Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار خواهد شد. تاریخ انتشار: 00:05 - 23 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۲۵۸

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۲۳ تا ۲۶ شهریور  در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزن ۷۲ کیلوگرم:

امین کاویانی‌نژاد چندی پیش در جام بالاوادزه و کارتوزیای گرجستان روی تشک‌های مبارزه یکه‌تازی می‌کرد و حریف می‌طلبید. کشتی‌های چشم‌نواز کاویانی‌نژاد از یک‌سو و مصدومیت محمدرضا گرایی از سوی دیگر باعث شد تا محمد بنا انگشت بگذارد روی نام کاویانی‌نژاد و او را به عنوان ملی‌پوش این وزن برای حضور در رقابت‌های جهانی نورسلطان معرفی کند.

این در حالی بود که محمدرضا گرایی هم در مسابقات آسیایی کشتی‌های خوبی را به نمایش گذاشته بود و حتی مقابل نایب‌قهرمان سال گذشته جهان هم با امتیاز عالی به پیروزی رسیده بود. به هر حال کاویانی‌نژاد حالا نماینده کشورمان در رقابت‌های جهانی است و امیدواریم با جسارت بالایی که دارد بتواند در رقابت‌های جهانی نورسلطان به خوشرنگ‌ترین مدال برسد. این کشتی‌گیر دست‌وپا کشیده خوزستانی تاکنون در همه رده‌های سنی به مدال جهانی رسیده است و اگر در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشد این توانایی را دارد که مدال جهانی در رده‌سنی بزرگسالان را هم به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند.

باتوجه به اینکه کاویانی‌نژاد یک کشتی‌گیر ناشناخته محسوب می‌شود و در وزن غیرالمپیکی به روی تشک خواهد رفت و همچنین با توجه به توانمندی‌های بسیار بالای فنی‌اش این پتانسیل را دارد که به یکی از شگفتی‌سازان در رقابت‌های جهانی تبدیل شود. از طرفی باید به خالی شدن این وزن از رقبای سنتی اشاره کنیم به طوری‌که فراک استابلر دارنده سه مدال طلا و یک برنز جهان و رسول چونائف دارنده مدال طلا و برنز جهان و المپیک به یک وزن پایین‌تر رفته‌اند تا از همین حالا بتوانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست بیاوردند و مانند چهار سال قبل برای کسب سهمیه با مشکل مواجه نشوند.

در این وزن حالا بالینت کورپاسی و ابویزید مانتسیگوف در صدر مدعیان قرار دارند. کورپاسی سال ۲۰۱۶ در اوزان غیر المپیکی به مدال طلای جهان رسید و یک سال بعد در رقابت‌های جهانی پاریس پس باخت به ژاداریف قزاقستانی باخت و غلبه بر آدام کوراک به مدال برنز دست پیدا کرد. این کشتی‌گیر مجارستاتی سال گذشته در مسابقات جهانی بوداپست تا دیدار پایانی بالا رفت اما در نهایت به فرانک استابلر باخت و در جایگاه نایب‌قهرمانی قرار بگیرد. کورپاسی در مستبقات اروپایی پائین‌تر از مانتسیگوف روسی قرار گرفت اما در تورنمنت دورتموند توانست از سد این کشتی‌گیر روسی بگذرد و مدال طلا را از آن خود سازد.

مانتسیگوف اما هم طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است و پس از کسب مدال طلای سال ۲۰۱۳ جوانان جهان همواره در تورنمنت‌های رده‌سنی بزرگسالان حضور پررنگی داشته است. مناتسیگوف که سال گذشته در رقابت‌های جهانی بوداپست در جایگاه پنجم جهان قرار گرفت و چندماه پیش هم مدال طلای اروپا را به سینه زد حالا درصدد است تا اولین مدالش از رقابت‌های بزرگسالان جهان را هم کسب کند.

این کشتی‌گیر روس که سابقه شکست مقابل افشین بیابانگرد و محمدعلی گرایی را دارد سال گذشته با دو باخت به فرانک استابلر و رسول چونائف در رده پنجم مسابقات جهانی بوداپست قرار گرفت حالا مترصد این است تا غیاب استابلر و چونائف به یکی از مدال‌های جهانی برسد.

آیک مناتساکیان از بلغارستان که سال گذشته در رقابت‌های جهانی بوداپست به مدال برنز رسید هم یکی دیگر از مدعیان این به شمار می‌رود. چنگیز ارسلان دارنده مدال طلای امیدهای جهان و نایب قهرمان اروپا، دومینیک اتلینگر از کرواسی، برناتک لهستانی، مالخاز آمویان از ارمنستان و نماینده قرقیزستان هم سایر مدعیان این وزن به شمار می‌روند که به هیچ عنوان خود را برای رسیدن به یکی مدال‌های این وزن کم‌شانس نمی‌بینند.

اما در وزن ۸۲ کیلوگرم یکی از باتجربه‌ترین کشتی‌گیران حال حاضر کشورمان به روی تشک خواهد رفت. عبدولی با دو مدال طلای جوانان‌جهان، دو مدال طلا و برنز جهان، یک برنز المپیک و دو طلا و برنز بازی‌های آسیایی باتجربه‌ترین و پرافتخارترین کشتی‌گیر حال حاضر کشورمان به حساب می‌آید و امید اول کشورمان برای کسب مدال طلا محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد کار دشواری برای رسیدن به عنوان قهرمانی ندشته باشد.

عبدولی در قزاقستان برای رسیدن به سکوی قهرمانی باید از سد رقبای مطرحی مانند ماکسیم مانوکیان دارنده مدال طلا و برنز جهان، ویکتور ساسونوسکی از بلاروس دارنده مدال نقره و برنز جهان، مورسالیف آذربایجانی دارنده مدال برنز جهان، امره کوش نایب قهرمان و نفر سوم جهان و آدلان آکیف از روسیه را مقابل خود می‌بیند. این کشتی‌گیر خوزستانی که سابقه پیروزی مقابل اکثر کشتی‌گیران شاخص این وزن را دارد اگر در شرایط ایده‌آلی قرار داشته باشد هیچ کشتی‌گیری اجازه نخواهد داد به مدال طلای این وزن نگاه چپ بیندازند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی فرنگی محمد علی گرایی کاویانی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال اولین ها

همشهری آنلاین – خیلی از موفقیت‌های بزرگ ورزش ایران در سال ۱۴۰۲، شیرینی بیشتری نسبت به گذشته داشتند چرا که برای «اولین بار» به دست می‌آمدند. در حقیقت ورزش ایران در این سال، از مرزهای دور و دراز زیادی رد شد و موفقیت‌های تاریخی و قابل توجهی را جشن گرفت.

نمونه بارز این اتفاق، در بازی‌های آسیایی هانگژو برای تیم ملی شطرنج شکل گرفت. تیمی که برای اولین بار در تمام تاریخ، روی سکوی اول بازی‌های آسیایی رفت و مدال طلا را از آن خودش کرد. تیم ۵ نفره پرهام مقصودلو، پوریا ایدنی، بردیا دانشور، امیررضا پورآقابالا و امین طباطبایی در کنار هم دست به یک کار بزرگ زدند و در حضور هند، چین و سایر قدرت‌های بزرگ شطرنج دنیا، تیم اول قاره آسیا لقب گرفتند.

در تنیس روی میز هم، امسال درهای تازه‌ای به روی ورزش ایران باز شد. تیم سه نفره نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی موفق شد یک برنز تاریخی را در تنیس روی میز تیمی از آن خودش کند. ایران برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها نیز صاحب مدال برنز در رشته دوبل شد. تیم دو نفره نیما و نوشاد عالمیان، این موفقیت تاریخی را در سال ۱۴۰۲ به ورزش ایران هدیه کردند. این موفقیت‌ها موجب شدند ورزش ایران روزهای دلچسبی را تجربه کند. البته که به طور کلی به لحاظ تعداد مدال و جایگاه در بازی‌های آسیایی هانگژو، اوضاع به سود ورزش ایران پیش نرفت و عملکرد کاروان، درخشان نبود. ایران در این رقابت‌ها ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز به دست آورد و تعداد طلاهای کاروان نسبت به دوره‌های قبلی کم‌تر به نظر می‌رسید. هر دو ستاره پرچم‌دار کاروان یعنی جواد فروغی و ناهید کیانی نیز به هیچ مدالی دست پیدا نکردند.

کد خبر 840897 برچسب‌ها پینگ پونگ شطرنج بازی های آسیایی هانگژو

دیگر خبرها

  • درگذشت محمد توکل در ماه پایانی سال ۱۴۰۲؛ آن‌هایی که از دست دادیم
  • تنیس مقدماتی جهان - مالزی؛ برتری پسران ایران مقابل هنگ کنگ
  • ۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال
  • دادمرز:معده ‌درد شدید از جهانی ۲۰۱۵ همراهم است/فدای ۱۱ نفرم!
  • کسب مدال ارزشمند برنز توسط بوکسور ارزنده سیستان و بلوچستان
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • قطعی شدن مدال برنز فرجی در کانتندر لبنان
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • سال اولین ها
  • چهارمین برنز ایران در تورنمنت بوکس باکو قطعی شد