Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:53:47 GMT

مانور ناتو در جمهوری آذربایجان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۵۵۸۷

مانور ناتو در جمهوری آذربایجان برگزار شد

به گزارش روز جمعه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این تمرینات در قالب برنامه فرصت های عملیاتی ناتو و با حضور گروهان شناسایی و چند فروند بالگرد نظامی میگ -17 ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد.

ارزیابی گروهان شناسایی ارتش جمهوری آذربایجان ازسوی تیم ارزیابی چند ملیتی متشکل از ناظران فرماندهی نیروی زمینی ناتو و ارزیابی تمرینات بالگردهای نظامی از سوی نمایندگان نیروی هوایی این سازمان بین المللی نظامی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این تمرینات نظامی، ارزیابی آماده باش رزمی، فعالیت و مطابقت سطح تجهیز واحد های نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با استانداردهای ناتو برای مشارکت در برنامه  فرصت های عملیاتی این سازمان اعلام شده است.

ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این تمرینات و در قالب برنامه فرصت های عملیاتی ناتو برای نخستین بار فعالیت مشترک عملی واحدهای نیروی زمینی و نیروی هوایی را اجرا کرد.

در این گزارش به مدت برگزاری این تمرینات نظامی اشاره ای نشده است.

 روابط جمهوری آذربایجان و ناتو از سال 1994 میلادی آغاز شده و دو طرف در حوزه های مختلف از جمله آموزش نظامیان آذربایجانی براساس استانداردهای ناتو ، عملیات مین زدایی در برخی مناطق جمهوری آذربایجان و مشارکت در عملیات حفاظت صلح در افغانستان، همکاری می کنند.

ماموریت گروه نظامی 120 نفره جمهوری آذربایجان در قالب ناتو از ماه نوامبر سال 2002 در افغانستان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

گروهی از نظامیان جمهوری آذربایجان نیز پیشتر ماموریت های نظامی در قالب ناتو در عراق و کوزوو داشتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم غلام‌حسین سلیمانی درباره بازسازی و بازتولید ادوات مورد نیاز نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در دنیا تجهیزات نظامی دارای ویژگی‍های خاص را از رده خارج نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را ارتقا می‌دهند؛ به عنوان مثال تانک «ام ۶۰» از جمله تجهیزاتی است که در دهه ۶۰ میلادی وارد کشورمان شده و اکنون این وسیله با قرارگیری تجهیزات نوین بر روی آن، به وسیله‌ای عملیاتی برای مقابله با تهدیدات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم صحنه‌ نبرد، اقتصادی کردن چنین تجهیزاتی است؛ از این رو با همین نگاه در حوزه‌ زرهی و توپخانه، تجهیزات موجود یا در حال طراحی، باید امکان مقابله با تهدیدات را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در نیروی زمینی ارتش نگاه ویژه‍ای به تجهیزات وجود دارد؛ چه به تجهیزاتی که برای مقابله با تهدیدات، نیازمند ارتقا هستند و چه تجهیزات جدیدی که بر حسب نیاز باید طراحی و تولید شوند؛ بنابراین در همین راستا و در آینده نزدیک شاهد الحاق تجهیزات جدید به این نیرو خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش
  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر
  • رژه روز ارتش برگزار شد
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی