Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@17:33:20 GMT

در انتظار ظهور نسل طلایی جدید کشتی فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۴۹۴۵

محمد بنا با تیمی جوان راهی قزاقستان شده تا بلکه این فرنگی کاران کم تجربه بتوانند نسل طلایی جدیدی را برای کشتی ایران تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا، پس از مدت‌ها انتظار برای علاقه‌مندان به کشتی در آستانه شروع رقابت‌های جهانی 2019 که در قزاقستان و در شهر نورسلطان برگزار می‌شود خواهیم بود.

کشتی فرنگی کشورمان چند وقتی است که حال و روز خوشی ندارد و سال گذشته هم با قرار گرفتن در رده یازدهم جهان و کسب تنها یک مدال برنز نشان داد از روزهای طلایی این رشته ورزشی فاصله زیادی داریم ولی بازگشت محمد بنا و تغییر نسلی که این مربی در تیم کشتی فرنگی ایجاد کرده امیدها را برای بازگشت به روزهای اوج زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بار دیگر تصمیم گرفته با دعوت از نفرات جدید و جوان‌تر و البته با انگیزه‌تر پا به مسابقات بگذارد و حالا در شرایطی به قزاقستان رفته‌اند که 80 درصد از تیم کنونی اولین مسابقات جهانی خود را تجربه می‌کنند و امید می‌رود شاهد ظهور یک نسل طلایی دیگر در کشتی باشیم.

"ورزش سه"، انتظار گوش شکسته ها به سر رسید و بالاخره مسابقات جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان از فردا آغاز خواهد شد.

اسامی نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان:

55 کیلوگرم: پویا ناصرپور

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی

63 کیلوگرم: میثم دلخانی

67 کیلوگرم: حامد تاب

72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی

82 کیلوگرم: سعید عبدولی

87 کیلوگرم: رامین طاهری

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی

 

از میان این 10 فرنگی کار فقط 2 نفر یعنی سعید عبدولی و محمدعلی گرایی سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته اند و اتفاقا هر 2 هم سابقه رفتن روی سکوی جهانی را هم دارند و سایر نفرات افراد جدیدی هستند که با اعتماد محمد بنا اولین حضور در چنین سطحی از رقابت‌ها را تجربه می‌کنند.

وقتی به آخرین صحبت های محمد بنا با فرنگی کاران ملی پوش قبل از اعزام به مسابقات جهانی گوش می کنیم، متوجه می شویم که بنا به تیم ایمان دارد و می خواهد یک شگفتی بزرگ را در سال قبل از المپیک رقم بزند.

حمید سوریان هم به عنوان نایب رییس فدراسیون و البته اسطوره کشتی فرنگی ایران همراه این تیم راهی نورسلطان قزاقستان شده و می تواند در کنار بنا به عنوان کسی که 6 بار روی سکوی نخست جهان ایستاده، به فرنگی کاران جوان کمک کند.

رقابت‌های جهانی کشتی از فردا شروع خواهد شد و ابتدا فرنگی کاران و بعد از چند روز آزادکاران روی تشک می روند. علاوه بر اینکه آن ها به دنبال کسب مدال خواهند بود، شاید مهمتر از همه قرار گرفتن بین 6 کشتی گیر برتر مسابقات باشد که سهمیه المپیک 2020 را کسب می کنند.

 

برنامه مسابقات فرنگی کاران در رقابت های جهانی قزاقستان به شرح زیر است:

شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه: مسابقات اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم

یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهریورماه: مسابقات اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم

دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 شهریورماه: مسابقات اوزان  60، 77 و 130 کیلوگرم

 

قرعه کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری انجام و کشتی‌گیران در روز نخست تا فینال رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و در روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال برگزار می شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فرنگی محمد بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۴۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد ۳۰ و ۳۱ فروردین در استان کردستان برگزار می‌شود.

اسامی داوران قضاوت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:
سرپرست فنی: غلامرضا طاهرخانی (قزوین)
ژوری: امیرحسین رهنما (سمنان) محمد رحیم پور (کردستان)
داوران درجه یک بین المللی: غلامرضا بهارلو (چهارمحال و بختیاری) محمودرضا ستوده (لرستان) احمد تاجیک (تهران) بهنام شیرمحمدی (تهران) هژار عباسی (آذربایجان غربی) محسن جلیلیان (اروند)
داوران درجه دو بین المللی: شیرزاد غلامزاده (لرستان) محمود مدبر (کرمانشاه) مسعود امجدی (تهران) فرید بهرامی (لرستان) سید حمیدرضا موسوی (سمنان) مهدی شهبازی (کرمانشاه) عدنان خدامرادی (کردستان)
داوران درجه سه بین المللی: حامد وکیلی صادقی (تهران)

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رقابت سخت ۷۴ کیلوها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • آغاز اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان از ۱۰ فروردین