Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:47:02 GMT

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۰۲۷

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

استان سمنان در هفته گذشته (از شانزدهم تا بیست و دوم شهریور  ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.


اقتصادی

محمد کهریزی، مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی شنبه گذشته در ششمین نشست ستاد راهبردی آب استان در سالن غدیر استانداری سمنان
گفت: مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا آشناگر استاندار سمنان یکشنبه گذشته در نشست بررسی مشکلات بخش بیارجمند شاهرود در سرسرای جلسات شهرداری این شهر اظهار داشت: برای توسعه استان هشت اولویت در نظر گرفته شده که توسعه کشت گلخانه ای از مهم ترین آنهاست ،با برنامه ریزی مناسب این هدف تحقق می‌یابد.
مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: ۶۸۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان خاکی و برای تردد وسایل‌نقلیه نامناسب است.
مریم عرب رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان سمنان پنجشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۶۹۷ تن انواع اقلام غذایی از یکم تا دهم محرم در هشت شهرستان استان تامین و توزیع شد.
حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۳۱ هکتار زمین دولتی در استان برای ساخت ۴۹۲ واحد مسکونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
محمدباقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ارزش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تاکنون به یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال رسید.
احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بذر غلات مورد نیاز استان حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن است، گفت: استان از ۲ سال قبل در تولید بذر غلات مانند گندم و جو خودکفا شده است.
مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۹۵۰ خانوار از مجموع سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایر استان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند.
گازرسانی به روستای مهماندویه دامغان از دیگرخبرهای مهم اقتصادی استان سمنان در هفته گذشته بود.

فرهنگی
مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان روز یکشنبه در دیدار با برگزارکنندگان جشنواره ایل سنگسر در قالب کارگروه‌های مختلف، ابراز داشت: جشنواره ایل سنگسر به عنوان رویدادی ملی ۲۲ تا ۲۴ آبان ۹۸ با محوریت صنایع دستی برگزار می‌شود.
سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۰ میلیون بازدید از موزه فرهنگی دفاع مقدس استان از ابتدای مهر تا اسفند ۹۸ هدفگذاری شد.
میثم قدس پور دبیر سوگواره بین‌المللی مهر محرم  روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در دوازدهمین دوره مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم که در سطح بین‌المللی پنجمین دوره را تجربه می‌کند، به پایگاه رسمی مهر محرم مراجعه کنند.
قدرت الله چتری معاون حج و زیارت استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲هزار و ۱۸۰ نفر از استان برای بهره‌مندی معنوی و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

اجتماعی
رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک شرکت تعاونی مرغداران به دلیل اخفاء و امتناع از عرضه کالا در این استان محکوم به جزای نقدی شد.
سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: محموله‌های قاچاق شکر و ظروف کریستال خارجی در شهرستان شاهرود کشف شد.
محمود پورمعظمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ریزش معدن زغال سنگ ریزچال دامغان عصر شنبه موجب مرگ یک نفر و زخمی شدن فرد دیگری شد.
سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی یک تصادف فوتی در محورهای استان رخ داد که سه نفر در برخورد موتورسیکلت با کامیون در محور دامغان- جندق جان باختند.
مصدوم شدن ۲ تن بر اثر سقوط از ارتفاع در بخش بیارجمند شاهرود، یک کشته و یک مجروح در برخورد خودروی سمند و نیسان در محور دامغان- سمنان، مصدومیت ۹ تن از هموطنان در تصادف زنجیره‌ای سه خودرو در محور شاهرود- دامغان، اخبار حوادث هفته گذشته در استان سمنان بود.

علمی
روح الله رفعی رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: نام دانشکده دامپزشکی این دانشگاه در فهرست دانشکده‌های مورد تایید انجمن دامپزشکی آمریکا قرار گرفت.
ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بارندگی از ابتدای مهر ۹۷ تا شانزدهم شهریور امسال در استان نسبت به بلند مدت ۴۵.۹ درصد افزایش یافت.
قرارگرفتن دانشگاه سمنان در جمع ۴۰ دانشگاه ایران در میان برترین‌های رتبه‌بندی جهانیِ دانشگاه‌ها در موسسه آموزش عالی تایمز و قرارگیری تیم دانشگاه سمنان در نخستین حضور در لیگ ستارگان بورس ایران در بین ۱۰ تیم برتر، از مهمترین خبرهای علمی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
علیرضا کریمی رئیس هیات کشتی شهرستان میامی شنبه گذشته در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات کشتی آلیش در سالن جلسات شهید سیدکاظم موسوی فرمانداری میامی گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش ۲۸شهریورماه به میزبانی میامی برگزار می شود.
راهیابی دو ورزشکار استان سمنان به اردوی انتخابی تیم ملی بوکس و راهیابی ژیمناست استان به اردوی تیم ملی ژیمناستیک، از مهمترین خبرهای ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.
۷۳۴۲/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان فرهنگی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد

به گزارش خبرنگار مهر، با حکم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهمن اخلاقی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شد.

وی سال‌ها سابقه کار در مجموعه میراث فرهنگی استان سمنان را دارد.

اخلاقی جایگزین امیر کرم زاده شد که دو سال و نیم مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بود.

وی قرار است امروز به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معارفه شود.

یکی از انتقادات از مجموعه میراث فرهنگی استان سمنان تغییر مکرر مدیران کل در این مجموعه است به صورتی که در شش سال اخیر این اداره کل پنج مدیرکل و سرپرست را به خود دیده است.

حالا باز هم قرار است این اداره کل مهم به مدت نامعلومی با سرپرست اداره شود.

کد خبر 6085239

دیگر خبرها

  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • انجام ۴ماموریت پلیسی در سمنان/ ۵۶۷هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد