Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور جمعه شب در پنجمین سالروز ثبت ملی آئین جوش زنی ایران (هرمزآباد) گفت: بالغ بر ۲۰۰ سال گذشته بزرگان و پدربزرگ‌های ما با شیوه و سبک جوش‌زنی به عزاداری می‌پرداختند.

رمضانی پور با بیان اینکه منطقه هرمزآباد در این زمینه پیشگام شد و این سبک عزاداری را ثبت ملی کردند، افزود: این مسئله اگرچه به نام رفسنجان است اما جوش‌زنی در مناطق مختلفی از رفسنجان از جمله کشکوئیه و نوق و بعضی روستاهای اطراف شهر وجود داشته و نشان می‌دهد مردم رفسنجان از گذشته‌های دور عشق و علاقه و محبت امام حسین(ع) در وجودشان جای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: امروز روش‌های جدیدی برای عزاداری در میان مردم و به ویژه جوانان آمده و عشق و علاقه زیادی بین جوانان ایجاد شده است.

امام جمعه رفسنجان در ادامه اظهار کرد: امسال در تاسوعا و عاشورا شاهد حضور جوانان بودیم و جوانان زیادی پای منابر می‌نشستند و در عزاداری‌ها شرکت داشتند اما باید روش‌های عزاداری گذشته را یادآوری کنیم این کار ارزشمندی است که باید پاس داشته شود.

کد خبر 4717274

منبع: مهر

کلیدواژه: آئین های عاشورایی رفسنجان ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان از جمله تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌رود که در اکثر شهرهای کشور طرفدار دارد و البته برخی هواداران پرشور این تیم نیز معمولا رنج سفر به شهرهای دیگر را به جان می‌خرند، تا با حضور در استادیوم از تیم‌ محبوب‌شان حمایت کنند.

روز یکشنبه سپاهان در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه سیروس قایقران میهمان ملوان بود و در حالی که شاهد حضور پرشور هواداران فوتبالدوست شهر انزلی بودیم، تعدادی از هواداران سپاهان نیز خودشان را به محل برگزار در استادیوم تختی سابق رسانده بودند تا به حمایت از مورایس و شاگردانش بپردازند.

این حمایت از این جهت برای بازیکنان، کادر فنی و سایر اعضای تیم ارزش بیشتری داشت که طی هفته‌های اخیر بارها شاهد عصبانیت هواداران سپاهان نسبت به نتایج کسب شده و شعار علیه اعضای تیم و باشگاه بوده‌ایم و حالا با کسب دو پیروزی پیاپی مقابل ذوب آهن و سپس ملوان روابط تیم و هواداران رو بهبود گذاشته است.

باشگاه سپاهان با انتشار این تصاویر نوشته: 
سپاس از شما که در هر نقطه ایران، در سرما و گرما کنار سپاهان هستید.

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • بهبودی به تیم والیبال صنعتگران پیوست
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود