Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:23:35 GMT

شرکت تونسی‌های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۵۹۸۷

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، کمیته عالی انتخابات تونس اعلام کرد: حوزه‌های رای گیری در کشورهای عربی روز جمعه شاهد استقبال گسترده رای دهندگان تونسی بود، اما حوزه های رای گیری  در دیگر کشورها با استقبال ضعیفی همراه شد.

نبیل بفون رئیس کمیته عالی انتخابات گفت: تا اواسط روز جمعه، حدود 80 درصد مراکز رای گیری در خارج از کشور، یعنی حدود 340 شعبه رای گشایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که حوزه های رای گیری در قاره آمریکا نیز تا پایان امروز (جمعه ) گشایش می‌یابد.

تونسی‌های مقیم خارج روزهای ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (جمعه و شنبه) پای صندوق می روند تا رئیس جمهوری آینده کشورشان را انتخاب کنند. شهروندان تونسی داخل کشور نیز ۱۵ سپتامبر (یکشنبه ۲۴ شهریور ماه) در انتخابات شرکت خواهند کرد.

از میان 26 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تونس، یوسف الشاهد نخست وزیر کنونی و رهبر حزب زنده باد تونس، منصف المرزوقی رئیس جمهوری سابق، عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع، عبدالفتاح مورو معاون رهبر حزب النهضه از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار هستند.

«نبیل القروی» مالک شبکه خصوصی «نسمه» از دیگر نامزدهای مطرح این انتخابات می باشد که اخیرا به اتهام فرار مالیاتی و پولشویی بازداشت شده است.

رئیس کمیته عالی انتخابات تونس گفته است که  انتخابات ریاست جمهوری به صورت شفاف برگزار خواهد شد و هزار و ۵۵۰ نفر بر آن نظارت خواهند داشت.

بعد از درگذشت "الباجی قاید السبسی"  رئیس جمهوری سابق این کشور، مقرر شد انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد مقرر و در ۲۴ شهریور  برگزار شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس تبلیغات انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۵ حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد و رقابت ۴ نامزد برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده کرمانشاه به دور دوم کشیده شده که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی گفت: براساس اختیارات قانونی در دور دوم می‌توانیم ۳۰ درصد صندوق کمتر داشته باشیم، اما در دور دوم انتخابات هم همانند دور اول، ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم در این راستا به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟