Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روز پس از تاکید ترامپ بر پایان یافتن مذاکرات آمریکا و طالبان شماری از اعضای تیم مذاکره‌کننده این گروه برای گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در روند صلح افغانستان وارد مسکو شدند. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به «تاس» گفت که اعضای تیم مذاکره‌کننده طالبان در سفر به مسکو با «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر بین‌المللی طالبان پس از توقف گفت‌وگوها با واشنگتن است و رهبری این هیئت را نیز «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان به عهده دارد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه روسیه نیز به تاس گفت که روسیه بر ضرورت از سرگیری گفت‌وگوها بین آمریکا و طالبان تاکید کرده و هیئت طالبان نیز در این سفر از آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها با واشنگتن خبر داده است.

شاهین در گفت‌وگو با وبسایت رسمی گروه طالبان تصریح کرد که این گروه خواستار تعویق دیدار کمپ دیوید شده بود زیرا طالبان می‌خواست تا هنگام امضای توافقنامه وزیران خارجه شماری از کشورها از جمله وزیر خارجه روسیه نیز حضور داشته باشند.

شکست مذاکرات واشنگتن-طالبان و احضار «خلیلزاد» به کنگره آمریکاچه کسی پیشنهاد سفر طالبان به کمپ دیوید را مطرح کرد؟ترامپ: مذاکرات با گروه طالبان مرده است

پس از آن نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به «ان.بی.سی» گفت که مذاکره‌کننده ارشد آمریکا به واشنگتن فراخوانده شده است.

پامپئو در گفت‌وگوی دیگری به «فاکس نیوز» نیز از امیدواری خود برای از سرگیری مذاکرات صلح خبر داده، اما زمان دقیقی اعلام نکرده است.

گفتنی است که مسکو در سال جاری میلادی دو بار از نشست طالبان و چهره‌های برجسته سیاسی میزبانی کرده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است

وزارت خارجه روسیه هشدار داد که فعالیت‌های ناتو در شرق اروپا و دریای سیاه به منظور آماده‌سازی برای درگیری احتمالی با روسیه است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه می‌گوید که فعالیت ناتو در شرق اروپا و منطقه دریای سیاه به منظور آماده‌سازی اعضای خود برای درگیری احتمالی با روسیه است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: توسعه پایگاه هوایی ناتو در رومانی و نیروهایش در شرق اروپا، منطقه دریای سیاه، لهستان و کشورهای بالتیک شواهد دیگری است که نشان می‌دهد ناتو به نظامی‌سازی درگیری احتمالی با روسیه ادامه می‌دهد.

این بیانیه تاکید کرد: این فعالیت تحریک‌آمیز است، تنش نظامی در امتداد مرز روسیه را تشدید می‌کند، تهدیدات بیشتری برای امنیت روسیه ایجاد می‌کند و هدف آن آماده‌سازی اعضای ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود می‌گوید که اقدامات رومانی را نظارت و دنبال و خطرات در حال ظهور را براساس برنامه‌های نظامی آن ارزیابی خواهد کرد.

مقامات رومانیایی پیشتر اعلام کردند که ۲.۵ میلیارد یورو برای نوسازی یک پایگاه هوایی در استان کنستانتا برای اسکان ۱۰ هزار سرباز و خانواده‌هایشان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ناتو مدعی خطر حمله روسیه به کشورهای عضو این پیمان نظامی پس از اوکراین است و معاون دبیرکل ناتو از کشورهای عضو خواست تا برای سال‌ها تنش با روسیه آماده شوند.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اظهارات دیروز خود تاکید کرد: روسیه طرفی نیست که به سمت مرزهای کشورهای ناتو حرکت می‌کند، بلکه همه چیز در جهت مخالف اتفاق افتاده است.

پوتین گفت که روسیه قصد ندارد با اتحادی که مردم را می‌ترساند، بجنگد.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • موضع جدید لاوروف درباره حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو
  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • بازگشت جهانی داعش
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است