Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@01:33:40 GMT

توضیح اسماعیلی درباره بخشنامه نحوه احضار اشخاص حقوقی +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۵۷۴۷

توضیح اسماعیلی درباره بخشنامه نحوه احضار اشخاص حقوقی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

غلامحسین اسماعیلی: سیاست دستگاه قضایی در سال رونق تولید به‌گونه‌ای است که ضمن بررسی موضوعات در چارچوب ضوابط قانونی، اخلالی در فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی به وجود نیاید.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خبر ۲۱ سیما با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه درخصوص "نحوه احضار اشخاص حقوقی" به دادگستری‌های سراسر کشور، اظهار کرد: سیاست دستگاه قضایی در سال رونق تولید به‌گونه‌ای است که ضمن بررسی موضوعات در چارچوب ضوابط قانونی، اخلالی در فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

واکنش سخنگوی دولت به بخشنامه جدید رئیسی بخشنامه نحوه احضار اشخاص حقوقی ابلاغ شد

وی افزود: منشا صدور بخشنامه "نحوه احضار اشخاص حقوقی" الهام گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهتمام به مواد ۶۸۸ و ۶۸۹ قانون آئین دادرسی کیفری است که اهتمام کافی برای اجرای آن نمی‌شد.

اسماعیلی ادامه داد: این بخشنامه تاکید جدی است برای اینکه ما نحوه دادرسی اشخاص حقوقی را طوری تمشیت کنیم که ضمن احقاق حق، به هیچ عنوان روند فعالیت‌های اقتصادی، تولید و اشتغال با اشکالی مواجه نشود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: پیش از این وقتی طرح شکایتی علیه اشخاص حقوقی، بنگاه‌ها و موسسات صورت می‌گرفت با احضار مدیرعامل و تفهیم اتهام به او با دومشکل مواجه بودیم؛ یک اینکه بعضا در همان ابتدا مدیرعامل بازداشت می‌شد و این امر موجب اخلال در بنگاه اقتصادی می‌شد و دو اینکه با احضار مدیرعامل و پیگیری پرونده قضایی برخی از فعالیت‌های اقتصادی خصوصا کارگاه‌های بزرگ و برندهای مشهور تضعیف می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: این بخشنامه از بروز این قبیل موارد در حوزه فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ کشور به‌ویژه در حوزه تولید و اشتغال پیشگیری می‌کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان قوه قضاییه سید ابراهیم رئیسی بخشنامه مبارزه با فساد غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۷۰ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد: از تعداد ۵۳۲ مصوبه ابلاغ شده، تا کنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان، به طور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاه‌های اقتصادی اقدام کرده است.

پیگیری ۵۰۰ پرونده بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به صورت مستمر تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم مانند تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در نشست‌های مذکور بوده است.

کد خبر 6078562

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد