Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:55:44 GMT

تغییر در فرم داوری بخش لحن/ بازنگری در سهمیه خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۰۲۱

تغییر در فرم داوری بخش لحن/ بازنگری در سهمیه خوزستان

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، درست و شایسته این است که هرسال بتوانیم از سال قبل بهتر عمل کنیم و اگر این اتفاق نیفتد ایرادی در مدیریت وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه البته به طور نسبی و نه قاطع این تغییرات را سال به سال مشاهده می‌کنیم، گفت: استفاده از تجارب افراد متعدد و عدم تکروی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از راههای تحقق بخش به این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دغاغله با تأکید بر بازنگری در فرم‌های داوری مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: خوشبختانه این اقدام در حال اعمال است. چراکه فرم داوری پر از مطالب مثبت و منفی است که اگر داور فقط بخواهد آنها را بخواند فرصت زیادی از او می‌گیرد. اگر بخواهم نظر تخصصی دهم باید درباره فرم داوری لحن بگویم که خیلی از بخش‌ها در فرم داوری مشابه هم هستند و توضیح واضحات است مثلاً یک ستون برای منفی داریم و یک ستون برای مثبت؛ اینجاست که دیگر وقتی داور نکته منفی در قرائت ببیند آن را در ستون منفی گذاشته و دیگر نیازی به تکرار مکررات نیست. 

این داور قرآن کریم گفت:‌ بنابراین فرم داوری باید سبک و آسان و یا به اصطلاح تیسیر شود؛ حال که سه داور بخش لحن را داوری می‌کنند می توان کار را بین آنها تقسیم کرد. چراکه با وجود شلوغی در فرم داوری، داور نمی‌تواند نسبت به نمره‌دهی دقیق باشد.

وی درباره سهمیه‌بندی تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در اینباره معیارهای انتخاب از سوی اوقاف خالی از اشکال نیست و عملاً به استان خوزستان ظلم می‌شود البته باز هم تشکر می‌کنم از حمایت‌هایی که برای افزایش سهمیه استان در رشته قرائت شد و تلاش‌هایمان برای این موضوع نتیجه داد اما در ترتیل و حفظ خوزستان بسیار قوی است و سهمیه یک نفر مناسب نیست چون ترتیل خوزستان همیشه پیشتاز بوده و تعداد مرتلان خوزستانی که از شورای عالی قرآن تأیید گرفته‌اند بیش از 60 نفر است که آمار خوبی در کشور است. بنایراین با توجه به این موضوع باز هم می‌توان درباره افزایش سهمیه خوزستان بازنگری کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی مهدی دغاغله فرم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که دنیای فوتبال چند روزی است تحت ‏تاثیر جنجال داور در ال‌کلاسیکو قرار دارد و درباره فایل صوتی منتشر ‏شده در اسپانیا که مکالمه داور و اتاق وی‌ای‌آر را نشان می‌دهد بحث ‏می‌کند این اتفاق در انگلیس و لیگ برتر تکرار نخواهد شد. ‏

در دیدار جنجالی ناتینگهام فارست و اورتون که به شکست 2-0 ‏فارست منجر شد، این باشگاه از عملکرد داوری و وی‌ای‌آر بسیار ‏خشمگین بوده و مدعی شد در سه اتفاق مشکوک به نفع اورتون ‏قضاوت شده و سه پنالتی از فارست دریغ شده است. ‏

ناتینگهام فارست بیانیه‌ای تند علیه داوری لیگ برتر منتشر کرد و به ‏نوعی داوری را به تبانی به سود لوتون‌تاون، حریف مستقیم فارست در ‏جدال سقوط، متهم کرد. این بیانیه آغازگر جنگ بیانیه‌ها در انگلیس ‏بود و باعث شد لیگ برتر به آن پاسخ بدهد. ناتینگهام پا پس نکشید ‏و دیشب در بیانیه‌ای دیگر گفت از تلاش برای گرفتن حق باشگاه و ‏تیمش منصرف نخواهد شد.

رسانه‌های انگلیسی امروز اعلام کردند بر خلاف اسپانیا و پخش فایل ‏صوتی مکالمات داور و اتاق وی‌ای‌آر در جریان ال‌کلاسیکو، این اتفاق در ‏انگلیس نخواهد افتاد. گفته می‌شود که لیگ برتر فایل صوتی دیدار ‏فارست و اورتون را در اختیار باشگاه ناتینگهام قرار می‌دهد ولی این ‏فایل صوتی پخش عمومی نخواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟