Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@10:49:05 GMT

در انتظار ظهور نسل طلایی جدید کشتی فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۵۰۶۱

آفتاب‌‌نیوز :

محمد بنا با تیمی جوان راهی قزاقستان شده تا بلکه این فرنگی کاران کم تجربه بتوانند نسل طلایی جدیدی را برای کشتی ایران تشکیل دهند.

پس از مدت‌ها انتظار برای علاقه‌مندان به کشتی در آستانه شروع رقابت‌های جهانی 2019 که در قزاقستان و در شهر نورسلطان برگزار می‌شود خواهیم بود.

کشتی فرنگی کشورمان چند وقتی است که حال و روز خوشی ندارد و سال گذشته هم با قرار گرفتن در رده یازدهم جهان و کسب تنها یک مدال برنز نشان داد از روزهای طلایی این رشته ورزشی فاصله زیادی داریم ولی بازگشت محمد بنا و تغییر نسلی که این مربی در تیم کشتی فرنگی ایجاد کرده امیدها را برای بازگشت به روزهای اوج زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بار دیگر تصمیم گرفته با دعوت از نفرات جدید و جوان‌تر و البته با انگیزه‌تر پا به مسابقات بگذارد و حالا در شرایطی به قزاقستان رفته‌اند که 80 درصد از تیم کنونی اولین مسابقات جهانی خود را تجربه می‌کنند و امید می‌رود شاهد ظهور یک نسل طلایی دیگر در کشتی باشیم.

"ورزش سه"، انتظار گوش شکسته ها به سر رسید و بالاخره مسابقات جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان از فردا آغاز خواهد شد.

اسامی نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان:

55 کیلوگرم: پویا ناصرپور

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی

‌63 کیلوگرم: میثم دلخانی

67 کیلوگرم: حامد تاب

72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی

82 کیلوگرم: سعید عبدولی

87 کیلوگرم: رامین طاهری

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی

از میان این 10 فرنگی کار فقط 2 نفر یعنی سعید عبدولی و محمدعلی گرایی سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته اند و اتفاقا هر 2 هم سابقه رفتن روی سکوی جهانی را هم دارند و سایر نفرات افراد جدیدی هستند که با اعتماد محمد بنا اولین حضور در چنین سطحی از رقابت‌ها را تجربه می‌کنند.

وقتی به آخرین صحبت های محمد بنا با فرنگی کاران ملی پوش قبل از اعزام به مسابقات جهانی گوش می کنیم، متوجه می شویم که بنا به تیم ایمان دارد و می خواهد یک شگفتی بزرگ را در سال قبل از المپیک رقم بزند.

حمید سوریان هم به عنوان نایب رییس فدراسیون و البته اسطوره کشتی فرنگی ایران همراه این تیم راهی نورسلطان قزاقستان شده و می تواند در کنار بنا به عنوان کسی که 6 بار روی سکوی نخست جهان ایستاده، به فرنگی کاران جوان کمک کند.

رقابت‌های جهانی کشتی از فردا شروع خواهد شد و ابتدا فرنگی کاران و بعد از چند روز آزادکاران روی تشک می روند. علاوه بر اینکه آن ها به دنبال کسب مدال خواهند بود، شاید مهمتر از همه قرار گرفتن بین 6 کشتی گیر برتر مسابقات باشد که سهمیه المپیک 2020 را کسب می کنند.

برنامه مسابقات فرنگی کاران در رقابت های جهانی قزاقستان به شرح زیر است:

شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه: مسابقات اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم

یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهریورماه: مسابقات اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم

دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 شهریورماه: مسابقات اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم

قرعه کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری انجام و کشتی‌گیران در روز نخست تا فینال رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و در روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشتی فرنگی محمد بنا مسابقات جهانی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز

به گزارش قدس آنلاین مسابقات گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته کشتی فرنگی عصر امروز(یکشنبه) در بیشکک قرقیزستان به پایان رسید. در این پیکارها علیرضا مهمدی و امین کاویانی‌نژاد از ایران موفق به کسب سهیمه شدند. با ثبت این ۲ سهمیه، فرنگی کاران ایران با تیم کامل راهی پاریس خواهند شد.

موفقیت شاگردان حسن رنگرز در قرقیزستان از دید اتحادیه جهانی کشتی دور نماند. این اتحادیه با انتشار عکس ملی پوشان ایران نوشت: کشتی فرنگی ایران تنها تیمی در جهان است که سهمیه کامل حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کرده است.

نمایندگان کشتی ایران در رشته آزاد نیز پنج سهمیه کسب کردند. در این رشته روسیه و جمهوری آذربایجان با ۶ سهمیه در جهان پیشتاز هستند.

ورزش ایران تا کنون موفق به کسب ۳۰ سهمیه برای حضور در بازی های المپیک شده که ۱۱ سهمیه آن مربوط به رشته کشتی است. به عبارتی ورزشکاران این رشته ۳۶ درصد سهمیه های ایران را کسب کردند

سهمیه‌های کشتی به اسم کشور است و فدراسیون بعد از برگزاری انتخابی‌ها نفرات نهایی پاریس را مشخص می کند.

برای تیم کشتی فرنگی ایران مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در ۶۷، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷، علیرضا مهمدی در وزن ۸۷، محمد هادی ساروی در وزن ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند.

نمایندگان ایران در مسابقات جهانی بلگراد چهار سهمیه و در گزینشی آسیا ۲ سهمیه گرفتند.

در کشتی آزاد نیز رحمان عموزادخلیلی در وزن ۶۵، یونس امامی در وزن ۷۴، حسن یزدانی در وزن ۸۶، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه های ایران را کسب کردند.علیرضا سرلک نیز به مسابقات گزینشی استانبول اعزام می شود و در صورت کسب سهمیه مسافر پاریس خواهد شد.

در کشتی آزاد هنوز تکلیف نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک مشخص نیست و قرار است یک انتخابی بین حسن یزدانی و کامران قاسمپور در این وزن برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد/کدام ملی‌پوشان به پاریس می‌روند
  • کولاک نماینده کشتی ایران در بیشکک | سهمیه المپیک کشتی فرنگی کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • اعزام تیم ۱۱ نفره کشتی فرنگی نوجوانان قم به جام بین المللی صفوی
  • شاگردان رنگرز کار نیمه‌تمام را تمام می‌کنند/در انتظار ۲ سهمیه
  • رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک