Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالله ناصری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره سخنان کرباسچی مبنی بر اینکه نمی‌داند اصلاحات طی بیست و اندی سال گذشته به دنبال چیست، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اعضای شورای مرکزی و حتی جوانانی مثل قوچانی می‌دانند که اصلاحات به دنبال اصلاح چه چیزهایی است. اصلاحات در سقف خود در پی اصلاح قانون اساسی و در کف خود در پی اصلاح نظام مدیریتی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این اهداف کاملا مشخص است. بنده تعجب می‌کنم که کرباسچی چگونه گفته ما اصلاح‌طلبان نمی‌دانیم دنبال اصلاح چه چیزی هستیم. بنابراین اصلاح‌طلبان در پی اصلاح قانون اساسی و همچنین اصلاح نظام مدیریتی کشور هستند که در واقع آثار وجودی آن اعم از وادار کردن مجریان و ناظران انتخابات به برگزاری انتخابات کاملا آزاد تا نحوه پاسخگویی مدیریت‌های عالی کشور به جامعه مدنی است.

وی افزود: کرباسچی هر از چندگاهی مسئله‌ای را مطرح می‌کند که مجبور می‌شود، در قبال این گفته‌ها به اصلاح‌طلبان و حتی اعضای حزب خودشان، مرعشی پاسخ بدهد. تعجب دوستان و مشاهیر اصلاح‌طلبان و هسته مرکزی اصلاحات از این است که کرباسچی هر از چند گاهی مسائلی را مطرح می‌کند که پایه و اساسی ندارد. چه  در بحث رهبری جبهه اصلاحات و چه بحث مشارکت در انتخابات و ائتلاف با اصولگرایان و چه در حال حاضر که گفتند، نمی‌داند اصلاح طلبان در پی چه اهدافی هستند، مرعشی پاسخ وی را داد.

ناصری بیان کرد: هسته اصلی اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب به ویژه جوانان اصلاح‌طلب می‌دانند به دنبال اصلاح چه چیزهایی هستند و به این دلیل است که مطالبات آنها بسیار بالاتر و جدی‌تر است. معمولا نیز برای اصلاح چنین مواردی که مدنظر جبهه اصلاحات است نیز جوانان اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند. علت نارضایتی جوانان اصلاح‌طلب این است که برخی از نمایندگان مجلس، بعضی از اعضای شورای شهر تهران یا بعضی از اعضای کابینه دولت، در واقع مرد این میدان نیستند.

وی در این باره که به نظر می‌رسد جوانان اصلاح‌طلب در پیگیری اهداف خود جدی‌تر هستند در حالی که اعضای قدیمی اصلاح‌طلب به ویژه از حزب کارگزاران هر کدام  به نوعی یک بام و دو هوا راه انداخته‌اند و هر روز موضع خود را تغییر می‌دهند، تصریح کرد: در سال 84 که حزب کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کردند انسجام کافی، نداشتند و بین آنها دو دستگی وجود داشت. بدین‌گونه که بعضی‌ها با آمدن هاشمی مخالف بودند و بعضی‌ها موافق بودند. همچنین در سال 88 کرباسچی و یکی، دو نفر  از کروبی حمایت کردند. در مقابل مرعشی و برخی دیگر به ستاد موسوی آمدند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: یقینا همه دوستان کارگزارانی، اصلاح‌طلب هستند اما به هر حال اختلاف نظر وجود دارد. به نظر من برخی اشکالات از اینجا ناشی می‌شود که شورای سیاسی کارگزاران مثل احزاب جدی دیگر مثل اتحاد ملت و توسعه ملی، جلسات هفتگی پیوسته و بحث و تبادل نظر ندارند. درباره اختلاف نظرات بین کرباسچی و مرعشی، که عملا دو چهره برجسته حزب هستند و اظهارات آنها نیز رسانه‌ها و  افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید گفت اینها نشست‌های مستمر و  بحث‌های جدی در قالب شورای سیاسی ندارند.

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان اعضای شورای انتخابات جامعه حزب کارگزاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زمانیان، رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر معرفی و آزادسازی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده (با عملکرد بالا، بوم سازگار و متناسب با شرایط کم‌آبی)، واگذاری ۱۱۱ فناوری به بخش خصوصی با اثربخشی‌های؛ ارتقای بهره‌وری ۲۵ درصدی مصرف آب ارقام جدید گندم، کنترل ژنتیکی بیماری‌ها و کاهش آفات و کاهش مصرف سموم قارچ‌کش، افزایش پروتئین گندم از ۱۰ به ۱۲ درصد و معرفی علوفه‌های کم آب بر به عرصه کشاورزی همچنین تولید ۱۳۰۰ تن هسته‌های اولیه بذور محصولات غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، ذرت و گیاهان علوفه‌ای باارزش ۳۶۶ میلیارد ریال، همچنین اجرای ۳۵۱ پروژه تحقیقاتی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها و توفیقات مؤسسه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

وی بر معرفی ارقام هیبرید در محصولات دانه‌های روغنی، غلات، ذرت و گیاهان علوفه‌ای و سبزی، صیفی و حبوبات آبی به‌عنوان نشانه‌های بلوغ تحقیقاتی و از دیگر دستاوردهای حائز اهمیت مؤسسه که در سال ۱۴۰۲ تحقق یافت، تأکید کرد.

زمانیان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ سند تک‌برگ مزارع تحقیقاتی با برقراری تعامل و برگزاری جلسات با نهادهای ذی‌ربط شده‌ایم که اقدامی مؤثر در حفظ و صیانت از مزارع تحقیقاتی و گلخانه‌های تحقیقاتی است.

رئیس مؤسسه به تجهیز و به‌روزرسانی سیستم‌های آبیاری نوین (در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در اختیار مؤسسه، کاهش مصرف آب و مقابله با کم‌آبی و خشکسالی)، در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی تحت مدیریت مؤسسه و تجهیز و نوسازی ساختمان‌های اداری از جمله اقدامات این مؤسسه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

برنامه‌های سال جدید

وی در مورد برنامه‌های زیرساختی سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌ها با تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در راستای کشاورزی پایدار، کشاورزی حفاظتی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی ۵۰۰ هکتاری مؤسسه باهدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری از دیگر اقدامات و برنامه‌های این مؤسسه در سال ۱۴۰۳ است.

همچنین رئیس مؤسسه از جذب ۱۴ نیروی جدید، یک نیروی انتقالی و سه نیرو از سهمیه نخبگان برای تأمین نیروی انسانی مؤسسه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رئیس مؤسسه بر اشاعه فرهنگ حفاظت از گونه‌های گیاهان زراعی و نهادینه‌کردن تحقیق و پژوهش‌محوری از پایه‌ها و سطوح ابتدایی تا متوسطه تأکید کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی، مزارع نوآوری و ده‌ها بازدید دانش‌آموزی و دانشجویی را از اقدامات مؤسسه در راستای تحقق این مهم در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

کد خبر 6063342

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس اسکان یافتند
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود