Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: تشدید تنش میان هند و پاکستان بعنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا می‌تواند عواقب غیرقابل تصوری برای جهان به دنبال داشته باشد.

«عمران خان» در مصاحبه با «راشا تودی» گفت: جامعه جهانی باید با توجه به عواقب درگیری هسته‌ای بین دو کشور، برای اجتناب از این رویارویی مسلحانه، دخالت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه کشمیر وضعیت را خطرناک‌تر کرده است و تنش‌ها می‌تواند فراتر از منطقه باشد.

وی گفت: در برهه کنونی تنش‌ها بین دو کشور به اوج خود رسیده است و دلیل تشدید تنش‌های کنونی، اقدامات دهلی نو در لغو خودمختاری کشمیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاکستان هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست

"آخوند عبدالجليل فرهمند" مدرس مدارس علوم دينی گلستان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان نقش محوری در ایجاد وحدت و تقریب میان مسلمانان دارد، به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت: اخوت و برادری یكی از بهترین راهكارها برای حفظ قدرت جامعه اسلامی به شمار می رود، راهبردی كه موجب اتحاد و همبستگی مسلمانان می شود و جامعه را از بسیاری كجروی های روحی و اجتماعی مصون می دارد، رمضان به عنوان ماه نزول معجزه الهی بهترین زمان برای توجه به این آموزه مهم دینی است.
 
وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان مهمترین نقش را در اتحاد و تقریب بین مسلمین که بر اساس یک دستور و از یک خدای واحد و به آیات یک کتاب عظیم عمل می کنند، ایفا می کند.
 
آخوند فرهمند با بیان اینکه انسان ها به دلیل دارا بودن روحیه اجتماعی همواره نیازمند پیوند، همدلی و همكاری با همنوعان خویش هستند، خاطر نشان کرد: در این راستا ضرورت دارد كه ملاك و معیار این اتحاد و یكپارچگی با دقت بررسی و شناخته شود تا بتوان از آن به بهترین صورت بهره برد. برخی بر این باورند كه نژاد و خون می تواند بهترین معیار پیوند قرار گیرد، شماری دیگر بر محل سكونت و محدوده مرزی تاكید دارند و كارشناسانی نیز زبان مشترك را عامل پیوند میان انسان ها می دانند.
 
این مدرس دینی افزود: قرآن كریم و آموزه های اسلامی كه بر پایه این كتاب الهی استوار شده اند، معیارهایی به طور كامل متفاوت با نظرهای كارشناسان ارایه می كند؛ قرآن در نظر گرفتن نژاد، رابطه خونی و محدوده مرزی را برای اتحاد و برادری خلاف تكامل مادی و معنوی انسان و مانع هدف های واقعی آفرینش انسان می داند و تاكید دارد، تنها عاملی كه می تواند، زمینه های تقویت اتحاد و پیوستگی میان مردم جامعه و ملت ها را به یكدیگر فراهم آورد، ایمان دینی است. زمانی كه ایمان دینی میان جامعه تحقق یابد، میان آن ملت روح برادری و اخوت دمیده می شود، موضوعی كه زمینه ساز تكامل و رشد همه جانبه در زندگی مادی و معنوی خواهد شد.
 
روزه، نماد اتحاد مسلمانان
وی با بیان اینکه نقش روزه در اتحاد، هماهنگی، همسویی و در صف بودن همه مسلمانان، مؤثر بوده و نماد اتحادی است که مسلمانان به نمایش می گذارند، تاکید کرد: در میان ماه های سال، ماه رمضان دارای اولویت های ویژه می باشد که یکی از ویژگی ها و فضایل ماه رمضان این است که همه مسلمانانی که مکلف هستند به مهمانی خدا رفته و روزه می گیرند و از خوردن و آشامیدن و انجام گناه و معصیت خودداری می کنند.
 
این مدرس دینی ادامه داد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه ایرانیان و مسلمانان و بلکه همه عالم را یادآور روز مهمی می­کند یعنی روز اسلام، روز قدس. روزی که بنیان آن را حضرت امام خمینی به یادگار گذاشت. آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف، از بنیادی‌ترین اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در اغلب سخنان خود درباره مسائل منطقه به یادآوری آن می‌پردازند.
 
آخوند فرهمند اظهار داشت: دین مبین اسلام و آموزه های دینی بر صلح و آشتی تاكید فراوانی دارند و در این میان ماه مبارك رمضان فرصت ارزشمندی به منظور صلح، آشتی و پرهیز از كینه توزی است كه باید از آن بهره مند شد و اینگونه در مسیر قرب الهی گام برداشت.
 
وی معتقد است: دین اسلام روحیه جنگ، ستیزه جویی و كشورگشایی را نفی كرده است و مساله جهاد را به عنوان اقدامی دفاعی، انسان دوستانه و در راستای گسترش صلح و امنیت برای مبارزه با ظلم و بی عدالتی تجویز می كند به همین دلیل صلح پایدار و آرامش جزء در پرتو مفاهیم و آموزه های متعالی این دین الهی ایجاد نمی شود و حلقه اتصال تمام جوامع بشری كه از نظر زبان، نژاد و منطقه جغرافیایی متفاوت هستند، تنها در پرتو ایمان به خدا تحقق خواهد یافت.
 
اسلام دین صلح و رحمت
آخوند فرهمند با بیان این واقعیت که اسلام دین صلح و رحمت است، افزود: خداوند بلند مرتبه در تایید این حقیقت در آیه 208 سوره بقره می فرماید: "ای كسانی كه ایمان آورده اید، همگی در صلح و آشتی در آیید و از گام های شیطان پیروی نكنید كه او دشمن آشكار شما است".
 
این عالم دینی افزود: ماه مبارك رمضان به عنوان فرصتی ارزشمند برای تهذیب نفس و منزه ساختن روح و جان انسان از لغزش ها و ناپاكی محسوب می شود، روزهای پرفضیلتی كه مسلمانان زنگارهای كینه و دشمنی را از قلب خویش می زدایند و با اتكا بر تعالیم روح بخش اسلام برای گسترش صلح و آرامش در میان مسلمانان تلاش می كنند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم ماه مبارک رمضان امسال فرصتی طلایی برای یادآوری ارزش‌های اصیل دین مبین اسلام همچون برادری، صلح و وحدت در میان مسلمانان  جهان و توفیقات روز افزون برای برادران و خواهران مسلمان در هر نقطه از کره خاکی باشد.
 
افزایش اهمیت ماه رمضان با محوریت مسجدالاقصی
مدرس علوم دینی گلستان با تاکید بر این موضوع که ماه رمضان در فلسطین همواره جزء دوران پر تنش و آبستن خیزش‌های مردمی و گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است، گفت: در طول سال‌های گذشته به دلیل سازماندهی‌های منظم گروه‌های مقاومت در کرانه باختری، اهمیت ماه رمضان با محوریت مسجدالاقصی افزایش یافته است. مقامات اسرائیل تدابیر خود را برای مقابله با تهدیدات در کرانه باختری و قدس شرقی اتخاذ کرده اند و شرایط نبرد طوفان الاقصی نیز به حساسیت این ماه افزوده است. به نظر می‌رسد با فعال شدن هسته‌های مقاومت در کرانه باختری در ماه رمضان و گسترش دامنه درگیری‌ها در مرزهای شمالی اراضی اشغالی، مقاومت می‌تواند فرصت مناسبی برای مبادله اسرا و چگونگی آتش بس داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اگر دوران مبارزه فلسطین علیه اسرائیل در دو دهه گذشته را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که ماه مبارک رمضان و ایام قبل و بعد از آن جزء مهم‌ترین بازه‌های تاریخی در این مبارزه به حساب می‌آید. ترویج روحیه معنوی و عبادت‌های دسته جمعی، افطاری‌های مسجدالاقصی و سایر نواحی، فضاسازی مناسب در شهرها و محله‌ها و در سال‌های اخیر مسائلی نظیر محله شیخ جراح و ورود شهرک نشینان به محوطه مسجدالاقصی و … باعث شده است تا ماه رمضان و مسجدالاقصی به عنوان سمبلی برای عملیاتهای مقاومتی و خروش مردمی علیه اسرائیل باشد.
 
وی با اشاره به این که مقاومت فلسطین از فضای معنوی ماه رمضان بهره می‌برد تا روحیه مقاومت را افزایش و عملیات های مقاومتی را تشدید نماید، تاکید کرد: این همان چیزی است که دستگاه‌های امنیتی و نظامی اسرائیل در فرا رسیدن ماه رمضان هر سال به آن توجه ویژه می‌کنند. مقاومت فلسطین، روحیه معنوی و جهادی خود را برای انجام عملیات در ماه رمضان از تاریخ غنی جنگ‌ها و فتوحات امت اسلامی در این ماه به دست آورده است. "جنگ بدر"، "فتح مکه"، "فتح اندلس" و "نبرد عین جالوت" و نبرد "چهارم اعراب و اسرائیل در رمضان ۱۹۷۳" همگی الهام بخش مقاومت فلسطین برای تقلید از آنها هستند.
 
روحیه اسلام گرایی و مقاومت مردم فلسطین
آخوند فرهمند با بیان اینکه روحیه جدیدی در ملت فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و مردم احیا شده و آن، روحیه اسلام‌گرایی و مقاومت در برابر ظالمان است، گفت: امروز ظالمی بالاتر از اسرائیل و آمریکا و مظلومی بالاتر از ملت فلسطین نداریم. در هیچ کجای جهان بیمارستان را بمباران نمی‌کنند و در هیچ منطقی زخمی‌ها را به خاک و خون نمی‌کشند این جنایات فقط از رژیم صهیونیستی برمی‌آید.
 
وی ادامه داد: آرمان فلسطین تبدیل به یک آرمان و مطالبه جهانی شده است، بگونه‌ای که صلح و عدالت بدون توجه به مسئله فلسطین معنایی پیدا نخواهد کرد. لذا امروز به دلیل جهانی شدن ‌ارمان فلسطین، هر اتفاق ویژه‌ای که در حوزه صلح و عدالت در جهانی روی دهد، ابتدا باید پاسخگوی مسئله فلسطین باشد. البته ما امروز صرفا شاهد ظلم در سرزمین‌های اشغالی نیستیم، امروز قدرت‌های بزرگ در جای جای جهان در حال ظلم و نابود سازی حقوق ملت‌ها هستند، اما نقطه بارز این نوع رفتارها که به یک نماد جهانی مبدل شده‌، مسئله فلسطین است. در حقیقت امروز دیگر بدون توجه به مسئله فلسطین، نمی‌شود پیگیری و مطالبه عدالت جهانی کرد.
 
مدرس علوم دینی خاطر نشان کرد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد نه همه محور مقاومت بلکه تنها یک گروه کوچک و در محاصره ۱۷ ساله، می‌تواند بزرگترین شکست حیات پر از ظلم رژیم صهیونیستی را بر آن وارد کند. لذا؛ جهان اسلام باید خود را از زندان ترس از صهیونیسم و غرب رها کند و حمایت‌های عملی از مقاومین فلسطین را در دستور کار خود قرار دهد.
 
این عالم دینی یادآور شد: تحریم صادرات نفت و گاز به غرب و رژیم غاصب اسرائیل، اقدام به لغو عضویت ۵۷ کشور اسلامی در سازمان ملل متحد و از مشروعیت خارج کردن این سازمان منفعل و حامی نسل‌کشی فلسطینیان، همچنین اقدام مشابه درباره دادگاه بین‌المللی کیفری، باز کردن مرزها و آزاد گذاشتن مردم مسلمان برای کمک عملی به برادران مسلمان ما در فلسطین از جمله اقدامات حداقلی است که از جهان اسلام و دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود.
 
پاره تن اسلام در شرایط خوبی نیست
وی با بیان اینکه مقوله فلسطین موضوع جدیدی نیست و سه ربع قرن است مردم ستمدیده این سرزمین در حال مبارزه ای دایمی با رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: اما این روزها با زبانه کشیدن آتش خشم فلسطینیان و حماسه سازی مقاومت در قالب "طوفان الاقصی"، مصائب فلسطین به عنوان پاره تن اسلام، بار دیگر در صدر اخبار جهانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) "مساله قدس یک مساله شخصی نیست، یک مساله مخصوص به یک کشور و یا یک مساله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجدالاقصی پی‌ریزی شد". امام راحل در ۲۵ فروردین ۱۳۶۱ در پیامی خطاب به ملت فلسطین و امت اسلام، اهمیت قدس شریف و لزوم مبارزه با اشغالگران قدس‏ را یادآور شده و در پیام خود فرمودند: "چه دردناک است برای مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن‌همه امکانات مادی و معنوی، در منظر آنان، از یک مشت اوباش جنایتکار به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالیقدرش، این چنین جسارت واقع شود".
 
آخوند فرهمند در پایان با بیان اینکه مظلوم تر از مردم فلسطین وجود ندارد، زیرا اسرائیلی‌ها سرزمین آنها را اشغال و به آنان زور می‌گویند و این نمونه بارز ظلم است که در قالب حمایت از مستضعفان در قانون ما متجلی شد، اظهار داشت: جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را نمی‌پذیرد و ضرورت دارد تا همه مسلمین جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند. حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم کودک کش اسراییل وظیفه همه ملت‌های مسلمان است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین باغ گل لاله آسیا در کشمیر هند
  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • عکس| پرسپولیس در میان پرطرفدارترین تیم‌های جهان
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • شهادت یک مرزبان در منطقه مرزی میرجاوه