Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:31:04 GMT

منابع طبیعی قزوین با هشت تهدید عمده روبرو است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۶۵۴۹

منابع طبیعی قزوین با هشت تهدید عمده روبرو است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهره‌برداری بی‌رویه و غیرقانونی از مراتع، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی، تبدیل عرصه‌های منابع طبیعی به مسکونی و کشاورزی، نظام بهره‌برداری ناکارآمد در جنگل‌ها و مراتع، فقدان سرمایه‌گذاری در حوزه تقویت پوشش گیاهی، بی اطلاعی از مرتع‌داری نوین، نداشتن فرهنگ صحیح تفرج در عرصه‌های طبیعی و بی توجهی مردم به منابع طبیعی از عمده تهدیدات و مشکلات منابع طبیعی در استان قزوین به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر اسداللهی در توضیح علل این مشکلات اظهار داشت: فشار روزافزون برخی عوامل سودجو برای تغییر کاربری عرصه‌های طبیعی، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به منابع طبیعی و همچنین ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی امروزی سبب شده تا اساسا نگاه به محیط و طبیعت از دایره محیط زندگی ما خارج شود که لازم است و برای رفع این موضوع ضمن همکاری دستگاه‌های قضایی و اجرایی باید شاهد مشارکت مردم نیز باشیم.

وی راهکار مقابله با تهدیدات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری را افزایش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به توده‌های مردم عنوان کرد و گفت: اقدامات آموزشی، ترویجی و مشارکتی با تمرکز بر جوامع محلی می‌تواند ضمن آگاهی بخشی مردم نسبت به منابع طبیعی، زمینه و بسترهای لازم به منظور سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های آبخیزداری را تقویت کند.

اسداللهی به اجرای ده‌ها طرح آبخیزداری در یک سال گذشته برای استان قزوین اشاره کرد و گفت: در حوزه آبخیزداری هرگز به دنبال بهره‌برداری از آب نبوده و نخواهیم بود و هدف ما  امکان پیوند رودها و دفع خطرات سیل است تا بلکه بتوان تا توان بیشتری به احیای چشمه‌ها، قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی پرداخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه منابع  طبیعی میراث خدادادی و متعلق به نسل‌های آینده بشر نیز است، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست‌ می‌کنیم که در صورت مشاهده هرگونه موارد تخریب محیط و عرصه‌های طبیعی مراتب را سریعا به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است

عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بازدید از اداره کل اتباع قزوین انتخاب اتباع برای اولین بازدید در سال جاری دارای پیام سیاسی و عملیاتی است.

کاظمی گفت موضوع اتباع موضوع بسیار مهمی است و نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت،تهدید است یعنی ما باید فرصت را از دل تهدید بیرون بکشانیم.

کاظمی افزود چالش‌های موجود در فضای اتباع با همین رویکرد و توجه اصلاح می‌شود، بخشی از چالش‌ها نیز با تدبیر و مدیریت درست باید حل شود که تلاش می کنیم با برگزاری جلسات منظم آن را در دستور کار قرار دهیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت در حوزه اداره کل اتباع روند رو به جلو، هوشمندانه و در فضای تعاملی است، این اداره کل نمیتواند مستقل از بقیه ارکان کاری انجام دهد بنابراین نیاز به تقویت تعامل با دستگاه قضا، نهادهای امنیتی و مجموعه‌های مرتبط با اتباع، لازمه کار است.

کاظمی گفت کمیسیون ساماندهی اتباع نیز باید به صورت منظم تشکیل شود تا مسائل به طور مرتب و دقیق مورد بررسی و حل قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید