار بیشتری را تحمل کرده و انرژی تولیدی بخش خصوصی را قیمت بالاتری خریداری کند تا همچنان انگیزه سرمایه‌گذاران برای حضور در این بخش حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در انعکاس و بازنشر این خبر در برخی خبرگزاری‌ها تیتر‌ها و محتوای مطلب به عنوان «تعرفه‌های جدید قبل از مهر در قبوض اعمال می‌شود» و با این توضیح به نقل از وزیر نیرو منتشر شده که «تعرفه‌های جدید قبوض انرژی مشخص شده و به زودی و به احتمال زیاد قبل از مهرماه اعمال می‌شود» و این خبر به طور کامل اشتباه است.

محتوای این خبر روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو به نقل از ساتبا مطرح شده بود که پیشنهاد افزایش تعرفه خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها در کارگروه ویژه وزارت نیرو در حال بررسی نهایی است و به احتمال زیاد تا یک ماه آینده این مهم به نتیجه خواهد رسید تا با این اقدام بخشی از دغدغه‌های بخش خصوصی مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­ انیسیان افزود: با وجود تصویب این افزایش در جلسه هئیت دولت، جزئیات آن نظیر ­تعرفه های­ ویزیت و جزء فنی و جزء حرفه‌ای مشخص نشده­ ­­و در حال بررسی است. وی گفت: بر اساس این مصوبه که بیش از ۷۵ درصد آن زیرساخت‌های نظام سلامت مثل هتلینگ بیمارستان ها، جزء فنی نگهداری تجهیزات پزشکی و دارو است و کمتر از ۲۵ درصد از این تعرفه گذاری به دستمزد کادر درمان و پزشکی اختصاص می‌یابد. انیسیان ادامه داد: با مذاکرات و محاسبات با رویکرد پرداخت حداقلی از جیب مردم و حفظ زیرساخت‌های نظام سلامت، جزئیات این افزایش تعرفه‌ها تعیین خواهد شد. مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی گفت: تورم نظام سلامت به دلیل وابستگی زیاد به نیروی متخصص و تکنولوژی حدود ۲۰ درصد از تورم عمومی بیشتر است. سازمان نظام پزشکی تورم نظام سلامت را در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ درصد محاسبه کرده، اما دولت عدد ۳۶ درصد را برای افزایش تعرفه‌ها انتخاب کرده است. وی گفت: میزان پرداخت از جیب مردم در خدمات مختلف متفاوت است. در مورد دارو کمتر است، در بخش خدمات­ خصوصی بیشتر است حدود­ ۶۰ درصد از هزینه‌های بستری و سرپایی  ­­از جیب مردم پرداخت می‌شود. انیسیان گفت: سیاست‌های انقباضی دولت و کمبود منابع بیمه‌ها منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم می‌شود.

دیگر خبرها

  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • 3 اشتباه دیگر فروش
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • تعرفه‌های پزشکی چند درصد افزایش پیدا کرد؟
  • افتتاح کارخانه ذوب آهن در کابل
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید