Web Analytics Made Easy - Statcounter

  

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ لیندلی جانسون افسر دفاع سیاره ای و مدیر دفتر هماهنگ سازی دفاع سیاره ای ناسا در این باره گفت:

این سیارک ها به خوبی زیر نظر بوده اند، یکبار در سال ۲۰۰۰ و یکبار هم در سال ۲۰۱۰ و مدارهایشان  کاملا مشخص است. هر دوی این سیارک ها با فاصله حدودی  ۵.۶ میلیون کیلومتر از کنار زمین عبور می کنند و  این نکته را هم باید در نظر داشت که سیارک های کوچک همیشه از نزدیکی زمین رد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سیارک ها که 2010 C01 نام دارد و ابعادی بین ۱۲۰ تا ۲۶۰ متر دارد راس ساعت ۸:۱۲ صبح شنبه به وقت تهران از مجاورت زمین میگذرد و سیاره دوم که 2000 QW7 نام دارد طبق برآوردهای صورت گرفته ابعادی به اندازه ۲۹۰ تا ۶۵۰ متر دارد و راس ساعت ۴.۲۴ بعداز ظهر شنبه از کنار زمین می گذرند.

اجرام نزدیک زمین چه هستند؟

اجرام نزدیک زمین یا به اختصار NEO سیارک ها و دنباله دارهایی هستند که به دور خورشید می چرخند اما مدارهای حرکتی شان آنها را به نزدیکی زمین و در فاصله حدودی ۴۸ میلیون کیلومتری می رساند.

این اجرام در واقع ذرات باقیمانده از شکل گیری منظومه خورشیدی هستند که ۴.۶ میلیارد سال پیش تشکیل شده. اغلب این سیارک ها صخره ای در بخش داخلی منظومه خورشیدی و میان مدارهای مریخ و مشتری شکل گرفته اند در حالی که دنباله دارها (که عموما هم از یخ و ذرات غبار تشکیل می شوند) در خارج از منظومه خورشیدی تشکیل می شوند.

مدار حرکت اجرام نزدیک زمین چطور محاسبه می شود؟

دانشمندان مدار یک سیارک را با مقایسه اندازه های مربوط به موقعیت آن همزمان با حرکتش در آسمان و پیش بینی های یک الگوی کامپیوتری از مدار آن حول خورشید اندازه می گیرند. هرچه یک سیارک برای مدت طولانی تری پایش شود مدار محاسبه شده برای آن دقیق تر است.

دانشمندان از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی مجموعا ۲۰ هزار NEO را شناسایی کرده اند و هر هفته ۳۰ عدد بر این اجرام اضافه می شود. بالغ بر ۹۵ درصد از این اجرام نیز از سال ۱۹۹۸ میلادی به واسطه تحقیقاتی شناسایی شدند که ناسا بودجه آنها را تامین کرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه زمین سیاره مریخ ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • شکار لحظه عبور جونو از مقابل مشتری/ فیلم
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند